تفسیر خبر سه شنبه ۲۵ دی

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
طرح یا پروژه پرتاب ماهواره پیام با خرج ملیونها دلار به شکست انجامید
شیخ پرزیدنت دکتر حسن روحانی در اظهارات تازه خود تلویحاً تهدید کرد که غنی سازی اورانیوم از سر گرفته خواهد شد، دیگر مسئولین جمهوری اسلامی هم نیز چنین تهدید هایی آشکارا یا تلویحاً اعلام کرده اند در حالی که اعتراضات واشنگتن بر علیه ایران بر آنچه که در منطقه میگذرد ادامه دارد .
در چنین روزی در سال ۲۰۰۷ یکی از دانشمندان اتمی ایران که موافق ادامه برنامه هسته ای با قصد تولید بمب اتمی نبود در ایران ترور شد اردشیر حسین پور ،از سرمایه های علمی ایران.
میهمان بخش نخست برنامه خانم محبوبه حسین پور خواهر روانشاد اردشیر حسین پور
و در نیمه دوم برنامه آقای دکتر الهیارکنگرلو به ما خواهند پیوست.

چالنگی: خانم حسین پور فعالیت خود را در زمینه افشای توطئه های رژیم در ارتباط با دانشمندان اتمی ایران و فعالیت های بسیار گسترده ای همراه با دیگران داشته اند . خانم حسین پور داغ بسیار بزرگی است ازدست دادن برادر ؟ آیا این داغ بهمان سوزندگی و جانگدازی است که در سال نخست بود.

حسین پور: هرگز مرور زمان موجب کمرنگ شدن و آتشی که بدست این نابکاران بر افروخته شد بدست یکی مثل من و هزاران مثل من نه کمرگ میشود و نه سرد می گردد بلکه از اینکه انسانی بواسطه شرافتش و انسانیتش مورد یک همچین ظلم و بیدادی قرار بگیرد صد هزار بار اندیشه افرادی مثل من را برای اینکه کاری کنند چنین فاجعه ای برای دیگران تکرار نشود و آن جنایتکاران هم در پیشگاه جایگاه انسانی به محاکمه و چالش کشیده بشوند این انگیزه بسیار پررنگتر میشود چنانکه برای من در این ۱۲ سال بدین گونه بوده است.
چالنگی: حکومت ایران ادعا کرده و تاکید کرده که اردشیر حسین پور و بقیه دانشمندان هسته ای که در ایران ترور شدند توسط اسراییل و یا آمریکا و یا هردو ترور شده اند شما آیا به مدارک و اسنادی دست پیدا کرده اید یا دارید؟ که نخیر چنین نیست و این خود حکومت ایران بوده که اردشیر حسین پور را ترورکرده است ؟

حسین پور: ببینید ما موضوعی را داریم در کشف جرائم بنام خرد و استدلال و استنتاج و جمع شواهد و قرائن محلی و تکه های یک پازل که میشود از آنجا نتیجه گیری کرد و در مورد برادر من هزار درصد این جنایت از طریق عوامل حکومتی و عملیات مشترک سپاه و اطلاعات در مورد اردشیر انجام شد ویک پروسه سه ساله ای که قبل از این فاجعه ترور اتفاق بیفتد همه تایید میکنند که این فاجعه بدست این حکومت نابکار بوده است اما بطور کلی در مورد همه کسانی که بعنوان دانشمندان هسته ای ترور شده بدست اسراییل پرونده سازی کرده اند در مورد آنها هم خرد و تعقل و شواهد و قرائن نشان میدهد که اینها همه بدست خود جمهوری اسلامی صورت گرفته است. یکی از مسائل بسیار مهم اینست که هرگز کسی را در ارتباط با اینترور ها و جنایات دستگیر نکردند بغیر از یک مورد بنام مجید جمالی فشین موردی که نسبت به او داده شد که دکتر علی محمدی را ترور کرده و من نمیخواهم بطور مفصل به آن بپردازم بغیر از آن چهارده پانزده نفر دیگر را گرفتند اینها آمدند در تلوزیون صحیت کردند این بیچاره ها و ترور کردیم و خانواده شهدا را آوردند و تبریک گفتند و اینها را مدتی در زندان نگه داشتند و بعد مجبور شدند همه را آزاد کنند برای اینکه عملا چنین موضوعی نبود و دریک مقطع اینها احتیاج به اسراییل ستیزی و گیچ کردن مردم داشتند و بطور مشخص برادر من با شواهد و مدارک محلی و منطقه ای و اطلاعاتی که افراد به ما دادند در سحرگاه بیست و پنجم دی سال هشتاد و پنج توسط یک گاز که از لوله بخاری در خانه اش انداختند و من یازده سال قبل با سه وکیل حقوق بشری در میان گذاشتم ولی متاسفانه همه بخاطر شرایط امنیتی و بطور کلی هیچکدام نخواستند پیگیری کنند موفق نشدم موضوع را تا زمانی که در داخل ایران بودم به مجامع بین المللی و خارج از مرزهای ایران بکشانم و نهایتا ۶ سال پیش مجبور به فرار شدم و به خارج از کشور رفتم .

چالنگی:چرا خارج شدید؟

حسین پور: برای اینکه در داخل ایران من نوعی حبس خانگی بودم مادرم که ولی دم بود و اختیار این پرونده را داشت فوت کرد و من هم هیچ مسئولیت قانونی نداشتم و با خانم شیرین عبادی هم که تماس گرفتم زمانی که هنوز مادرم در حیات بود متاسفانه از کشور خارج شد و حتی یک جمله در این مورد نگفت !! در زمانی که خانم عبادی مطلع شدند هنوز کس دیگری ترور نشده بود و خانم عبادی حداقل میتوانستند با دو جمله خبری این را در خارج از ایران مطرح میکرد میتوانست جلو این پروژه شهید سازی دانشمندان گرفته شود و من هرچه در داخل ایران فریاد کردم صدایم به جایی نرسید و فشار های امنیتی برای من وجود داشت من نمیتوانستم و ناچار به فرار شدم تا بتوانم خدمت شما و کسانی که در این زمینه یاری میکنند یاری شوم………..
با ما باشید و برنامه تفیسر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو