پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۸ تیر

این شماره ازبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس بمناسبت هجدهم تیر ماه سالروز اعتراضات دانشجویان و حمله به کوی دانشگاه به دیدن فیلم کوتاهی در این باره خواهیم نشست و با شما به سخن خواهیم پرداخت.

نه سال پيش، نيمه شب جمعه، ۱۸ تير ماه ۱۳۷۸، پس از تجمع و راهپيمايی دانشجويان در اعتراض به توقيف روزنامه سلام، خوابگاه آنان در کوی دانشگاه تهران در خيابان کارگر شمالی مورد حمله قرار گرفت.

مهاجمان که به گزارش رسانه های ايران، شامل لباس شخصی ها و ماموران نيروی انتظامی بودند، در اتاق خوابگاه ها را شکستند و وسايل و کتب دانشجويان را بر هم زدند يا پاره کردند.

آنان همچنين دانشجويان را مضروب و مجروح کردند که شمار بسيار زيادی راهی بيمارستان شدند. ضمن آنکه عزت ابراهيم نژاد، افسر وظيفه و دانشجوی سابق که برای ديدار دوستان و همکلاسی های سابق خود به کوی دانشگاه رفته بود، به ضرب گلوله کشته شد.

حمله به کوی دانشگاه تهران، واکنش شديد دانشجويان را به همراه داشت.
این رژیم چهل سال است که دارد به مردم دروغ می گوید و مرتب می گوید دشمن در حال توطئه است . کدام دشمن ؟؟ ببینید آقای خامنه ای در عرض چند سال اخیر یک حرف راست زده است ؟
چه کسی جلو لایحه پولشویی را گرفت ؟ آقای خامنه ای. چه کسی از آقای مقدم و طاهری حمایت میکند ؟ آقای خامنه ای!! آقای ظریف اینقدر دروغ نگو. اینقدر خوش خدمتی نکن. عاقبت طارق العزیز را ببین .

در ادامه از دستگیری خانم مائده هژبری و مجبور کردن وی به اعتراف در صداو سیمای علی عسکری شما را آگاه خواهیم ساخت و با شما از ظلم و جور این رژیم سخن می گوییم.

پخش “اعترافات تلویزیونی” دختری ۱۷ ساله واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی را برانگیخته است. پلیس به دنبال “شاخ‌های اینستاگرام” است، در حالی که کاربران از “مفسدان” و اسیدپاشان می‌پرسند.

خبر دستگیری و “ابراز پشیمانی” مائده هژبری در برنامه‌ای که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، در رسانه‌های غیر فارسی‌زبان هم بازتاب یافته است؛ داستان دختر ۱۷ ساله‌ای که ویدیوهایی از رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کرد.

آن‌گونه که برخی منابع داخلی نوشته‌اند، غیر از مائده هژبری، در هفته‌های اخیر دست‌کم سه نفر دیگر هم به اتهام مشابه دستگیر و در ادامه به قید وثیقه یا ضمانت آزاد شده‌اند.

پیش از این در چند صفحه اینستاگرامی که صاحبان آنها – از جمله شاداب، الناز قاسمی و مائده هژبری – به عنوان مربی رقص شناخته می‌شوند، نوشته شده بود: این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید.

اگر او در اینجا بود به او جایزه هم میدادند . این جانوران بیمار همه چیز را ازروی نگاه کثیف خودشان میبینند.اینها فقط بلدند دروغ بگویند.
شما همین سردار سر لشکر جلالی راببینید یا سردار فیروز آبادی این آقایان میگویند تظاهرات مردم کازرون فتوشاپ بوده است و متعلق به مصر و کشور های دیگر است در همین رابطه شما را به دیدن چند ویدیو از تظاهرات کازرون دعوت می نماییم

در بخش دوم برنامه ابتدا به تعطیلی کارخانه خودکار بیک اشاره ای خواهیم داشت و سپس به دیدن ویدیو کلیپ هایی از اعتراضات مردم دلیر برازجان در ارتباط با کمبود آب و قطعی چهار روزه آب در برازجان می نشینیم و با شما صحبت خواهیم نمود.

همچنین در گفتگویی که با دوست عزیزم اکبر گنجی داشتم گفتم که ما یک سرزمین داریم و آن سرزمین ایران است و یک زبان ملی داریم که آن زبان فارسی است و هر کدام از اقوام مجاز هستند که با زبان مادری خود هم صحبت کنند. اینها که به اهواز میگویند اقلیم اهواز افکار پلیدی برای ایران دارند. کردستان از ایران جدا نخواهد شد. بلوچستان و ترکمن ها از ایران جدا نمیشوند. و سرزمین ایران را دوست دارند

در پی آن به دیدن ویدیوی سخنان خانم شاهپرک شجری زاده که درجنبش مدنی مبارزات با حجاب دستگیر و محکوم به بیست سال حبس شده است خواهیم نشست و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویدادهای مهم منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو