پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۹ بهمن

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . دیروز نیامدم حال بدی داشتم ، بگذارید داستان را برایتان بگویم در تلوزیون ایران فردا ناگهان همه به آنفلونزای شدید مبتلا شدند خوب بنده هم مبتلا شدم. من دارم میروم سفر و شهری که دارم میروم بین ۱۱ تا ۱۴ درجه زیر صفر است و نمیتوانم سفر را به عقب بیندازم چون وقت گرفتن برای این کار بسیار مشکل است ، میرفتم آقای لخ والسا را ببینم رئیس جمهوری اسبق لهستان و رهبر جنبش کارگری لهستان که توانست رژیم لهستان را از پای در آورد و موفق شد یک جنبش بزرگ را به پیروزی برساند و بعد به ریاست جمهوری انتخاب بشود و بقول خودش گفت کاری که من نتوانستم بکنم اینست که پاپ نتوانستم بشوم .
ما به هر مصیبتی بود این مصاحبه را انجام دادیم که مفصلش را بعدا با دوبله کردن فیلم مصاحبه برایتان پخش خواهیم نمود.
بزرگداشت پنجاهمین سال هنرمند عزیز ستار در لوس آنجلس بر پا شده است در یک مجلس با شکوه و من باید میرفتم و به او تبریک میگفتم ولی ۱۱ ساعت پرواز اجازه نداشتم انجام بدهم برایش آرزوی موفقیت میکنم .
شهردارجدید مشهد میگوید این شهر صاحبش امام رضا است وبقیه هیچکاره اند ، البته منظورشان علم الهدا و دامادش است اما به دوست عزیز شهردار جدید مشهد میگویم که مشهد شهر حضرت فردوسی است مشهد شهر رستم است مشهد شهر هزاران و میلیونها خراسانی و مشهدی و ماوراالنهری و تمام آنهایی است که به این سرزمین دل بسته بودند امام رضا هم آمده و حرمتی که مشهدی ها به او نهادند، او را شاه خراسان خواندندش ، آقای علم الهدا و دامادش آمدند امام رضا را زندانی بکنند در سلولهای پوچ مغز خودشان .
آقای وزیر کشاورزی در برنامه تلوزیونی میگوید که مردم باید شکر کنند برای گرانی گوشت همین که هست جای شکر دارد. و از شرایط بد کنونی سخن میگوید اینها دارند به ملت ایران درس میدهند.
در این شرایط دردناک است که آدم بیاید بگوید خواهران بسیجی با شهیدان پیمان دوستی بسته اند و به سخنان اینها گوش فرا خواهیم داد. میگوید من این را به اندازه شوهرم دوستش دارم این دروغها را نگذارید اینها در ذهن شما بکنند شهید در راه وطنش در راه عقیده و اندیشه اش میرود و به شهادت میرسد حال کسی اعتقاد به خداوند دارد من به خداوندی که ترازو دستش است و میگوید تو کار خوب کردی برو بشت و تو کار بد کردی برو به جهنم اعتقادی ندارم.

این داستان دیدار روزنامه نگاران با زنده یاد دکتر بختیار ، وقتی ایشان نخست وزیری را قبول کرد و خواست دیدار با ما بکند که اعلام بکند ماده ۵ فرمانداری نظامی را بر میدارد که مطبوعات بدون ترس کارشان را از سر بگیرند ده جور روایت شد ، من روایت دقیقش را گفتم مرحوم صالح یار بازگو کرده خانم نوشابه امیری به نقل از هاتفی بیان کرده این را ولی بازهم اینجا و آنجا میبینم که صحبتهایی میشود که با واقعیت تطبیق ندارد.
داستان اینجوری بود که من به دکتر بختیار گفتم شما دیداری با روزنامه نگاران داشته باشید آقای صفری خیلی دلش میخواهد شما را ببیند او خیلی دلش میخواست رئیس اطلاعات بشود و دلش میخواست همچنین رئیس رادیو تلوزیون هم بشود خلاصه نه آن شد که محمد علی صفری میخواست و باعث شد دشمنی خاصی با دکتر بختیار پیدا کند. باری، در منزل دکتر بختیار که رفتیم من اولین نفری بودم که به اتفاق آقای بختیاری راننده ام به آنجا رسیدیم و بقیه با اتوبوس از پشت سر میامدند. ما وارد که شدیم قرار بود دکتر بختیار بر مبلی بنشیند که پشت سرش عکس دکتر مصدق بود وشاهرودی گفت مراقب باشید اینجا کسی ننشیند جای دکتر است.مرحوم صالح یار رفت و بر روی مبل دکتر نشست برای اینکه به صالح یار هم بر نخورد یواش عکس دکتر مصدق را برداشتم رفتم سه تا مبل آنور تر گذاشتم و به شاهرودی گفتم آنجا بنشین و به محض اینکه دکتر آمد روی آن مبل نشستند . بنابراین من عکس دکتر مصدق را بردم بالا گذاشتم و آقای شاهرودی هم مواظبت ازش نمود.
آقای یحیی رحیم صفوی هشدار داده و میگوید آمریکا میتواند این کاری را که در ونزوئلا کرد با ما هم بکند و عین همین بلا را سر ما هم بیاورد آنوقت ما چیکار کنیم ؟ بنابراین راهی جز این نیست که ما برویم با روسیه متحد بشویم چون روسها میگویند ما از ونزوئلا حمایت میکنیم، باید دید پوتین اجازه خواهد داشت که بیاید و شاخ و شونه بکشد بخصوص که ونزوئلا آنسوی جهان است اکراین و گرجستان و کیف نیست بغل گوشش نیست ، ونزوئلا یک کشور انطرف دنیا ست و برای روسیه بسیار گران خواهد بود ضمن اینکه امریکا بسیار حساس است .
در این بخش از برنامه از سخنان دبیر شورای امنیت ملی آقای شمخانی در ارتباط با برد موشکها ی بالستیک با شما سخن خواهیم گفت . و در انتها نگاهی به باخت تیم فوتبال ایران در برابر تیم ژاپن خواهیم افکند و با شما صحبت خواهیم نمود.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو