تفسیر خبر ‎جمعه ۲۷ مهر

در برنامه جمعه شب تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
آنچه خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در باره اوضاع کنونی ایران و ایران پس از اتقلاب و پیش از انقلاب و بعضی از کارگزاران اوضاع کنونی ایران را حسرت بر انگیز خواندند، این گفته ها واظهارات در حالی است که دلار همچنان تعیین کننده و محوراصلی و روند اقتصادی در ایران است و سفره مردم ایران به گواه کارشناسان اقتصادی روز بروز خالی تر از پیش میشود ، معلمان در اعتصاب بسر میبرند و رانندگان کامیون همچنان در اعتصاب هستند و در برخی از شهر های ایران کاسبان نیز کرکره مغازه هایشان را بالا نزده اند و در منطقه چه میگذرد و آنچه پیامدهای انتخابات عراق بوده است برای ایران چه نصیبی داشته است؟؟ و روابط بحرانی ایران و آمریکا و تحریم های در راه ، با من و شما هستند در این شماره از تفسیر خبر:
آقایان علیرضا نوریزاده مدیر مرکز پژوهشهای ایران و اعراب در انگلستان
و در ادامه برنامه آقای بیژن فتحی از نمایندگان کانون صنفی معلمان در خارج از ایران و آقای منصور اسانلو که از نیوجرسی با ما خواهند بود.

چالنگی:آقای خامنه ای راجع به ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب صحبت کرده اند و میگوید ما در سال ۱۴۴۴ به یکی از ابر قدرتها تبدیل میشویم و از این صحبت ها مخاطب این اظهارات چه کسانی هستند؟

نوریزاده: ببینید اگر یک آدمی که در زمام انقلاب ۱۵ یا ۱۶ ساله بوده امروز میداند که این حرفها پایه و اساس ندارد ، و آن کسی هم که دنیا نیامده بوده حداقل فیلمها را دیده اند و از پدر و مادرشان شنیده اند آقای خامنه ای بنظر من در یک دنیای دیگری زندگی میکند و این مشاورین قد و نیم قدش چون همگی گرفتار بعضی آلوده گی ها هستند ، اینها اصلا ذهن را از دست داده اند و ایشان هم دارد نقش خودش را نقش یک ابر مرد تاریخ میبیند و نمیداند که تاریخ از او حتی به اندازه محمد علی شاه یاد نخواهد کرد ،.

من همیشه میگویم آقای خامنه ای که خودش دیده و آنزمان شاهد بوده این آمارها را جلویش بگذارند، و میگوید در تمام طول تشکیک دانشگاهها تا زمان انقلاب ما ۱۳۰ هزار دانشجو داشته ایم، اما دانشجو داشتیم دانشگاه صنعتی مستقیم به آی تی میرفت ،دانشگاه پهلوی مستقیم به آمریکا میرفت، و جزو دانشگاههای درجه اول جهان بود و این دانشگاههایی که شما درست کرده اید که فوق دیپلم در کلاس درس میدهد خوب خیلی دانشجو زیاد کرده اید.

مساجد را و امام زاده ها را هم زیاد کرده اید از ۱۴ هزار به ۸۰ هزار رسانده اید. ولی توش امام زاده عین غین داریم و تو دانشگاه هاهم واحد قورغوز آباد داریم ،که خدا داند که در آنجا چی درس میدهند .و طبق آمار ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان بیکارهستند، دکترا میروند سپور میشوند در کرمانشاه، آقای خامنه ای در اوهام خودش فکر میکند چون موشک سجیل ساخته خیلی پیشرفت کرده است کره شمالی بهترش رو میسازه سه برابر سجیل هم برد داره،.

اگر یک ذره ایشان تامل میکرد ، مثلا کارخانه تراکتور سازی تبریز میآمد آنزمان موتور برای کامیون و کامیونت تولید میکرد، و حالا به کجا رسیده است که آنرا به بسیج واگذار کرده و آمریکا هم آن را تحریم نموده است. اینها تمام دور شدن از واقعیت است و برای خامنه ای متاسفم که مردی گرفتار اوهام، با یک مشت فاسد دور و برش که قصه ها را به اومیگویند و او باور میکند.

چالنگی: اگر خامنه ای قبل از انقلاب که یک روحانی بود و مزدی میگرفت ،نه تنها تاریخ بلکه در جغرافیا هم از او یاد نمیکردند، ولی الان در وضعیتی است که حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار زیر نگینش هست اختیار جان و مال و ناموس همه اینها دست اوست و اگر بیاید و قیاس کند و وضع خودش و اطرافیانش را نگاه کند به او حق نمیدهید که وضع او در قبل از انقلاب بسیار بد بوده است و آلان بسیار عالی ؟؟

دکتر نوری زاده : بله ایشان وهمراهانش را راست میگوید. اما ایشان راجع به ایران حرف میزند و میگوید در زمان شاه رشد ما در علوم ۲درصد منفی بوده است الان مثبت است ، من میخواهم بدانم این را از کجا آورده است، این جریان آقای احمدی نژاد و اتصالات ایشان به آقای خامنه ای هم منتقل شده و دارد مثل احمدی نژاد حرف میزند .ما موشکمان در عرصه جهانی حرف اول را میزند ، هرچه در یمن شلیک کردند در خاک یمن فرود آمده است.

چالنگی : شما به ما بگویید آقای فتحی عضو کمسیون مجلس گفته ما خبر نداریم که معلمان در اعتصاب هستند ؟ اینها خواست و مطالباتشان چه هست که هنوز گرفتارند بعد از اینهمه سال؟

فتحی: اگر این نماینده مجلس که معلوم نیست نماینده کجا و در کجا زندگی میکنند چون معلمان فقط ۲۲ و ۲۳ مهر ماه نیست که اعتراض کرده اند الن چند سال است و نزدیک سه ده است که معلمان اعتراض دارند و بخصوص از دو سه سال گذشته شاید هر ماه تجمع های اعتراضی در مقابل مجلس و سازمان برنامه و بوجه و نهاد ریاست جمهوری داشته اند، و اعتراض داشته اند نسبت به شرایط موجود بر کشور و خودشان ، حالا این میگوید من نمیدانم بخاطر این است که از زمانی که معلمان آموزش را ازدست اینها گرفته اند اینها قصد نابودی معلمان را دارند ،. خواسته های معلمان لغو مدارس خصوصی کهحالت کالایی پیدا کرده است آموزش و پرورش ، افزایش حقوق بوده که زیر خط فقر است و درمان رایگان میباشد و این تحصن معلمان چون خواست اکثریت جامعه را داشت از پشتیبانی خانواده های دانش آموزان برخوردار بود.

چالنگی : آیا کشور ایران توان این را ندارد که به چنین خواستهایی پاسخ مثبت بدهد ؟؟؟ ……….
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو