یک فلسطینی و یک لبنانی مظنون حمله به سفارت ایران در بیروت

منابع امنیتی لبنان اعلام کرده اند که هویت دو مهاجم انتحاری به سفارت ایران در بیروت را شناسایی کرده اند که یکی از آن ها لبنانی و دیگری فلسطینی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی، یکی از مهاجمان انتحاری که فلسطینی است و با احمد الاسیر روحانی تندروی سلفی لبنانی در ارتباط بود.
احمد الاسیر و پیروانش ماه ژوئن گذشته به مدت دو روز با نیروهای ارتش لبنان در شهر صیدا درگیر شدند. پس از درگیری ها، الاسیر و شماری از اطرافیانش گریختند و گزارش ها از احتمال حضورشان در سوریه حکایت می کند.
روز جمعه هم رسانه های لبنان، هویت یکی دیگر از دو مهاجم انتحاری را به نقل از منابع امنیتی اعلام کرده بودند. این شخص ”معین ابو ظهر” نام دارد و او نیز از پیروان شیخ احمد الاسیر بود.
سه شنبه ۱۹ نوامبر دو مهاجم انتحاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان هدف قرار دادند.
مهاجمان انتحاری موفق نشدند ساختمان سفارت را منفجر کنند اما انفجار بمب‌ها در نزدیکی سفارت، آسیب‌های فراوانی به ساختمان‌های اطراف رساند. این دو حمله انتحاری بنا بر اعلام تلویزیون دولتی لبنان، دستکم ۲۶ کشته و حدود ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشت. از میان دیپلمات های ایرانی تنها یک نفر که ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت بود، کشته شد. شش تن از نیروهای حفاظت سفارت نیز در این حمله کشته شدند. دیگر قربانیان از میان غیر نظامیان هستند.