انتشار عمومی گزارش مولر در امریکا و واکنش ترامپ

به گزارش سی ان ان ، نسخه تعدیل شده گزارش مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات امریکا دیروز منتشر شد. این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ده اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق مانع‌تراشی در اجرای عدالت دانست. اما در این مورد نتیجه گیری نکرده است .در این گزارش مولر معتقد است اختیار احضار ترامپ را داشت هرچند این کار نکرد. دادستان‌های تحقیقات، ترامپ را احضار نکردند زیرا موجب تأخیر عمده در تحقیقات می‌شد.در گزارش بازپرس ویژه آمریکا آمده است وکلا قادر به حصول رأی درباره مساله انسداد اجرای عدالت توسط ترامپ نبودند. ترامپ از مدیر سابق ستاد انتخاباتی خود خواسته بود از جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا بخواهد اعلام کند تحقیقات روسیه بسیار غیرمنصفانه است.بعد از افشای تحقیقات از ستاد انتخاباتی ترامپ توسط کومی مدیر سابق اف بی آی در کنگره، ترامپ به کرات از دان مک گان مشاور خود خواسته بود مداخله کند و مولر را اخراج کند اما او از این کار خودداری کرده بود و همین مانع آن شد که ترامپ متهم به اتهام ایجاد مانع در اجرای عدالت شود .

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در همین زمینه چند تویت منتشر کرد او در یکی از این تویتها گفت .هیچ تبانی با روسیه و مانع‌تراشی در روند تحقیقات مولر در کار نبود. نفرت‌پراکن‌ها و دموکرات‌های چپ افراطی؛ بازی تمام شد.

وی  افزود روس‌ها رایانه‌های حزب دموکرات و هیلاری کلینتون، را هک کرده و آنها را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده‌اند. او در تویت دیگری گفت  می‌توانسته بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی او با روسیه را اخراج کند. ترامپ در توئیترش نوشت: من این حق را داشتم که اگر می‌خواستم این معرکه گیری  را تمامش کنم. می‌توانستم اگر می‌خواستم همه، از جمله خود مولر را اخراج کند. ولی انتخاب کردم این کار را نکنم. حق داشتم از امتیاز ویژه رئیس‌جمهوری استفاده کنم، ولی استفاده نکردم.