تفسیر خبر ‎ دوشنبه ۲۸ آبان

در این شماره از برنامه تفسیر خبر مانند هر دوشنبه نگاهی خواهیم داشت به نقض حقوق انسان ایرانی در جمهوری اسلامی و همچنین روز کودک و در بخش دوم برنامه همراه با میهمان عزیز برنامه جناب دکتر حسن نایب هاشم به مسائل کارگران خواهیم پرداخت.

امروز از سوی سازمان ملل متحد روز کودک اعلام شده است در بسیاری از کشورها به درجات مختلف حقوق کودکان نقض میشود در بسیاری از کشور های جهان کودکان مورد استفاده های جنسی قرار میگیرند در بسیاری از کشورهای جهان کودکان آینده ای در برابر خود ندارند و بدنبال تکه نانی در کوچه و خیابان تکدی میکنند. در بسیاری از کشورهای جهان کودکان به کارهای سخت گمارده شده اند و سازمان ملل متحد چنین روزی را روز جهانی کودک نام نهاده اند.
میدانید و میدانم که سازمان ملل متحد قدرت اجرایی ندارد بیانیه صادر میکند و ابراز نگرانی میکند دبیر کل وقت سازمان ملل متحد نسبت به وقایع مختلف جهان جنگ ها بیشتر ، سازمان عریض و طویل یونیسف سازمانی در حمایت از کودکان دارد و در بسیاری از کشورها کودکان نه آینده ای دارند و دور از نیمکت مدارس بدنبال لقمه نانی هستند.
تعداد زیادی نیستند از کشور های جهان و بیشتر از کشورهای بدون منابع عظیم طبیعی و سرمایه های طبیعی که کودکان در آن خرید و فروش میشوند ، ایران در پی انقلاب اسلامی یکی از این معدود کشورها در کنار کشورهایی مانند سودان و یکی دو کشور آفریقایی دیگر ، در ایران و کمتر از یک کیلومتر از بیت رهبری جمهوری اسلامی کودکان و اطفال خریدو فروش میشوند قاچاقچیان کودکان ایرانی را به آنسوی مرزها برده و میبرند مشتریان عرب و ترک خریدارانی هستند که صف بسته اند برای خرید اطفال ایرانی.

دولت حکومت و نیز آنانی که دوربینی یا قلمی ویا منبری در اختیار دارند چه در عرصه داخلی یا خارجی حتی مخالفان حکومت هم در این باره سکوت کرده اند و سخنی با طنین بلند برای شنونده نگفته و نمیگویند هستند اطفال ایرانی که در لابلای اجناسی که به ترکیه میرود برای فروش به استانبول میروند و به طرق دیگر به دوبی و کشورهای همسایه دیگر، پرسش اینست که آیا میتوان به قاچاق کودکان و انسان که چند و چندین سال ادامه دارد در این کشورها خاتمه داد و پرسش دیگر اینکه حکومت را با آنچه که در چهل سال انجام داده و بر سر کودکان ایران آورده انتظاری نیست ولی آنان که صدایی دارند و منبری در اردوگاه مخالفان و مردم، چرا در این باره سخنی نمیگویند.

مایل هستم که در چنین روزی از جوانانی که برای تامین حقوق کودکان فعالیت میکنند کودکان کار ، کودکانی که مورد آزار جنسی قرار میگیرند حتی در خانواده ها مورد خشونت قرار میگیرند یکی از دخترانی که در این باره مبارزه نموده و به زندان رفته است خانم آتنا دائمی است که برای چندمین بار به زندان رفته و هم اکنون هم در زندان بسر میبرد و جدیدا هم به دادسرای اوین فرا خوانده شده است.
آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حکومت فقیه در برابر دوربین به بینندگان فرنگی اطمینان داده است و دروغی چنین آشکار را گفته است که در ایران زندانی سیاسی نداریم ، آتنا دائمی و بسیاری چون اورا در زندانهای جمهوری اسلامی نگه داشته و مورد آزارهای بسیاری قرار میدهد.
خبر دیگری هم داریم سخنگوی کمسیون بهداشت در مجلس گفته بعلت کمبود پرستار خانواده ها مجبور هستند کار پرستاری را انجام دهند تمام امور در حکومت ولایت فقیه ظاهرا به سلف سرویس یا خود گردانی رسیده است. روحانیت و بقیه هم اگر احتیاج به پزشک و دارو پرستار باشد هواپیمایی وفرودگاهی و فرنگی هست حتی در آمریکا!!!! و شیخ پرزیدنت دکتر حجت الاسلام حسن روحانی گفته است میدانم که زندگی مردم سخت تر شده است از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورده گفت شیرین است.!!! الان در حکومت ایران مسائل نابسامانی است از جمله مسائل کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد خوزستان .
در ادامه برنامه به گفتگو با آقای دکتر حسن نایب هاشم خواهیم پرداخت و در ارتباط با مسائل و حقوق قانونی کارگران با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو