پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۷ اسفند

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا شما را از استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آگاه خواهیم نمود. چرا الان چرا ظریفی که ده بار استعفا داد ایندفعه در اینستاگرام اعلامش میکند، روحانی چرا اینقدر اشتیاق داره ظریف رو از کابینه بیرون بیندازد؟ به چه کسی قولش را داده است؟ و موضع رهبر امت چیست ؟ چطور ظریف را به مجلس دیدارش با بشار اسد راه نمیدهد ؟!!!آقای ولایتی و سید اصغر حجازی و حقانیان و حاج قاسم سلیمانی و محمدی گلپایگانی هستند ولی ظریف نیست؟ اینها قابل تامل است!! روحانی کو؟؟ درست است روحانی دیدار جداگانه ای با او خواهد داشت ولی معمولا رئیس یک دولت که به ایران میآید رئیس جمهور هم در کنارش مینشیند مقام معظم هم به بشار لطف داشتند هم به پدرش ،.

خوب چه گذشت در دیدار بشار با مقام معظم رهبری؟؟ که نه روحانی آنجا بود و نه دکتر محمد جواد ظریف؟
هنوز استعفا اعلام نشده و آقا مهربانانه به فرزندش نگاه میکرد بشار مثل مجتبی است برای ما ، اگر آقا نبود بشار حالا زیر خاک خوابیده بود ، مقام معظم از گلوی مردم ایران بیست میلیارد، بیست میلیارد کشیدن بیرون و در دامن بشار ریختند .

بشار اسد چرا به ایران رفت؟ اولا ترکیه خیلی دلش میخواهد که با بشار کنار بیاید ولی بشار خیلی بی آبروست ،به ایران آمده به این دلیل که تشکر و قدر دانی بکند بعد به جمهوری اسلامی بگوید که روسها حرف اول را در سوریه میزنند چه بهتر که جمهوری اسلامی سیاست هایش را با روسیه هماهنگ بکند به این دلیل که اسراییلیها سوء استفاده میکنند، اسراییل الان دارد سپاه را در سوریه میزند ، بنابراین حضور روسیه و سربازان ولادیمیر پوتین ضروری است، این را بشار برای مقامات جمهوری اسلامی شرح میدهد و در این میان این امید برای بشار اسد وجود دارد که به مرور دولتهای عربی به او اجازه دهند که به اتحادیه عرب باز گردد که در ماه آینده در اردن بر پا میشود بشار هم شرکت کند.

در ادامه برنامه توجه شما را به دیدن چند کلیپ کوتاه جلب خواهیم کرد. و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. در پی آن از برگزاری دادگاه حسن فریدون برادر رئیس جمهور شما را باخبر خواهیم ساخت.

در بخش دوم برنامه از علل استعفای ظریف و واکنش ها به این استعفا و نقش علی لاریجانی با شما به تفصیل به صحبت خواهیم نشست و از پشت پرده این قضایا شما را باخبر خواهیم نمود:
از بیستم دیماه زمزمه استعفای ظریف بلند شد،در مجلس عده ای از نمایندگان به شدت خواستار کنار رفتنش شدند،بعد ماجرای استیضاح پیش آمد ظریف آماده بود که به مجلس برود و این آقای خامنه ای بود که گفت نه، دلیلش هم خیلی ساده بود اگر ظریف به مجلس میرفت شرایطی بود که طاقت نداشت و رسماً میگفت که اگر برجام را ما امضاء کردیم با نظر مقام معظم رهبری و رسیس جمهور بوده و بنده نبودم که با آقای عراقچی رفتیم امضاء کردیم خواست مقام معظم و دولت بود .
اصرار همین آدمهایی مثل قدوسی و احمد خاتمی بود که این استیضاح حتماً به استعفا منجر بشود اینها زمینه ساز این شد که خامنه ای عده ای از نمایندگان مجلس و کمسیون امنیت ملی مجلس را به دفترش فرا خواند ، و در آنجا به آنها گفتند که صالح تر از آقای ظریف الان کسی را نداریم و گوشزد کردند که این لایحه پولشویی را هر چه سریعتر به تصویب برسانید ، جالب اینکه خامنه ای اجازه داد که ظریف در مورد لایحه پولشویی برود و گفتگو کند ،آقای ظریف به خانم موگرینی وعده داد من اطمینان خاطر به شما میدهم که این لایحه تصویب بشود. در این میان دو مسئله پیش آمد یکی کنفراس ورشو بود ، کنفراس ورشو این نبود که گوادلوپ دیگری باشد و برنامه زیر آب جمهوری اسلامی زدن را طراحی کنند ، اصلا این نبود .
نشست ورشو یک هدف داشت آنهم اینکه جمهوری اسلامی سیاست و روشی که دارد یک خطر برای صلح بین المللی است ، بنابراین برای اینکه این خطر ازش کاسته بشود نظارت بر موشکهای جمهوری اسلامی و عملکردش بر تجاوزاتی که دارد در منطقه شدیداً باید زیر کنترل باشد و جامعه بین المللی توجه بیشتری به حضور جمهوری اسلامی در یمن و سوریه و عراق و لبنان داشته باشد این هدف آنها بود.
و در کنفراس مونیخ شما شاهد هرج و مرجی بودید که باز هم آقای ظریف کلاهش را سرش گذاشت . گردن فراز بیرون آمد و باز گفته شد که ظریف موفق عمل کرده است. خوب برای گروهی که در داخل بودند موفقیت های ظریف دلچسب نبود یک دلیل عمده اش این بود که ظریف آماده میشد برای ریاست جمهوری ، این مسئله برای گروهی از تند روهای جمهوری اسلامی قابل تحمل نبود.

اینست که وقتی ظریف به تهران بازگشت با رهبر و روحانی ملاقات نمود و در نهایت به این نقطه رسید که ما تلاشمان را کردیم و در کنفراس امنیت اروپا به نقطه ای رسیدیم که رفتار و سیاست های ایالات متحده را این کنفرانس محکوم میکند.
از سوی دیگر ظریف اشاراتی داشت مبنی براینکه با کشور های همسایه ایران به یک وضعیت بهتری برسند که یک وضعیت بحرانی داشت و این هم در برنامه او گنجانده شده بود . باز در یک نشست دیگر آقای سرمدی هم پیگیر این سیاست شده است و خامنه ای هم مخالفتی با این روش نداشت و اینکه این روش متفاوت با تند روی های سپاه میباشد .

دکتر جواد ظریف استعفا داد!!!!همیشه جمهوری اسلامی با دو چهره بازی کرده است، برگه ای که روی میز گذاشته یکطرفش آس است ولی طرف دیگرش شیطان است، و در مورد ظریف که توانسته بود توجه خارجیان را جلب بکند حتی آمریکاییان با او تند نبودند، حتی در دولت ترامپ جایگاهش فرق میکرد، ظریف آماده ریاست جمهوری میشد و آقای روحانی از این مسئله خوشحال نبود ، هفته گذشته آقای روحانی با رهبر یک دیدار داشتند و حاصلش این بود که رهبر گفت او مانعی نمیبیند که ظریف کاندیدای ریاست جمهوری بشود این برای روحانی عجیب غریب است چون تا آن لحظه فکر میکرد تمام هم و غم رهبر اینست که علی لاریجانی بیاید و نفر اول باشد برای ریاست جمهوری دوره بعد ، در همین روزها مسئله استیضاح ظریف مطرح شد از یک طرف بشار اسد داشت به ایران میآمد و از آنطرف شیخ حسن روحانی داشت آماده میشد که به عراق برود آیا رفتن روحانی به عراق مثل همه سفر ها یی که روسای دولتها میروند بهمراه ظریف خواهد بود……
بطور کلی ظریف مرد مبارزه نیست که اهل جنگ و جدال باشد و پیش خودش فکر میکرد اگر قرار است علی لاریجانی بیاید به مصلحت او هست که معاون اول باشد و همراه لاریجانی باشد ؟ بنظرم نکته ای که برایش خیلی سنگین بود به او خبر دادند که بشار اسد فردا میآید به ایران ، چرا در اطاق نشست با رهبر اسمش ثبت نیست و قاسم سلیمانی آنجا باشد. یعنی قاسم سلیمانی در دیپلماسی کشور هم حرف اول را میزند ……

. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو