پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۲ شهریور

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا شما را از در گذشت استاد احسان یار شاطر بنیانگذار مرکز مطالعات ایران شناسی باخبر خواهیم نمود. در باب این بزرگ مرد هرچه بگوییم کم است در این چهل سال مورد بی مهری حاکمان قرار گرفت اما کاری سترگ کرد کاری که از میانه عمرش شروع کرد فرهنگستان ایران یا فرهنگنامه ایران کاری بزرگ بود.
اغلب بزرگان فرهنگ جهان با او در این زمینه همکاری نمودند ایرانی ها همه عاشقانه او را دوست داشتند. یک نازنین دیگری هم امروز سالروز در گذشتش است و او بانو دلکش است بانویی که با صدای خودش تحولی در موسیقی ایرانی ایجاد کرد. همچنین امروز سالروز تولد یک هنرمند نقاش بنام خانم ایران درودی هم هست.

در ادامه به داستان محسن اراکی نماینده خامنه ای در لندن خواهیم پرداخت ، ایشان در مدتی که در لندن بود حدود هشت خانه گرانقیمت در محله های بالای شهر لندن خریداری نمود و تمام خویشاوندانش را هم به آنجا آورد و برایشان شغل دست و پا نمود و حالا ایشان عضو مجلس خبرگان میباشد با چندین شغل دیگر و در حال حاضر به او ریاست دانشگاه مذاهب دیگر را داده اند و بودجه ای حدود چهارده میلیارد تومان هم در اختیارش گذاشته اند، این آقای خامنه ای چیکار دارد میکند دانشگاه مذاهب اسلامی چه غلطی میخواهد بکند جز یک مشت مفت خور را گنده کردن چه سودی دارد.

در این روزها خیلی مطالعه کرده ام و از این فرصت ها برای دیدن استفاده نموده ام و درود میفرستم به استاد بهرام مشیری که با واقعیت ها مردم را آگاه میسازد.

یکی از موضوعات مهم امروز نامه سرگشاده مهدی کروبی به مجلس خبرگان است ، این اولین باری نیست که او پرده دری میکند و از خطوط قرمز عبور میکند در انتخابات سال ۸۴ گفت ما یک ساعت خوابیدیم میلیونها رای ما را از صندوقمان دزدیدند، بعدش نامه ای به خامنه ای نوشت و مقصر این کار را مجتبی خامنه ای دانست،.

او در این نامه هر چه ضرورت داشته به خامنه ای بگوید گفته است ،از آنها خواست به جای «مدح و ستایش» رهبر جمهوری اسلامی، از وی درباره سیاست‌های سه دهه اخیر کشور که ایران را به شرایط فعلی رسانده، سوال کنند. مهدی کروبی در این نامه نوشته است: فقدان نظارت مؤثر خبرگان بر رهبری و نهادهای زیر نظر این مقام از جمله شورای نگهبان، سپاه پاسداران، بسیج، قوه قضائیه، صدا و سیما، و بنیادها و نهادهای اقتصادی در سه دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری به کشور و مردم وارد کرده‌است که در این نامه هدف به گشودن ابعاد آن ندارم. اما صریحاً می‌گویم با این شیوه مدیریت، کشور به دوران پیش از مشروطه یعنی به زمان قاجار برگشته است. مهدی کروبی نوشته که خبرگان اگر خبرگان باشد باید از نتایج سیاست‌های راهبردی رهبر در سه دهه گذشته که کشور را به اینجا رسانده پرسش کند. کروبی در نامه خود خطاب به اعضای خبرگان این پرسش را مطرح کرده که چرا از رهبری نسبت به ورود سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به بانکداری، فروش نفت و … پرسش نمی‌کنید؟

وی همچنین خواستار رسیدگی این مجلس به «وضعیت نهادهای نظامی و اقتصادی زیر نظر رهبری که نقش اصلی و مهم در وضعیت اسف‌بار امروز مردم و کشور دارند» و نیز دخالت«نظامیان و ائمه جمعه» در امور جاری کشور شده است
او نوشته که چرا از دخالت‌های فرماندهان سپاه بر امور سیاسی و اقتصادی کشور و یا تعیین مرزهای دیپلماسی که مغایر
قانون اساسی و فرمان امام است پرسش نمی‌کنید؟
چرا آقای رهبر را به مجلس خبرگان نمی برید؟ که با دست بردن در قانون اساسی ایشان را در مقام قدسی قرار داده اند.
نامه در واقع نفی حاکمیت فردی است . کروبی میگوید این بساطی که براه انداختیدبه سرنگونی جمهوری اسلامی ختم میشود.

شما فکر میکنیداین بوزینه ها که در جعبه خبرگان جمع شده اند از رهبرسئوال میکنند ؟، اینها دین دارند؟ عشق به ایران دارند؟ آقای خامنه ای شرم بر شما و نظامتان باد.

در ادامه برنامه به چند خبر از قبیل صیغه دختران ایرانی توسط زائران عراقی و کشف انباری با دویست و هشت هزار پوشک و رفتن همسر و فرزند آقای طاهری دزد دکل به آلمان و ارشاد وتبلیغ پوشیدن چادر توسط الهام چرخنده بقیمت صدمیلیون تومان توسط سه قهرمان وشو کار بانوان کشوراشاره خواهیم نمود و توضیحاتی تقدیم حضورتان مینماییم.

در بخش بعدی نگاهی به سخنان محمد جواد ظریف در مجلس خواهیم افکند ،او در دو سه مورد خیلی محکم ایستاد ، مسئله گروه نیویورکی را گفت که باطل است و وجود ندارد، و در واقع به دو فرد حساسیت نشان داد یکی راجع به آقای سیروس ناصری بود که ایشان نقش بسزایی در مذاکرات برجام داشت و دیگری آقای عبدالرسول دری بود که اوهم بزرگترین نقش را در باز پس گیری پولمان را ایفا نمود . کریم قدوسی میگوید سپاه به ما مستندیاتی نشان داده است که ایشان جاسوس بوده است. هر چند وزارت اطلاعات و محمد جواد ظریف این موضوع را رد کرده اند،. محمد جواد ظریف اشاره ای هم به دوتابعیتی بودن روحانی نمود و گفت که او اقامت تحصیلی داشته نه تابعیت.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای سوریه و عراق قرار خواهیم داد

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو