پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۳ دی

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز تولد پیامبر عشق و زندگی عیسی مسیح است. بامدادان خبرها را میدیدم میدانستم که سید محمود هاشمی ملقب به شاهرودی حالش خوش نیست در واقع حالش از زمانی که در اطاق بیمارستان آلمان پیش پرفسور سمیعی بود خوب نبود یک مرد ۶۸ ساله اینطور داغون شده !! تا یک چند ماه قبل که میگفت زمین افتخار کن که هاشمی شاهرودی بر روی تو راه میرود مشهد که میرفت در هواپیما یک رئیس دفتر داشت همراهش بود و همیشه دو تا چمدان مثل دو تا کیف سامسونت بزرگ همراهش بود مشهد که میرسید در سامسونت ها را باز میکرد و صد هزار تومن ، صد هزار تومن به مهمانداران و کمک خلبان و خلبان انعام میداد بعد در مشهد هم برایش تشکیلاتی درست کرده بودند که با اعضای خانواده اش عقدی و صیغه و غیره آنجا میرفت.
در باب این انسان که امروز دیگر نیست بین ما که از خودش دفاع بکند نمیخواهم خیلی بگویم، عادت ماست که از رفتگانمان زیاد میگوییم ، منتهی رسم بود . اما بعد از انقلاب اینها اینقدر جنایت کردند که مثلا خلخالی مرد غیر از جنایت چه یادمان آمد غیر مسئله شوم به قتل رساندن مرحوم هویدا !!

برگردم عقب سید محمود هاشمی شاهرودی پدرش کاسب بود خواربار فروشی داشت و آدم متدینی بود. ددرش در آنجا پیشکار بود و وجهات را میگرفت این آقازاده بسار باهوش بود و با استعداد بود هرچند که من هم با استاد بهرام مشیری همصدا هستم که به لعنت دنیا و آخرت این درسهای اینها نمیخورد مدرسه دولتی رفت و بعد به مدرسه شرافت عراق رفت که یکی از مدارس خوب ایرانیان در عراق بود و وقتی دیپلمش راگرفت وارد حوزه شد و او به منزل چندین مرجع رفت و در این گیر و دار آقای شاهرودی با آقای خمینی آشنا شد ، خمینی تبعید عراق بود.

این آقای سید محمود مرحوم به آقای خمینی ارادت پیدا کرد، و حزب الدعوه که شروع به فعالیت کرد ایشان هم به توصیه خمینی به الدعوه رفت ، خمینی در او چه دید که جذب همدیگر شدند.!!
آقا به تهران آمد و این آقایان هم بدنبالش به تهران آمدند. ولی بعد یکدفعه سر از دفتر آقای خامنه ای در آورد خامنه ای آنموقع رئیس جمهور بود و ایشان معلم آقای خامنه ای شد. چون خامنه ای مجتهد نبود ، این مقام معلمی بالا گرفت و خمینی وقتی میخواست بمیرد او آدم شناخته شده ای بود ، اینها آمدند مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق را ایجاد کردند آقای خامنه ای اصرار داشت که ازروز اول شاهرودی دبیر کل مجلس اعلا باشد با رقابت با حکیم که نامزد رفسنجانی بود. مجلس فعالیتش را شروع کرد و هاشمی شاهرودی شد رئیس مجلس اعلا .

و زمانی که ایشان را در خبرگان و شورای نگهبان بردند من یقه آقای خامنه ای را گرفتم که چطور یک مرد عراقی میاید و این مقام را میگیرد و ایشان مصاحبه کرد و گفت آقای شاهرودی خیلی خوب فارسی حرف میزند . ایشان رئیس مجلس اعلا که شد از روز اول با حکیم دست به یقه شدند چندی گذشت و آقای شاهرودی در پی کشف تعدادی از جاسوسان صدام حسین در بین جنگجویان مجلس اعلا و الدعوه ای ها که وابسته به رژیم عراق هستند آقای شاهرودی مقامش را از دست داد. و به سایه منتقل شد منتهی در تمام این مدت ارتباطش با خامنه ای حفظ شد و درسش را میداد و کار خودش را در آن حدی که از او بر میامد انجام داد.

خمینی رفت و باید حالا مقداری تسویه حساب بشود شیخ محمد یزدی در قوه قضاییه نشسته است جنتی شورای نگهبان را قبضه کرده و در این شرایط ایجاد یک نیروی تازه هدف خامنه ای بود یک نیروی تازه که در عین حال نوکر خودش باشد و بتواند رویش تکیه بکند این شد که الارغم مخالفت های شدید هاشمی رفسنجانی ، خامنه ای سید محمود هاشمی شاهرودی را وارد بازی کرد و به عضویت شورای نگهبان انتخاب شد ، و بعد رئیس قوه قضاییه شد یک آدمی که از نظر شایستگی اصلا شایستگی ریاست قوه قضاییه را نداشت با آن دزدهای فاسدی مثل الیاس محمودی که رئیس حراست اطلاعات بود هاشمی شاهرودی از قوه قضاییه یک میدان هچل هفتی درست کرده بود و هر نوع فسادی در آن جایز بود تمام فساد های یزدیدی را ضرب در دو بکنید یادم نمیرود برخورد ایشان با جنبش دانشجویی برخورد ایشان با جنبش مردمی بسیار با کینه ورزی و عناد بود.

مهم نیست روزگار میگذرد تا اینکه روزی دیدمش که شکسته و خورد و خمیر و روحیه خراب ، میکوشید که پای میکروفون چیزی بگوید برای بازماندگانش ، من سید محمود هاشمی شاهرودی از شما حلالیت میطلبم . حالا که در قوه قضاییه جایش را صادق آملی لاریجانی پر کرده بود و گفتند بیا بشو رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و آنجا حال کن ، قرار بود به نجف برود و به جای آقای سیستانی بنشیند. که اجل مهلتش نداد و در غربت مرد و به پایان رسید. مقامات بدانند ما یک نطقه پایانی داریم، خدایا من طوری بروم که مدیون مردم نباشم مدیون زمین نباشم.

در ادامه اشاره ای به چند تولد خواهیم کرد. در بخش دوم برنامه به بررسی پرونده مراد شیرانی دلال و دزد دکل ها و ارتباط ایشان با ایجاد خانه هایی به نام لانه های پرستوها خواهیم پرداخت و با شما به سخن خواهیم نشست. در پی آن شما را از چند خبر داخلی آگاه خواهیم ساخت و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان اخرین آخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو