تفسیر خبر ‎ دوشنبه ۷ آبان

در برنامه امشب بررسی خواهیم نمود آنچه در عرصه ایران و منطقه و جهان میگذرد،
ضدیت حکومت فقیه با معلمان ایران بر سر چیست ، هاشم خواستار از سخنگویان معلمان ایران در زندان حال بدی دارد و وضعیت جسمانی او خوب نیست و میگویند به او آمپول هایی تزریق کرده اند که از محتوای آن خبری ندارند چرا هاشم خواستار را بر تخت بیمارستان نیز به بند کشیده اند ؟؟ حکومت اسلامی ایران ادعا میکند برای معلمین اهمیت ویژه ای قائل است.!!
جابجایی وزیران در حکومت فقیه و دولت شیخ پرزیدنت حسن روحانی آیا حلال مشکلات روز افزون مردم ایران است یا خود حکومت است که سبب ساز و عامل این مشکلات است؟
ودر شیراز در جاده های منتهی به تخت جمشید و مقبره کوروش گزمه های حکومت از ورود مردمان به محوطه آرامگاه کوروش بزرگ جلوگیری میکنند. و به دیدن گزارشی در این باره خواهیم نشست.
دیدن این جاده ها من را به سالهای بسیار دور قبل از انقلاب برد و جاده های منتهی به آرامگاه کوروش و منتهی به تخت جمشید ، تخت جمشید طی سالها میزبان بسیاری از هنرمندان و بزرگان هنر های نمایشی از سراسر دنیا بوده است. و اجرای باله بزرگ گلستان بر اساس اشعار سعدی و بسیاری دیگر تا رابرت ویلسون کارگردان تئاتر . از کشورهای مختلف از هند گرفته تا برزیل و از ترکیه گرفته تا پاریس و طبعا آواز و موسقی ایرانی بر آرامگاه حافظ ، بزرگداشت کوروش نیز همانطور که شما در جریان هستید کسانی بر سر کار آمدند که جاده های تخت جمشید را همانطور که در گزارش کوتاهی دیدید بستند ، اما با چنین اقداماتی نیز میشود برای همیشه جاده های تخت جمشید را بسته نگه داشت جاده های منتهی به آرامگاه کوروش را بسته نگاه داشت.؟
قطعا خیر !! چون اگر چنین میبود در کشور های دیگر و دولتهایی قدرتمند تر مانند شوروی از پس خواست مردم بر میآمد یعنی آگر سرکوب تنها راه حل مشکلات بود شوروی هنوز مانده بود و بسیاری دیگر از این قبیل در تاریخ بنابرین امروز جاده های تخت جمشید و ای جای دیگر ایران بسته نخواهد ماند بطور قطع و یقین.
بولدوزرهایی که پس از انقلاب راهی تخت جمشید شدند برای تخریب آن و یا آرامگاه کسالنی که به خدمات ارزنده برای ایران معروف بوده اند در اجرای نیت خود موفق نشدند. انچه که در دلهاست روزی مجال گسترده تر از امروز پیدا خواهد کرد. این را در زیر آسمان ایران طنینش را احساس میکنیم.در طول تاریخ ایران و در زیر آسمانی که بر فراز تمام کشور های جهان است بسیار دیدنی است.
بعد از انقلاب در بین کتابهایی که بیرون آمد ار مارکس گرفته تا علی شریعتی ، کتابهایی که جلو دانشگاه فروش میرفت، کتابهای معروف به جلد سفید لابلای اونها وچند ماهی گذشته از انقلاب جزوه ای یا کتاب لاغری بود متعلق به نویسنده و پژوهشگر کسی که در ستایش او چه چیزها گفتند و حزب توده زیر این علم سینه زد و اقدامات او را اقدامات دشمن شکن توصیف کرد و همه کف و هورا کشیدند و این صفات کسی نبود جز شیخ صادق خلخالی ، کتابی با عنوان کوروش جنایتکار دروغین که هیچ روشن نشد که اگر جنایتکار بوده دروغین نمیتوانسته باشد. چجور دروغین و چه جور جنایتکار است یعنی دو صفت ضد همدیگر. و در اینکه چه سخنانی گفته بود بماند. کوروش هخامنشی بنیانگزار ایران نام برده میشود کتاب از این بابت خواندنی بود که نگاه بر آمده از انقلاب را در باره یکی از بزرگان دوران بشری نقل میکند درباره کورش بسیار گفته و خواهند گفت کارهای بزرگی که او انجام داد و ارج و قربی که برای انسان قائل بود فارغ از دین و مذهب آنها .
اما روحانیت شیعه که بر اریکه قدرت نشست بعد از انقلاب با صدای بلند از زبان صادق خلخالی نگاه خودش بیان کرد بیش ازاین خمینی بر فراز آسمان ایران به این پرسش چه احساسی دارید پس از ۱۵ سال بازگشت به ایران ، گفت هیچ،!!
هیچ ، هشدار دهنده ای بود که از درون او کلنگ خلخالی برای تخریب مقبره کورش و تخت جمشید در آمد، و هورا و کف زدن های انقلابیون مشوق آنها بود، بسیاری بودند از مردمان که مانع ورود کلنگ خلخالی شدند . روحانیت ،روحانیت شیعه از آنجا که بخش ویژه ای را از تاریخ ایران خوانده اند بر سر کنجکاوی هم شده سرکی به دیگر گوشه های تاریخ ایران نزده اند این است که هر از گاهی که ابراز نظر های تاریخی میکنند قابل توجه و تامل است بقول عزیزی از فرط غم انگیزی قاه قاه گریستن یا زار زار خندیدن را بدنبال دارد.
روایاتی را میسازند و اختراع میکنند که باهم یکی از روایات آنها را میشنویم. جالب است که این روحانی حتی نمیداند آرامگاه کوروش در کجاست که آنهم مهم نیست مقصود این است که دروغگویی و ریاکاری روحانیت ما بر منبر و در خلوت و در همه جا تراوش میکند از دو حال خارج نیست یا میداند یا نمیداند اگر المیزان را هم خوانده باشید در آنجا اشاره شده به آرامگاه ذوالقرنین، بهر حال منتهی برمنبر این روحانی بدلائلی نیازی بوده که باید از کورش تجلیل شود حتی بقول خمینی میتوانند واجبات را ترک کرد و ستایش از کوروش بخاطر نیازی که هست وقتی که حکومت ایران پیدا میکند، بعید است که این روحانی بر منبر نداند آرامگاه کوروش در کجاست.

در اینجا شما را در جریان چند خبر در باره هاشم خواستار که پرستار ها میگویند چند آمپول که آنها نمیدانستند محتویاتش چه بوده به او تزریق کرده اند . خانم صدیقه ملکی همسر آقای هاشم خواستار هنوز از وضعیت همسش اطلاع کاملی ندارد.
ایشان گفته است صبح روز سه شنبه آقای خواستار از منزل بیرون رفته اند از او اطلاعی نداشتیم موبایلش هم خاموش بود و ماشین همسرم را در کنار باغی در مشهد پیدا کردیم همسرم را اطلاعات سپاه بازداشت کرده و بدون هیچ اطلاعی او را از روز سه شنبه در بند بیماران بیمارستان روانپزشکی ابن سینای مشهد که مخصوص اختلالات روانی میباشد بستری نموده است ، نوع رفتار حکومت با معلمین ایران و با آقای هاشم خواستار………
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو