تفسیر خبر ‎ سه شنبه ۲۹ آبان

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به
ادامه اعتصاب کارکنان صنایع فولاد اهواز و اعتراضات رو به گسترش کارگران نیشکر هفت تپه
زمزمه استیضاح محمد جواد ظریف در مجلس بخاطر اظهارات او در باره پولشویی در جمهوری اسلامی
یک مقام دیگر کابینه حسن روحانی به پولشویی در جمهوری اسلامی اعتراف کرده است
ارتباط اقتصادی ایران و عراق یا بلعکس در پی تحریم های آمریکا عراق طلب های ایران را به دینار عراقی پرداخت خواهد کرد و انتقال گاز از طریق روسیه به اروپا
گامی تازه برای معالجه بیماری سرطان در انگلستان
در بخش آخر تفسیر مرا خواهید شنید درباره پولشویی و اظهارات محمد جواد ظریف
و محکوم شدن یک بانک اروپایی به خاطر معامله با ایران توسط آمریکا

اشاره کارکنان صنایع فولاد بود به آنچه که دولت در ارتباط با معترضین و کارگران نیشکر هفت تپه و فعالین حقوق بشر و معلمین و فعالین محیط زیست وتمامی مردمی که در دی ماه گذشته به خیابان آمدند میگوید .
دادستان شوش آمده و گفته ما با کسانی که مانع آرامش میشوند ، منظور کارکنان صنایع فولاد و نیشکر هفت تپه میباشد و در چند نقطه شهر باعث ترافیک و سلب آسایش مردم شده اند با آنها قاطعانه برخورد میکنیم. و تعدادی از این افراد را بازداشت کرده اند وهنوز چند تن از معترضین نیشکر هفت تپه هنوز در بازداشت هستند.

آقای محس رضایی گفته اگر به سیاست های پیشنهادی رهبر عمل میشد مردم با مشکلات اقتصادی مواجه نمیشدند چاولوسی و تملق امری بد است و ملامت آمیز ، اما در جمهوری اسلامی کسانی مانند محسن رضایی از ژنرالهای حکومتی حتی چاپلوسی راهم به ابتذال کشیده است.گویی در این همه سال امثال محسن رضایی فرمانبر ولی فقیه نبوده اند.
و یک کارگزار دیگر حکومت عیسی کلانتری مسئول سازمان محیط زیست آمده و گفته خشکی دریاچه ارومیه زندگی ۵ میلیون نفر را به تهید وا داشته است در این سالها این مورد را بارها مردم گوشزد نمده اند انگار که آقای عیسی کلانتری مسئول رفع این مشکل نیستند و از همین مردمان حقوق نمیگیرد و او هم گزارش میکند مانند سلف خود خانم معصومه ابتکار تروریست سرشناسکه او نیز چنین گزارشهایی را منتشر میکند

دولت عراق گفته که ما پول طلب ایرانرا بخاطر برق صادراتی ایران به عراق را به دینار عراقی پرداخت خواهیم کرد چرا که به گفته مسئولان عراقی بغداد خواستار این نیست که بخاطر پرداخت یورو و دلار مشکلاتی را متوجه خودسش از طرف آمریکا بکند .
و محمد باقرنوبخت معون روحانی آمده و او هم از میلیارد ها قاچاق و پولشویی در ایران صحبت میکند چنانچه پیشتر محمد جواد ظریف در این زمینه سخن گفته بود و هم اکنون در دستگاه قضایی ایران صحبت از اینست که اورادر مجلس به استیضاح بکشانند و اینها همه بهم مرتبط هستند و شبیه هیچ حکومتی در جهان نیست.

و یکی از مسئولان بلند پایه حکومت رئیس قوه قضاییه محمدصادق آملی لاریجانی گفته حرفهای محمد جواد ظریف خنجری از پشت به حکومت بوده است. که گفته بود بسیاری هستند که با پولهای کلانی که دارند و چرخش اقتصادی کشور را اداره میکنند خواهان آن نیستند که اف ای تی اف تصویب بشود کما اینکه در مجلس بنحوی تصویب شد ولی لایحه آن از طرف شورای نگهبان پس فرستاده شد و در این باره با شما در انتهای برنامه سخنی خواهیم داشت.

در ادامه سری به تهران میزنیم و با یکی از افسران بازنشسته گفتگوخواهیم کرد و این مقدمه را من بگویم که ارتش ایران در ابتدای انقلاب اسلامی و به قدرت رسیدن آیت الله خمینی ارتش هدف حملات آنها قرار گرفت بسیاری از فرماندهان ارتش ایران در پشت بام مدرسه علوی ویا اندکی بعد در جای جای دیگر تهران اعدام شدند چه علت و انگیزه و چه دستهایی در کار بود که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نخستین هدف سینه فرماندهان ارتش بود چه دستهایی در کار بود که یکی از قدرتمند ترین ارتشهای منطقه توسط انقلاب اسلامی عملا در آستانه نابودی کامل قرار گرفت وچه ستهایی در کار بود که نیروهای ارتش ایران را در خط دوم جبهه در برابر ارتش قدرتمند دیگری در عراق قرار داد و هردو ارتش دوکشور عملا از هم پاشیدند و مثل قبل نشدند .

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما در باره این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو