پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۵ مهر

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. هفت ، هشت ساعت است که من با حرفهای آقای خامنه ای کلنجار میروم، اما آقای خامنه ای حرفهایی زدند که به اعتقاد من اینجوری نباید از کنارش گذشت ،ایشان در رابطه با پیشرفت های ایران در دوره جمهوری ولایت فقیه گفتند و لابد چهل و اندی سال دیگر قرار است ما سر به آسمان بزنیم.!!

ایشان اشاره میکند که ما در قبل از انقلاب ۲۰۰ هزار دانشجو داشته ایم ، حالا ۴ میلیون داریم !! اصلا نرخ رشدمان را ببینید چیست؟ آقای ولایتی مشاور ارشد، آقای حداد عادل، بنشینید این آمار ها را به آقای خامنه ای بگویید که دچار این خطاهای استراتژیک نشود، و خودش را مضحکه مردم قرار ندهد، بد است این حرفهایی که رهبر میزند به او میخندند!!
شما از یک سیدی که منبر که میرفت همه به او گوش میکردند و حکیمانه حرف میزد تبدیلش کرده اید به نمونه دیکتاتورهای دورو برمان که حرفهای خنده دار میزنند، اون میبیند ولیعهد سعودی میگوید ۲۰۳۰، سال دو هزارو سی این برنامه ها را میخواهم اجرا کنم و شروع میکند، و ما میگوییم ۱۴۴۴ ، دوست داریم رقمها روند باشد، یعنی ۴۴ سال دیگر به سال قمری و ۴۷ سال دیگر به سال شمسی، حال باهم آمارها را نگاه میکنیم.
آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی عالی در ایران : ایران با جمعیت ۸۳ ملیون در سال ۹۴ و ۹۵ بیش از ۴ میلیون و سیصد هزار دانشجو داشته و در سال تحصیلی ۹۲ و ۹۳ ،هشتصد هزار نفر از دانشگاه فارغ التحصیل شدند به اعتبار آمار اشتغال بکار، سهم اشتغال تحصیلکردگان از بازار کار کمتر از بیست و پنج در صد هست ، یعنی ۷۵درصد از فارغالتحصیلان یا باید بروند در کرمانشاه بنایی کنند یا دست فروشی و یا شوفر تاکسی بشوند و یا شاگرد پیتزافروشی.
از میان ششصد هزار شغل در سال بیش از ۱۵۰ هزار شغل نصیب دانشگاه رفتگان نخواهد بود، ۴۵۰ هزار تای دیگر کجا میرود؟ داماد آقای مصباح یک شغل میخواهد و پسر خاله دختر عمه احمد خاتمی شغل میخواهد ، نباشد برایشان اختراع میکنند ، جناب قالیباف ۱۲ هزار شغل در شهرداری ایجاد کردند ، چند روزه راه انداخته اند که قالیباف در رفته است و به آلمان رفته است،.
سفر میکنند گردش میکنند چون برادرش در ماجرای خرید بنز های نیروی انتظامی پول کلانی گیرشان آمد و حالا لابد رفته پولها را جابجا بکند یا هر کار دیگر ولی قالیباف هیچگاه از ایران در نمیرود او میخواهد مملکت را بگیرد. خوب در مملکتی که فارغالتحصیلان حوزه در دادن شغل اول هستند یعنی یارو نه سواد داره نه دین داره فاسد هم هست از زیر دست مصباح در رفته!! این آدم چیکار برایش بکنند، همسایه داماد آقای نوری همدانی هم هست . برود بشود رایزن فرهنگی در اندونزی .

اینها در کره جنوبی تشکیلات درست کرده اند برای رشد مذهب تشیع!! در بورکینافاسو هم همینطور. کار نیست یک بچه ای که فارغ التحصیل دانشگاه است زبان کره ای را هم میداند این نباید بهش شغل بدهند، باید بروند یکی را از توی حوزه در بیاورند و به سبک فرزند حسن آقا عمامه بگذارند. به دیدن یک فیلم در این باره مینشینیم. اینها را بگذارید مقام معظم ببیند شما تام و جری چرا میگذارید برای مقام معظم.
مملکت دارد از بین میرود . طرح توسعه آموزش عالی در ایران شکست خورده است ، نرخ مشارکت ۵۵٪ و نرخ بیکاری ۴۹ در صدی را کنار هم بگذارید در واقع هر صد نفر ایرانی که از دانشگاه بیرون میرود و دنبال کار میروند از میان آنها فقط ۳۲ نفر میتوانند جذب بازار شوند ، حال آقا میگوید ما ۴میلیون دانشجو داریم و در گذشته ۲۰۰ هزار دانشجو داشته ایم، مقام معظم آنزمان دانشجوها که بیرون می آمدند کار داشتند .
فقط فکر کنید ارز مادر عرض این چهل سال چند برابر شده است دلار ۷ تومان بود و چندی پیش به ۷ هزار تومان رسید، یعنی هزار برابر قبل، و هم اکنون که ۱۴ هزار تومان است یعنی ۲ هزار برابر شده است ، اینها پیشرفت هست حضرت ولی معظم؟ در ایران به اندازه کافی مسجد داشتیم و در هر محله ای یک مسجد بود اما در حال حاضر ۷۰ هزار مسجد داریم، که دکان امنیتی و جایی برای جاسوسی از مردم شده است، اما اهل سنت فاقد مسجد هستند.
وقتی صبر به پایان میرسد این رژیم ها توی سرو کله خودشان میزنند و قذافی وار به جان مردم میافتند، و بعد از توی لوله توالت بیرونشان می آورند و میکشندشان، صدام وار عربده میزنند و به دار می آویزند آنها را، تجربه نمیشود برایشان درس نمیگیرند . یاد بگیرید اینها برایتان تجربه بشود ، خواب ۴۴ سال آینده را میبینید؟ فکر فرداتون رو بکنید،!! وقتی مردم در خیابان آذربایجان ریختند چیکار میکنید ؟؟ آقای ولایتی وقتی آمدند جلوی خانه ات در سعد آباد میگویی تقصیر من نبود آقا دستور دادند، نه یقه ات را میگیرند و میگویند تو مسؤلی چرا واقعیت را نگفتی؟

در ادامه اشاره ای به تهدید منتظری دادستان کشور در ارتباط با ورود بانوان به استادیوم های ورزشی خواهیم داشت و توضیحاتی تقدیم حضورتان میکنیم.
در انتهای برنامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های سوریه و اسرائیل و ماجرای جمال خاشقچی روزنامه نگار تبعه سعودی قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو