پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۲ مرداد

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم . ابتدا به بررسی و تحلیل سخنان علی خامنه ای در ارتباط با رابطه با آمریکا و اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد که امروز ایراد گردیده خواهیم پرداخت.

ایشان میگویند: مشکلات اقتصادی و راه‌حلهای آن معلوم است، هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند.
ایشان همچنین در خصوص موضوع مذاکره با امریکا تأکید کردند: با امریکایی‌ها به علت وجود استدلالهای دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نمی کنیم و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولان، این مرحله را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.
ایشان در سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و گرانی‌های فراوان اخیر که به بخش هایی از مردم به شدت فشار وارد کرده است، گفتند: اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق هستند که عامل همه این مشکلات تحریم ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است.
خامنه ای تأکید کرد من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرکسی که اعلام کند، ما به بن بست رسیده ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است. ایشان افزودند: برخی درخصوص فساد به گونه ای صحبت می کنند که گویا همه نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می کنند در حالی که اینگونه نیست و ما در کشور، مدیران پاکدست و مؤمن فراوانی داریم و اینگونه سخن گفتن، ظلم به این افراد و ظلم به نظام اسلامی است.

تغییر و دگردیسی خامنه ای خیلی عجیب است! خامنه ای یکسال قبل از انقلاب را میبینم که آرزویش این بود که رفیقی از مشهد بیاید و برایش چیزهایی که میخواست بیاورد و چهل و اندی سال بعد رئیس جمهورش میخواهد برای ایجاد رابطه با آمریکا رفراندوم برگزار کند . ایشان میگوید مذاکره با آمریکا را ممنوع میکنم . شما به چه حقی برای مردم تصمیم میگیرید؟ بیا بگو سلطان صاحبقران منم . اما آمریکا شما را برسمیت نمیشناسد و میگوید که شغلت قانونی نیست. حتی خط قرمزی هم که مشخص کرده اید رعایت نکرده اید. شما جام زهر را به چه قیمتی سر میکشید.

در ادامه نگاهی به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر خواهیم داشت
رهبران پنج کشور ساحلی دریای خزر کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را روز یک‌شنبه، ۲۱ مردادماه، در شهر آکتائو قزاقستان به امضا رساندند.
امضای قرارداد معاهده دریای خزر بدتر از معاهده ی ترکمنچای. امروز یکشنبه با امضای معاهده بین المللی سهم ایران از دریای خزر را که ۵۰٪ بود به کمتر از ۱۱٪ و سهم استخراج نفت ایران را به ۱٪ کاهش میدهد. طبق این معاهده، روسیه تسلط نظامی برکل دریا خواهد داشت و ایران حق بهره‌برداری از حجم نفت و گازِ دریای خزر را ندارد! در این ارتباط شاهزاده رضا پهلوی و حشمت الله مهاجرانی و دکتر صادقی نماینده مجلس در توییت های جداگانه اعتراض خود را به این عمل ابراز نمودند.

در بخش بعدی از لغو سفر حیدر عبادی به ایران به علت مشغله کاری شما را باخبر و اینکه ایشان فرموده اند که ما مصالح مردم عراق را نمیتوانیم زیر پا بگذاریم و الارغم میلمان ، تحریم های آمریکا علیه ایران را به اجرا میگذاریم ، لازم به ذکر است که خامنه ای با سفر وی به تهران مخالفت نموده بود و به همین جهت او عازم ترکیه شده است. بله این دولت عراق بنظر دوست است ولی تا کنون قرار داد الجزایر را هیچکدام از دولتهای سرکار آمده در عراق قبول نکرده اند .

بخش دوم برنامه ابتدا تولد عارف عزیز که ۷۸ ساله شده است را به او تبریک گفته همچنین در چنین روزی تولد زنده یاد خانم ایرن هنرپیشه سینمای ایران هم میباشد که به دیدن فیلم کوتاهی از ایشان می نشینیم.

در اینجا لازم است یادی بکنیم از منصور اسانلو که یکی از شریف ترین انسانهایی است که در مبارزات کارگری و رانندگان اتوبوس و کامیون نقش بسزایی داشت و در حال حاضر در بستر بیماری است و چه خوب است که به کمک این وجود پر برکت برویم و تنهایش نگذاریم.

در بخش بعدی برنامه اشاره ای به سخنان محمد رضا نقدی و انتقاد او از ساخت راه آهن توسط رضا شاه کبیر خواهیم کرد و به این نادان میگوییم اگر این راه آهن نبود تجهیزات جنگی و نفرات چگونه از شمال به جبه ها میرسیدند.

در ادامه از نامه احمدی نژاد به حسن روحانی و انتقاد وی از عملکرد دولت روحانی با شما به سخن می نشینیم :
احمدی نژاد خاطر نشان کرد که پنج سال پس از بر سر کار آمدن دولت روحانی اقتصاد ایران “در آستانه متلاشی شدن” است و “اعتماد عمومی به کل سیستم به صفر نزدیک شده” اما مسئولان دولتی کماکان “خلاف واقع تحویل ملت” می‌دهند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که “ملت کلا ناراضی است” و حسن روحانی را قبول ندارد خطاب به او گفت: ادامه حضور شما هم به ضرر ملت است و هم به ضرر خود شما.

رئیس جمهور پیشین همچنین گفته است: آقای روحانی شما، تمام حامیانتان، دو جناح سیاسی کشور و دو رئیس قوه دیگر، همه در این وضعیت شریک هستند. او توصیه کرد: باید رضایت ملت را جلب کنید. شاید بهترین راهش این باشد که دیگر ادامه ندهید.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو