پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۹ تیر

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس اشاره ای به دستگیری مائده هژبری و تهدیدات تورج کاظمی رئیس پلیس فتا و دفاع مدیر کل روابط عمومی صدا و سیمای علی عسکری از پخش برنامه بیراهه خواهیم داشت.

در ادامه همراه با شما به دیدن ویدیو کلیپی از سخنان خامنه ای سه روز بعد از وقایع 18 تیر خواهیم نشست و از ایشان می پرسیم به کجا رسیده اید شما ؟ آیا خدا را میشناسید؟ شاید یک موقع در خانه پدرت خدا را میشناختی. این ملت به چی گریه میکند؟ این ملت به حال روز خودشان گریه میکنند .بس کنید این تزویر را !! بس کنید این دروغ ها را !! اشک شما واقعی نیست .

در پی آن به دیدن ویدیوکلیپی از سخنان محسن کدیور در باب ولایت فقیه می نشینیم و از ایشان سئوال میکنیم که مراجع بزرگ شیعه کجا هستند. چون آقازاده هایشان در خدمت قدرت هستند لب فروبسته اند . آگر علمای ما ذره ای از غیرت آیت الله بروجردی و شریعتمداری را داشتند ؟؟ آقای بروجردی 11 سال زندان رفت ولی هنوز بر سر حرفش باقی است در همین مورد دستگیری خانم هژبری فقط آقای میبدی اعتراض میکند. در این مملکت به بانویی که به نشان اعتراض روسری خود را در میآورد 20 سال حبس میدهند و صدا از هیچ یک از مراجع عظام بر نمیآید. ولی به آقای سعید مرتضوی یارغار آقا و محبوس کننده نویسندگان و قاتل بچه های دستگیر شده در کهریزک فقط به دوسال حبس محکوم میشود.

در بخش بعدی از خبر واگذاری پرونده های فساد شهرداری در زمان قالیباف به سردار سرلشکر باقری شما را آگاه خواهیم ساخت و می پرسیم مگر این آقای سرلشکر باقری قاضی یا بازپرس است که پرونده به ایشان سپرده میشود و یا چون ایشان همرزم و یار دیرینه آقای عیسی شریفی است ایشان را گمارده اند تا سرو ته قضیه را بهم بیاورد.

عیسی شریفی، مدیر محمدباقر قالیباف بود که از روز اول همانند سایر مدیران نظامی با او به شهرداری تهران آمد و در بالاترین مسئولیت نشست و تا سال گذشته در مقام قائم‌مقامی شهردار و معاون امور مناطق باقی ماند. او بعد از فرهاد یعقوبی رکورددار عدم تغییر در معاونت خود بود؛ تنها مدیر ١٢ساله قالیباف که هیچ‌گاه با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگویی حتی چنددقیقه‌ای نداشت و تقریبا از سال ٩١ به‌بعد (روزهای قبل از انتخابات ٩٢) دیگر در برنامه‌های خبری که در سایت‌های رسمی شهرداری تهران هم منتشر می‌شد، حضوری نداشت. از سال ٨٤ به‌بعد بسیاری از افتتاح‌های شهری و خبرهای مهم را عیسی شریفی، آن‌هم فقط در گفت‌وگو با رسانه‌های متعلق به شهرداری خبری می‌کرد، در مراسم‌های افتتاح حضور دائم داشت و حتی برای ارائه گزارش عملکرد شهرداری‌های مناطق به شورای شهر تهران، در صحن علنی شورا هم حاضر می‌شد، اما این حضور به شکلی کاملا محسوس از سال ٩٢ قطع شد. از همان زمان بود که شایعاتی از عدم حضور و رهاکردن مسئولیت در شهرداری و شورا پیچید، اما کسی این موضوع را تأیید نکرد. شهردار در سایه شهر تهران در حلقه مشهدی‌های مقیم بهشت نبود، اما به‌واسطه اتصالات قوی‌ای که با شهردار داشت، در جایگاهی که «می‌باید» قرار داشت. مسئولیت قائم‌مقامی شهردار تهران، مسئولیتی مهم است که اتفاقا در برخی از برهه‌های زمانی خاص همانند زمان انتخابات که شهردار تهران ممکن است برای ریاست‌جمهوری برود و برگشت او به شهرداری آمد و نیامد دارد، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. شریفی در سه دوره‌ای که محمدباقر قالیباف برای ریاست‌جمهوری خیز برداشت، هربار حدود یک ماه قائم‌مقام سرپرست شهرداری تهران بود. قائم‌مقام شهردار تهران که اولین مقام بعد از شهردار تهران است، درعین‌حال معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران هم هست.
بدنبال آن از افشاگری محسن هاشمی در ارتباط با 26 هزار پرونده فساد مربوط به سپاهیان شما را مطلع خواهیم نمود

در همین رابطه محسن هاشمی هم از فساد سپاهیان زبان به اعتراض گشوده است:

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۶ هزار پرونده تخلف ماده ۱۰۰ در سال‌های ۹۵ و ۹۶ شکل گرفته است که تخلف‌ها حدود پنج میلیون متر مربع بوده است، افزود: اگر به ۲۰ درصد از تخلفات درشت که ۸۰ درصد ارزش مالی تخلفات را شامل می شود، رسیدگی شود، هم منابع مالی قابل توجهی برای شهر تامین می شود و هم شاهد کاهش تخلفات در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تخلفات، تغییر کاربری است، گفت: یکی دیگر از مراتب فساد ارتباط کارمندان با ارباب رجوع است که برای تسریع در انجام امورات، در فضای اداری رسم بوده که رشوه دریافت می‌شده است که خوشبختانه بنابر پیمایش های انجام شده در سال جدید این مقوله کاهش یافته است.
پیشتر محسن هاشمی خبر داده بود که با دستور علی خامنه ای، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سرلشگر محمد باقری، مسئول رسیدگی به پروندۀ اتهامی “فساد ده هزار میلیارد تومانی، قائم مقام شهردار پیشین تهران، محمد باقر قالیباف شده است. در این پرونده تاکنون ۵ نفر از جمله چهار تن از سرداران سپاه پاسداران و یک تن از امیران ارتش دستگیر شده اند که همگی عضو ستاد کل نیروهای مسلح کشور بوده اند.
اولین بار خبر دستگیری این افراد را علی مطهری نمایندۀ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامۀ فرانسوی “لوموند” فاش کرد. اما، جانشین سازمان اطلاعات سپاه، حسین نجات، این خبر را تکذیب نمود.
گفته می شود که بازداشت شدگان همگی در “هلدینگ یاس” فعالیت داشته اند و اتهامات آنان عمدتاً مربوط به ده ها مناقصه و مزایده در سپاه و ارتش است که برندۀ همگی آنها بدون رعایت تشریفات مالی این هلدینگ بوده است.

دربخش دوم ابتدا اشاره ای به در گذشت لیلا امامی همسر مرحوم هویدا چهل سال بعد از بقتل رسیدن او خواهیم داشت و همچنین از سالروز تولد ناصر تقوایی کارگردان سینمای ایران و سریال بیاد ماندنی دایی جان ناپلئون شما را باخبر خواهیم کرد.

در بخش بعدی نگاهی به سفرمایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به امارات خواهیم افکند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه رفتار ایران را در منطقه خاورمیانه «بدخیم» خواند و به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که آمریکا و متحدان عربش در خلیج فارس می خواهند به جمهوری اسلامی ایران نشان دهند که اقداماتش هزینه بسیار بالایی دارد. وی گفت تلاش جهانی نیاز است تا ایران را به رفتار مثل یک کشور عادی وادار کند.
وزیر خارجه آمریکا در مرحله آخر سفر خود در دیدار از امارات متحده عربی، با ولیعهد ابوظبی نیز ملاقات کرد.
مایک پمپئو هشدار به جمهوری اسلامی ایران را طی اقامت کوتاهش در امارات متحده عربی، که میزبان حدود ۵ هزار نیروی آمریکایی است، صادر کرد.
او گفت آنچه امروز بیشترین تمرکز ما را دارد این است که با توانایی مالی ایران برای ادامه این رفتار بد مقابله شود که این طیف گسترده ای از اقدامات است، مجموعه ای از تحریم ها، که هدفش مردم ایران نیست، بلکه هدف واحدش متقاعد کردن رژیم ایران است که رفتار مخرب آن غیرقابل قبول است و هزینه بسیار بالایی برای آنها دارد.
همچنین از اعتراضات مردم برازجان که چند روزی است آب آشامیدنی ندارند و مردم دلیر خطه خوزستان ،خرمشهر و اهواز و آبادان که همچنان همه روزه با مشکلات بی آبی این گرمای تابستان را سپری میکنند با شما به سخن مینشینیم.
در انتهای برنامه سری به رویدادهای منطقه خواهیم زد و مهمترین اخبار جاری در منطقه را با شما در میان خواهیم گذاشت.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو