پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱ مرداد

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز مینماییم. ابتدا اشاره ای به سالروز درگذشت احمد شاملو و همچنین سالروز تولد انوشیروان روحانی خواهیم نمود.

سپس از ورود سپنتا نیکنام به انجمن شهر یزد شما را مطلع خواهیم ساخت. تنها مخالف ورود وی به انجمن شهر یزد احمد جنتی در مجلس تشخیص مصلحت نظام بود. چون وی زرتشتی بود و جنتی مخالف ورود اشخاص غیر مسلمان به تمامی ارکانهای کشور میباشد.

در ادامه به دیدن کلیپ سخنان مایک پمپئو که در جمع ایرانیان ایراد شده بود خواهیم نشست. وی گفت: پیامی برای مردم ایران دارم؛ آمریکا صدای شما را می‌شنود و با شماست

وی همچنین رهبران و روحانیون حاکم بر ایران را به فساد گسترده و ثروت اندوزی متهم کرد و با نام بردن از شماری از مقامات، گفت آنها در حالی ثروت انبوهی جمع کرده اند که مردمشان در رنج هستند. آقای پمپئو گفت مردم ایران در برابر بدرفتاری های بسیار حاکمان، ساکت نمی مانند. آقای پمپئو در این سخنرانی که با عنوان حمایت از صدای مردم ایران برگزار شد، گفت: رژیم چهار دهه است که ثروت مردم ایران را به تاراج برده و مردم را متحمل چنین رنج و آلامی کرد. این طبیعت و ماهیت جمهوری اسلامی است.
وزیر خارجه آمریکا در اشاره به فساد گسترده در جمهوری اسلامی، به حساب‌های شخصی صادق لاریجانی اشاره کرد و گفت جای تعجب است که یکی از اراذل و اوباش به ریاست دستگاه قضایی برسد. او همچنین به شمار دیگری از آیت‌الله‌ها، از جمله ناصر مکارم شیرازی هم اشاره کرد و گفت او به سلطان شکر معروف شده است. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: برخی می‌گویند اعمال فشارها به ضرر میانه‌ روی در ایران می‌شود، اما میانه‌رویی در رژیم ایران وجود ندارد، وزیر خارجه ظریف و رئیس جمهوری روحانی، مثل گرگی در لباس میش هستند. این به اصطلاح میانه‌ روها همان انقلابی‌های ضدآمریکایی و ضد غرب هستند. آقای پمپئو گفت که این به عهده مردم ایران است که سرنوشت خود را تعیین کنند و دولت آمریکا هم از خواست مردم ایران حمایت می‌کند.

در بخش دوم برنامه نگاهی به داستان آقای مهران مدیری و احسان علیخانی خواهیم افکند،. همچنین از وقوع زلزله در کرمانشاه و کرمان شما را آگاه خواهیم ساخت .

بدنبال آن به تفصیل به سخنان روحانی و پاسخ دونالد ترامپ خواهیم پرداخت و با شما سخن می گوییم .همچنین به دیدن فیلم سخنان روخانی خواهیم نشست.

رئیس جمهوری ایران که روز یکشنبه در جمع دیپلمات های وزارت خارجه و روسای نمایندگی های خارج از کشور سخن می گفت ضمن هشدار به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود برای هر گونه اقدام در جهت سرنگونی و بی ثبات کردن ایران گفت: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست. روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود باردیگر به تهدیدهای آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. حسن روحانی ضمن بی ثمر توصیف کردن فشارها و تهدیدهای آمریکا برای تسلیم کردن ایران، هرگونه سخن گفتن با سران کاخ سفید را به معنای تن دادن به تسلیم و پایان دستاوردهای ملت قلمداد کرد و افزود: تهدید نمی پذیریم و توان ما بازدارنده است ؛ امروز اتحاد داخلی ما بیشتر از قبل است و تهدید، ما را منسجم تر می کند؛ حتما آمریکا را شکست می دهیم.

در پاسخ دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت:
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار توییتی به سخنان حسن روحانی، همتای ایرانی خود واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن، در غیر اینصورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است.
رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از توییت خود نوشت: «ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان ناخوشایندی که بوی مرگ و خشونت می‌دهد را تحمل کنیم. مراقب باش!»

در بخش بعدی نگاهی به اعتصاب کامیونداران سراسر کشور که از تاریخ اول مرداد آغاز شده است خواهیم داشت.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد های عراق و سوریه قرار خواهیم داد. در این میان به دیدن ویدیویی از اعتراض مردم عراق نسبت به حضور آخوند ایرانی می نشینیم
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو