پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۹ شهریور

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس به مناسبت اعدام رامین حسین پناهی و لقمان و زانیار مرادی و حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر کنگره حزب دموکرات کردستان در کردستان عراق با شما به سخن خواهیم نشست.
چه روزهای بدی و تلخی را سپری کردیم اعدام این سه دلاور کرد بعد از چندین سال زندانی بودن و حمله به مقر فرماندهی حزب دموکرات در کردستان عراق توسط سپاه پاسداران و کشته و زخمی شدن بیش از ده تن از فرماندهان حزب دموکرات را به تمامی کردهای ایرانی تسلیت میگوییم.
مورد دیگر آتش زدن کنسولگری ایران در بصره عراق بود که یادآور زمان حمله به سفارت آمریکا و آنگلیس و عربستان بود ، بسیار دردناک بود این صحنه ها با وجودی که پرچم جمهوری اسلامی لگد مال میشد .
چندین هزار میلیارد تومان در عراق خرج نموده اند و بارگاههای امامان در کربلا و سامره را بازسازی نموده اند، آب را از مردم خودمان دریغ کردند و به آنها دادند این جوابشان بود.
روی من به کسانی است که میخواهند در همین ایام به عراق و کربلا بروند و میلیون ها تومان خرج بکنند، نگاهی هم به هموطنان خودتان که دارند از فقر و نداری کلیه و اعضای بدن خود را میفروشند بیندازید .
این ایرانی هایی که همراه خمینی به ایران برگشتند مثل نقدی، لاریجانی، شاهرودی اینها همه ضد ایرانی هستند و به غارت ایران می اندیشند.
در ادامه همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای محمد رضا شاهید می نشینیم و با ایشان در ارتباط با اعدامهای اخیر و برگزاری مراسم زنده یاد دکتر بختیار به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده : یعنی واقعا چند نفر جوان را بخاطر سمپات بودن باید اعدام کرد، این بچه ها تصاویری از خودشان بجای گذاشته اند که دل آدم ریش میشود در ادامه به به دیدن کلیپ کوتاهی از سخنان و نواختن موسیقی توسط آنها و سخنان مادر رامین حسین پناهی خواهیم نشست.

آقای شاهید : من فکر میکنم زمانی که خامنه ای بمیرد و این افرادی که اعدام شده اند جلویش را بگیرند چه خواهد گفت آیا اعتقاد به چنین روزی دارد ؟

دکتر نوری زاده: چقدر بی شرافت است این قاضی صلواتی مثل آب خوردن حکم اعدام صادر میکند و پولهای دریافتی را در فروشگاههای فرانسه و لندن همسرشان خرج میکند . این آقایان سینما رکس را آتش زدند و چه ها از کشتار میدان ژاله که نگفتند و چه دروغهای شاخداری از تعداد کشته شدگان اعلام نکردند ، بعد ها معلوم شد همه این آمار ها دروغ است ، من فکر میکنم این چهار اعدام یک نقطه عطفی است. که به مردم میگوید دیگر عمر این رژیم تمام شده است آنهم در شرایط اقتصادی و نابسامانی ارزی در کشور.

آقای شاهید: عده ای دیروز در جلوی سفارت جمهوری اسلامی در پاریس به نصب چندین عکس از اعدامیها به در و دیوار سفارت نمودند وبه عابرین که از آنجا عبور میکردند در این باره توضیح میدادند.

دکتر نوری زاده : راجع به مراسم دکتر بختیار باید از تو بسیار سپاسگزاری کنم چون خیلی زحمت کشیدی و این قابل تامل است

آقای شاهید : متاسفانه مدعیان طرفداری از دکتر بختیار چه که با پسرش پاتریک نکردند، و گفتند این مراسم باهزینه عربستان و …اداره گردیده است، در حالی که شما میدانید که پاتریک در یک هتل دو ستاره به سختی زندگی میکند. دروغگویی های جناب شاکری خیلی زیاد بود و من ماجرا را برای پاتریک و همسر دکترشرح دادم .
و گفتم چرا خودتان مراسم را اجرا نکنید ؟ پنج هفته قبل از مراسم گفت ایکاش از رسانه ها هم کسی حضور داشت که با شما در میان گذاشتم و شما حضور پیدا کردید. ولی این آقایان آزادی خواه و ایرانپرست و هوادار دکتر بختیار شروع به دروغ پردازی نمودند و گفتند مخارج را عربستان داده است بگذریم…

دکتر نوری زاده : این جریان نوسانات ارز و دلار در ایران در نشریات فرانسه چه بازتابی دارد؟

آقای شاهید: بله مینویسند جمهوری اسلامی مات نشده است ولی به او کیش داده اند. بانکهای مختلفی در فرانسه جریمه های سنگینی پرداخت نموده اند، دولتها میخواهند ارتباط داشته باشند ولی شرکتها نه. الان شرکتهای فرانسوی و آلمانی خسارت های زیادی را دیده اند. و در تاریخ دهم یا یازدهم نوامبر پوتین با ترامپ در فرانسه دیدار خواهند داشت دقیقا در آغاز شروع تحریمها. می گفتند هند ما را تحریم نمیکند که هند هم به جمع تحریم کننده ها پیوست.

دکتر نوری زاده : نظر مکرون چیست:

آقای شاهید: خود مکرون میگوید از برجام نباید خارج شد .ببینید کره شمالی در هفتادمین سالگرد استقلالش دیگر موشکهای بالیستیکش را به نمایش نمیگذارد ولی جمهوری اسلامی اصرار به آن دارد.

دکتر نوری زاده : امیدی به دیدار مکرون و روحانی وجود دارد ؟
آقای شاهید : امید دیدار بیشتر روی روحانی با ترامپ است نه مکرون. در حال حاضر خامنه ای تمام رژیم نیست .
دکتر نوری زاده : خوب دیدار روحانی با فرانسه داستان غریبی دارد همچنان که سوریه هم سرنوشت غریبی دارد و فرانسه نظرش چیست؟

آقای شاهید: واشنگتن رسما اعلام نمود که ارتش سوریه به گازهای شیمیایی دسترسی دارد و ممکن است از آن در قبال مردم ادلب استفاده کند. در این قسمت به دیدن سخنان وزیر دفاع فرانسه در ارتباط با روسیه می نشینیم . فرانسه جدا از اتحادیه اروپا عمل نمیکند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو