پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۹ تیر

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغازمینماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت:

دکتر نوری زاده:دوست عزیزی که خود از افسران سپاه است برایم نامه ای نوشته است که یکی از همکارانم که در مجتمع سعد آباد کار میکند به من گفت حاجی شبها خوابم نمیبرد. هر شب سایه رفسنجانی روی صورتم سنگینی میکند لحظاتی را بیاد می آورم که پیر مرد جان میداد و این آقایان که قبلا ضرباتی بهش زده بودند او را به زیر آب فشار میدادند و اوراخفه میکردند و مرد باور نمیکرد ،دوستم گفت این منظر پیش چشم من است یکی شان سعید بود و دیگری مرتضی و اینها از اعضای حراست مجتمع سعد آباد بودند ، ماموریت آنها این بود که وقتی حاجی به استخر میرود به سراغش بروند. نمیدانم قبلا به او چیزی خورانده بودند بی حس بود مثل مستها راه میرفت این را دوست من میگوید و سرانجام وقتی وارد استخر شد عادت داشت مثل همیشه لبه استخر را میگرفت و بعد چندین دور در عرض استخر شنا میکرد،و بعد بیرون میآمد و آنروز من وارد محوطه استخر شدم چون هروقت هاشمی میآمد من هم میرفتم تا برایش حوله بگیرم و یا چای بیاورم که دیدم این آقایون داخل استخر شدند و مشغول خفه کردن رفسنجانی شدند، میگفت اینها به دستور مستقیم آقای خامنه ای این کار را کرده اند از شما میخواهم که این را منتشر کنید و جزئیات بیشتری هم برایتان خواهم فرستاد وعکسی هم در لحظات آخر گرفته ام که برایتان خواهم فرستاد و در اولین برنامه اتان این را با آقای سازگارا مطرح کنید. شما چی فکر می کنید؟

دکتر سازگارا: بنظر شاهد عینی می رسد که این حرفها را زده است، کمی البته سخت است که حضرات شاهدی را تحمل کنند، قائدتاً حرفه ای تر از این هستند که شاهدی به جای بگذارند،، و بکرات از مجموعه حرفهایی که خانواده ایشان و گزارشی که شورای امنیت ملی میخواست تهیه کند پرونده را بستند و اجازه آزمایش خون ندادند و اجازه دفن را پزشک معتمد دادستانی انقلاب صادر کرد، بعنوان ایست قلبی، مجموعه اینها را که کنار هم میگذاریم نود درصد محتمل است که او را کشته باشند. موضوع جانشینی آقای خامنه ای است، و اینکه شنیده شده آقای خامنه ای پای روسها را به وسط کشیده تا برای خودش و فرزندش مجتبی تضمین بگیرد .

دکتر نوری زاده :در همین انقلاب یک نماد درست میشود بنام قاسم سلیمانی و بنوعی رمبو جمهوری ولایی و اسنادی بیرون میآيد که ایشان ۵۰ میلیون دلار در جریان گروگانگیری افراد قطری گرفته است حال این حکومتی که در این فساد فرو رفته است ذره ای مشروعیت ماندن دارد؟

دکتر سازگارا: جمهوری اسلامی مثل تمامی رژیم های تمامیت خواه و نظامهای ایدئولوژیک وقتی بر سر کار میآیند میخواهند بهشت موعود را بسازند اما دوزخ را خلق میکنند.
این رژیم سرنوشت تمام نظامهای تمامیت خواه را برای خودش رقم زده است فساد در تمامی نهاد های این حکومت لانه کرده و اگر زمانی در سال 1376 موجب ریزش پنجاه در صدی مردم شد در حال حاضر دیگر نود درصد مردم حقانیت این حکومت را قبول ندارند.
فساد سراپای حکومت را فراگرفته و از حل مشکلات اولیه مردم که آب و برق میباشد عاجز است. و این حکومت فرو خواهد پاشید و حال بزرگترین ومهمترین مسئله این است که از این مرحله چگونه عبور کنیم که کمترین صدمه به مردم وارد شود.

دکتر نوری زاده : دانشجویان ما که همیشه پیش قراولان این مبارزات هستند کجا هستند؟ در این اعتراضات اخیر حضور زنان ، کارگران و بازاریان چشمگیر بود ولی از دانشجویان خبری نبود.؟

دکتر سازگارا: جنبش دانشجویی همیشه موتور متحرک ما بوده است و اتحاد طبقه متوسط با جنبش دانشجویی و طبقات فرودست و مزد بگیر را باید تقویت کنیم و این پیوند روی شانه دانشجویان است، جنبش دانشجویی متحمل صدمات زیادی شده است و در حال حاضر سخت مراقب آنها هستند و دانشجویان معترض در همین دیماه محکوم به حبس های طولانی مدتی شدند. و من فکر میکنم که خاصیت جنبش دانشجویی نو شدن آن است.

دکتر نوری زاده: در دیدار پوتین و ترامپ توافقاتی بین دو رهبر ایجاد گردیده، ارزیابی شما چیست ؟

دکتر سازگارا: این دیدار بخشهای مختلفی داشت و یک بخشش هم در مورد ایران بود و راجع به ایران در سفر جان بولتون این بحث شده است . روسها قول دادند که به ایران فشار بیاورند و ایران هم این را به در خواست بشار اسد موکول نموده است.

ودر سایر زمینه ها مثل شبه جزیره کریمه هیچ قولی به پوتین نداده است و یک بعد دیگرهم نسبت به سیاست های داخلی آمریکا و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود که مورد انتقاد داخلی قرار گرفت، و مجبور شد بیانیه ای صادر کند.

همچنین یک جاسوس زن روسی را هم دستگیر نموده اند و او اعتراف نموده که برای انتخابات بنفع ترامپ هزینه کرده است، و پس از این حمله به روسها و پوتین و ترامپ شدت گرفته و جایگاه ترامپ در خطر افتاده است، همه منتظر انتخابات نوامبر هستند ،.

در ادامه در ارتباط با کابینه و تغییرات احتمالی آن با میهمان گرامی به سخن می نشینیم و نظر ایشان را جویا خواهیم شد

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو