پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ آبان

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: این داستان تحریم که ترامپ راه انداخته رژیم باد به غپغپ میاندازد و میگوید دیدید چیزی نشد و ارز هم دارد قیمتش پایین میاید ولی از پس پرده خبر های نگران کننده ای می شنویم یعنی بهای کالای مورد نیاز مردم بسرعت دارد بالا میرود و این بازی خطرناکی است که رژیم شروع کرده است و میخواهد بگوید آمریکا کاری نمیتواند بکند. دیروز من شنیدم در یک جا جلسه ای بوده که آقای برایان هوک و چند نفر دیگر هم بوده اند صحبت واقعا بر سر این بوده که اینها باید بروند شما چه شنیده اید؟

دکتر سازگارا: من اول از تهران بگویم بله بانک مرکزی تصمیم گرفته که از ذخائر ارزی که شاید بیش از صد میلون دلار است به بازار ارز تزریق کند برای اینکه بگویند بازار ارز تکان نخورد و مملکت با این تحریمها اشکالی درآن بوجود نیامده است ، کار دیگری هم بانک مرکزی کرده و صرافان کانادایی و ترکیه ای مستقیم کارت بانکهای ایران را قبول میکردند آنها را هم بسته و جلو تقاضا رابسته است دلار تا ۱۲ هزار تومان پایین آمد، اینها اقدامات نمایشی است و وضع اقتصاد ایران اصلا خوب نیست ازدیاد حجم نقدینگی تورم سنگینی را دارد به کشور تحمیل میکند که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده نرخ تورم ۲۹ درصد میشود و در سال ۲۰۱۹ به ۳۴ درصد خواهد رسید و این رقم وحشتناکی است آنهم در مملکتی که بابت بیشتر کالا ها سوبسید میدهد یعنی یک موج بزرگ گرانی سال آینده در راه است و رشد اقتصادی ایران منفی ۳/۶ دهم درصد خواهد بود یعنی رکود گسترده ، یعنی چرخ اقتصادی ایران میخوابد. قدرت اقتصاد پا به پای قدرت نظامی نقش بازی میکند و به آقای خامنه ای باید گفت این مردم کی باید از شرایط حساس کنونی بیرون بیایند کی باید عمر یک نسل برای کینه ورزی شما با امریکا که اقتصادش ۵۰ برابر ایران است
تلف شود.

دکتر نوری زاده: اگر مسیر انقلاب مثل همه انقلابها به دولت میرسید و دولت انقلابی به دولت نرمال میرسید در آن صورت آدم میتوانست امیدوارباشد ولی ما در یک مسیری خطرناک جلو رفتیم من نقل مستقیم میکنم از ابوماذن که این آتش بازی که در غزه انجام شد و واکنش شدیدی به همراه داشت و خود آنها میگویند جامعه اسراییلی صد در صد بدنبال برکناری جمهوری اسلامی و برطرف کردن این خطر است چون میگویند فلسطینی ها دیگر خطر نیستند میخواهند صلح کنند. الان در لبنان ۵ ماه است که کابینه لبنان اسیر این بازی ایران است.

دکتر سازگارا: این مشکلاتی است که افرادی که دارند خامنه ای را راه میبرند سپاه و اطلاعات سپاه بوجود آورده اند باید به خامنه ای گفت تو چند دوست در کشورهای منطقه داری ، یک روز میگفتید همه جهان اسلام را بسیج میکنید علیه اسراییل: الان اسراییل موفق شده وزراش به تمام کشورهای اسلام سفر میکنند و دیپلماسی اسراییل موفق بوده است آمریکا که دشمن همیشگی است اروپا هم لرزان آن وسط ایستاده و حتی ویزای خشک و خالی هم به شهروندان ایرانی نمیدهد چین که فقط مثل یک گاو شیرده ما را میدوشد، و فقط یک روسیه است مثل ارباب دستش را به کمرش زده و دریای مازندران را از آنطرف میبرد و سر بزنگاه شرکت های بزرگ نفتیش ایران را ترک کردند، کی؟ در تاریخ ما روسها حسن همجواری داشتند که این کار دومشان باشد .

دکتر نوری زاده: من راجع به ظریف سئوال دارم این حرفهایی که چند روز پیش زد خیلی قابل تامل بود و برای اولین بار به سیم آخر زده بود. تفاوت بین ولایتی خرازی و حاج منوچ و متکی و ظریف چیست؟؟؟ وزیر خارجه در جمهوری اسلامی چیکاره است؟؟؟.

دکتر سازگارا: ببینید من ده شصت مسئولیت داشتم و آشنا بودم در آن دهه فضای انقلابی بود و خمینی هم پیر بود و رفسنجانی همه کاره بود، نه تنها مسئول جنگ بود و دولت مهندس موسوی و هر کجا که گیری داشتند به مراجعه میکردند و قانون اساسی اول عملا رئیس جمهور که خامنه ای بود کاره ای نبود، ولی همان موقع هم خطوط اساسی وزارت خارجه در این وزارت خانه تعیین نمیشد و از بیرون و سازمانهایی موازی وزارت امور خارجه این تصمیم را میگرفتند مثل سازمان تبلیغات اسلامی که در خارج دفتر باز میکرد یا نهضت های آزادی بخشی که درسپاه ایجاد شده بود و کارهایی که مستقیم به رهبری وصل میشد و از او کسب تکلیف میکردند، این داستان موازی سازی که در تمام انقلاب ها اتفاق افتاده نه تنها تمام نشد ………….
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو