پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۳۱ خرداد

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر نوری زاده آغاز می نماییم. سپس از خبر دستگیری خانم زینب طاهری وکیل مدافع مرحوم محمد ثلاث شما را مطلع خواهیم ساخت و با شما به سخن خواهیم نشست و در ادامه نگاهی به فوتبال تیم ملی در بازی با اسپانیا خواهیم داشت در پی آن طبق روال هر هفته به گفتگو با جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده : خانم زینب طاهری وکیل محمد ثلاث قرار بود مدارکی دال بر بیگناهی مرحوم محمد ثلاث را به ما بدهد ولی متاسفانه دستگیر شدند.

دکتر سازگارا: با توجه به صحبت های خانم طاهری وکیل مدافع، آقای محمد ثلاث چند ساعت قبل از این حادثه دستگیر شده اند و راننده اتوبوس یک فرد جوان بوده است.

دکتر نوری زاده : شما فوتبالی هم هستید؟؟ بچه های ما موقع زدن گل ایران ساختمان را با سرو صدای زیاد لرزاندند. با آنکه اسپانیا در رده اول جهان و تیم ایران در رده سی و چندم است ولی بازی مورد قبولی از خودشان ارائه کردند. و در همین رابطه ورود بانوان و خانواده ها به ورزشگاه آزادی بعد از آنهمه معطلی و بگیر و ببند نیروهای انتظامی بلاخره انجام پذیرفت . امیدواریم این سرآغاز ورود بانوان به استادیم های ورزش باشد.

دکتر سازگارا: زنان ونقش آنها در زمان جنگ هرگز از خاطره ها پاک نمیشود و همیشه بعنوان طلایه دار صف آول مبارزه بر علیه دیکتاتوری بوده اند. هم اکنون در اعتراضات کارگران زنان همدوش شوهرانشان به اعتصاب و اعتراض برخاسته اند.

دکتر نوری زاده: دیروز سالروز تولد ندا آقا سلطان بود دختری که در خیابان بدست عوامل مزدور رژیم کشته شد و پرپر شد. و حتی به مزار او هم رحم نکردند و به خانواده گرامیش درود میفرستیم. ویا خانم هنگامه شهیدی که دنبال او هستند تا او را بازداشت کنند و او مرتب دست به افشاگری میزند.

دکتر سازگارا: سمبل جنبش سبز ندا و سهراب بودند و در همه مبارزات دوشا دوش مردان در صف اول مبارزات حضور داشته اند. و این قابل ستایش است و جنبش زنان ادامه دارد.
در ایران زنان ما شجاع تر از مردان ما هستند و بعضا همراه مردانشان به اعتراض میپردازند
دکتر نوری زاده : کدام یک از جنبش های آزادی خواهانه در دنیا مثل جنبش زنان ایران بوده اند؟

دکتر سازگارا : مثلا در لهستان بعد از کودتا خانمها به پشتیبانی آقایون می آمدند یا در آفریقای جنوبی ولی در ایران یک چیز جداگانه دارد و آن اینست که حقوق زنان پایمال شده است که این ستم مضاعفی است بر زنان کشورمان .یکی دیگر بدلیل زن بودن بر آنها ظلم روا میدارند مانند پروسه طلاق و خضانت کودکانشان و یا دستمزد نابرابر با مردان و فشار روز مره ای که روحانیون براین قشر می آورد تا آنها را به خانه ها برگردانند. به نظر من یک انگیزه مضاعف برای مبارزه به زنان کشور مان داده است و شرکت همه جانبه آنها در جنبش های مدنی و مبارزه برعلیه حکومت نشانگر این موضوع می باشد.

دکتر نوری زاده: امروز صدرالدین شجره همکار عزیزمان در رادیو را از دست دادیم و به هفت هزارسالگان پیوست یادش گرامی باد.

در ابتدای بخش دوم به دیدن ویدیو کلیپی در ارتباط با ویلای سرلشکر حسن فیروز آبادی خواهیم نشست.
دکتر نوری زاده : در آغاز انقلاب خیلی از این خانه ها مصادره شد، آیا شما و یا مهندس موسوی از این منازل استفاده کردید؟

دکتر سازگارا : در همان زمان یک حاکم شرع یک قطعه زمین دویست متری به من داد که من آنرا نپذیرفتم و خیلی از دوستان من از جمله مهندس موسوی هم قبول نکردند . اما خیلی از این آدمها در این منازل نشستند و میگفتند این مثل غنائم جنگی است و هیچ مانعی ندارد .

دکتر نوری زاده : ارزیابی شما از پاسخ محمد جواد ظریف به مایک پمپئو چیست؟

دکتر سازگارا: بنظر من دو،سه تا از این انتقادها وارد است، اما بقیه حکم شعار و مصرف داخلی دارد . مثلا اینکه آمریکا از اسراییل پشتیبانی نکند، اینها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و درد کشورمان را درمان نمیکند . فرض کنید حرفهای آقای ظریف درست ولی مردم دارند ضرر این اعمال را میدهند و مشکلاتشان چندین برابر شده است چاره اصلی تغییر سیاست خارجی حکومت است که این در دست ظریف نیست.

دکتر نوری زاده : آقای خامنه ای اخیرا اظهار نظری در ارتباط با پاک سازی نظام پولی که در مجلس به تعویق افتاد نمودند نظر شما چیست؟

دکتر سازگارا : ایران در صدر پولشویی دنیا قرار دارد . آقای خامنه ای دنیا را وارونه میبیند و تصور میکند که تعدادی در پشت دیوار نشسته اند و تمام سیاست مدارها عروسک هایی در دستان اینها هستند و برنامه ریزی میکنند. و ایشان برحسب معمول میخواهد پرداخت به تروریستها را ادامه دهد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو