پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۸ آذر

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
ابتدا با نهایت تاسف واندوه خاموشی علیرضا رضایی طنز پرداز برجسته را به اطلاع شما میرسانیم. صبح خیلی زود این خبر را دریافت کردم ، علیرضا نازنین انسانی بود، پیش خودم گفتم من به محسن خاتمی چه بگویم او میزبانش در کردستان بود، وقتی او ایران را ترک کرد در خانه محسن بود و مینشستند با همدیگر، محسن میهمان نواز خوبی بود، بعضی از این بچه ها برای اولین بار به خارج آمده بودند و اندوه و درد غربت را آنجا آزمایش میکردند نمیدانستند که دورتر که میشوند چقدر سنگین و سخت خواهد شد غربت،.

علیرضا رضایی به پاریس آمد و در اغلب دور هم جمع شدن ها چه سیاسی و چه فرهنگی و اجتماعی با ما بود بعد شروع کرد کارهای طنز درست کردن با کامبیز حسینی، بنام پارازیت و چندین نوبت جاهای دیگر هم بود و مقداری هم کار به ما داد ولی دست و دلش به کار نمیرفت یعنی گاهی اوقات میگفت تمام زندگی آخوند ها طنز است ولی نمیتوانم، در ایران برای بچه های خودمان روزی بیست تا درست میکردم ولی اینجا رو هوا و زمین آویزان شدم.

من دلائل مرگ اورا هنوز نمیدانم بعضی ها میگویند ایست قلبی ، که گریبان خیلی ها را در این سالها گرفته است، این را هم نباید دور داشت که رژیم از کارهای او بسیار عصبانی بود. بیاد این نازنین یکی از کارهایش را باهم میبینیم.این نازنینی که فقط ۴۳ سال عمر کرد به مادر نازنینش تسلیت میگویم، بدان فقط علیرضا را نداشتی و پسران دیگری هم داری، دستت را میبوسم و از صمیم دل تسلیت میگویم به محسن خاتمی هم، به همه آنها که در قالب طنز تلاش میکنند به ف. م .سخن به کامبیز حسینی ، چه بگویم خبر سخت است.

سپس اشاره ای به داستان احمد خمینی، نوه خمینی و پسر سید حسن خمینی خواهیم نمود. آقای احمد آقا یک جوان ژیگول و کاپشن جین میپوشید. یکدفعه اینها تصمیم گرفتند عمامه به سرش بگذارند مراسم تاجگذاری، طفلک رضا پهلوی ، حالا نگاه کنید احمد آقای مصطفوی خمینی ملقب به کشمیری مراسم تاجگذاریش را ببینید تا برایتان داستانی را فاش کنم.
خوب حالا باید ایشان زن بگیرد چه کسی انتخاب میشود ؟ ایشان میرود نوه دختری حاج آقا رضا گلپایگانی را میگیرند و تحصیلکرده هم هست. خوب این آقا تاجگذاری کرده ، ازدواج هم کرده ، حالا برای آینده اش باید فکری کرد، آقا جونشون حسن آقا حالا حالا فعلا شصت ، هفتاد سال دیگه هست، تازه تولیت هم به علی آقا میرسد اینست که باید فکری برای این بچه بکنند.

در وسط لوس آنجلس ،در محله بورلی هیلز، یک کنیسه یهودیان است ، یک شرکت مجهولی که ظاهرا پشتش یک عده تجار هستند اینجا را میخرند تا کتابخانه بکنند و بغلش یک مرکز فرهنگی هم میآید ، شما میتوانید تصور کنید ، وقتی یک بنایی را میروند بیست میلیون دلار میخرند و بیست میلیون هم خرجش میکنند چقدر اهمیت دارد ، بنیاد علوی را هم که مصادره کرده اند، پس این پول باید از طرق دیگر وارد بشود به آمریکا ، حسابهایی در پاناما باز میشود و دو سه شرکت جلو میآیند و این ساختمان را میخرند و یک کنترات هم بایک شرکت ساختمان سازی میبندند و آنرا میسازند بعد در طرح ساختمان متوجه میشوید که یک گنبد هم آنجا هست.!! اینجا قرار است بشود مرکز فرهنگی و کتابخانه عالیه اسلام.

ارباب کیست ؟ تازه داماد احمد آقای خمینی!! این در روزنامه شهروند سرتیتر خبرها قرار میگیرد. خیلی جالب است .
آقای احمد آقای خمینی نتیجه ولی فقیه راحل، داماد خانواده گلپایگانی، قرار است به آمریکا و به لس آنجلس و محله بورلی هیلز برود که بیشتر ویلاهایش مال یهودیان است، برود و اسلام ناب محمدی را در آنجا پخش کند. اینها تازه با ولی فقیه قهر هستند. اینست که ناراحت هستند و این پایگاه بزرگی برای آنها خواهد شد.

در بخش دوم برنامه از خبر مراسم گلریزان برای کمک به یمن با شما سخن خواهیم گفت.در آن زمانها باشگاههای ورزشی و زور خانه ها مراسم گلریزان داشتند من آخرین گلریزانی که دیدم گلریزان برای صادق قطب زاده بود، در آن مراسم قطب زاده سخنرانی کرد و از ملیون و جهان پهلوان تختی یاد کرد و مردم بلند شدند و پاکت های کمک را دادند خوب مبلغی شد چون قطب زاده پول نداشت برای کمپین انتخاباتیش و همان هم به کارش آمد، حال برای کمک به یمنی های حوثی در باشگاه ورزشی مراسم گلریزان گذاشته اند .

در ادامه نگاهی به تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز خواهیم افکند. داستان تظاهرات و اعتصابات نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز هر روز بالاتر میگیرد و این اسباب افتخار ماست شانه های شما کارگران را میبوسیم و به دیدن یک گزارش تصویری در این باره خواهیم نشست ، ابهت رژیم از بین رفته است کسی مثل نقدی آن چرندیات را میگوید پرت پرت هستند و خودشان هم نمیدانند که با چه سرعتی در این سراشیبی دارند میروند.

در پی آن شما را از چند خبر داخلی باخبر خواهیم ساخت. و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای مهم منطقه قرار خواهیم داد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو