پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ خرداد

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم ، سپس طبق وعده که داده بودیم امروز به شرح کنفرانس ونشست واشنگتن خواهیم پرداخت

کنفرانس واشنگتن، نه تجمع اقوام بود، نه سلطنت طلبها با قومیت ها تشکیل جلسه داده بودند اصلا چنین نبود.!!
شاید برای اولین بار بدون نگاه به پوست و رنگ و نژاد و زبان، ایرانی هایی که دلشان برای وطنشان خون بود و وحشت از هم پاشیده شدن ایران رادارند دلشان هم نمیخواهد آمریکایی برود و وطنش زا آزاد کند و بساط لیبی و عراق بشود، آمدند و دور هم جمع شدند،
پایه کاردو سه سالی پیش گذاشته شد جمعی بودیم نشستیم صحبت کردیم من یک کنفرانس قبلا۶ سال یا ۷ سال قبل ۲۰۱۱ در لندن برگزار کردم. که پنجاه تن از تمام احزاب و گروهها در آن بودند منهای مجاهدین که آنها با ما کاری ندارند جز گفتن ناسزا و ما هم با آنها کاری نداریم ،جلسه خوبی بود اینبار درواشنگتن این اتفاق افتاد، نه آمریکاییها به ما پول دادند، نه عربستان پول داد. چهار پنج آدم عاشق خرج این کنفرانس رو دادند، خیلی ساده بگویم شاهرخ، رضا و کیومرث هرکدام گوشه ای را گرفتند،کتایون عزیزهم، ممکن است اسامی بعضی ها رو که هزینه ها را متقبل شدند را جا انداخته باشم. یکی ترتیب هتل را داد یکی ترتیب اقامت میهمانان آمریکایی و هتلشان را تقبل نمود به این شکل کنفرانس برگزار شد.

مبنای این نشست چی بود؟ در صحبت اولیه برایتان گفتم و تمام برنامه ها و تک تک سخنرانی ها را داریم آماده میکنیم و برایتان پخش خواهیم نمود ما چیزی پنهانی نداریم و همه چیز را شما باید بدانید، نمایندگانی بودند در آنجا که اقوام ایرانی را نمایندگی میکردند
فریبرز بختیاری را داشتیم ،کاک عبدالله مهتدی را داشتیم ، دکتر ضیاء صدراللشرافی را داشتیم . مثلا دکتر حسن هاشمیان هم آنجا بود که چقدر دلم میخواست حرف میزد، رئیس حزب تضامن یا همبستگی قرار بود بیاید ویزایش درست نشد، دکتر حسین بر بود و همینطور برادر بزرگترم مهندس کردستانی بود دکتر شهریار آهی بود، و دکتر سازگارا با بیماری شدیدی که داشت آمد جمشید جان چالنگی هم حضور داشت، از روزنامه های خارجی چند نفر بودند ، در جمع ۱۸۵ نفر هم در کل حضور پیدا کرده بودند.

جلسه با خوبی آرامی داشت پیش میرفت تاکید من مکرر ومرتب و همچنین دکتر شاهرخ میر اسکندری بر این بود که ما یک ایران واحد هستیم، ایران یکی است ،هر کسی بخواهد در تمامیت و وحدت ارضی ایران خللی ایجاد کند ، من توان تفنگ بدست گرفتن ندارم ولی با تمام توانم جلویش می ایستم.
ایرانی که در آن شاهزاده رضا پهلوی و کاک عبدالله مهتدی و یاسین اهوازی و دکتر جعفر موسوی هاشمی و دکتر حسین بر، فریبرز بختیاری ….و تمام کسانی که صحبت کردند، بر وحدت ایران هم کلام بودند،.

همزمان برنامه ما مستقیم برای جمعی از عزیزان در ایران پخش میشد، در جمع آنها طرفداران پادشاهی مشروطه ، طرفداران جمهوری دمکراتیک ، طرفداران نظام پارلمانی و ریاستی همه بودند.پنجاه و سه چهار نفر در خانه ای جمع بودند و مستقیم برنامه را می دیدند. و این کار به لطف آرش عزیزم امکان پذیر شد و از آرش هم سپاسگزارم ،از نیک آهنگ کوثر هم سپاسگزارم،
آمدیم و همه صحبت کردیم که رژیم جهل و جور فساد باید برود، و هر باراین را اشاره میکردیم حضار با اشتیاق تشویق میکردند، آمریکاییهایی که آنجا بودند قول دادند که این سخنان را به گوش پرزیدنت ترامپ برسانند.
آدمهایی که آنجا بودند با دیدگاهها و نگاهی که داشتند و دلبستگی که به ایران داشتند ، نماد جنگ نبودند، سخن گفتند و حرفهایشان را خواهید شنید،.
موقعی که نوبت آقای دکتر کریم عبدیان از بنیانگزاران حزب همبستگی دمکراتیک اهواز رسید ایشان انسان درد کشیده ای است و از درد هایی که عرب های ایران کشیده اند متاثر است، و گاهی این تاثر بر کلام وی تاثیر میگذاردو تند میشود و چون یکدفعه در مقابلش موضع تند گرفته شد از کوره در رفت و من با او صحبت کردم در نشست ها این موضوعات پیش می آید.

در آلمان مجاهدین بر سرو صورت من با مشت کوبیدند، و رنگ بر روی صورتم پاشیدند، من پساز صحبت های آقای دکتر عبدیان آمدم و گفتم فقط یک ایران وجود دارد و زبان فارسی هم زبان ملی ماست، و همه میتوانند به زبان مادری خود صحبت کنند و بنویسند و بخوانند، مگر در آمریکا که اکثرا به زبان اسپانیولی و یا درسوئیس که به چهار زبان مادری صحبت میکنند کشورشان تجزیه شده و از هم پاشیده است ؟در زمان رژیم گذشته در خوزستان کانال تلوزیونی به زبان عربی داشتیم و یا در آذربایجان برنامه رادیو و تلوزیون به زبان ترکی داشتیم و هیچ خللی وارد نشد.

در ادامه سخنان در نشست یادآوری کردیم که همه ما با هرگونه عملیات نظامی برعلیه ایران مخالف هستیم، سرنگونی رژیم توسط دلاوران و ملت همان سرزمین صورت خواهد پذیرفت، فقط از پشت به ما خنجر نزنید کاری که اوباما با ملت ما کرد. اگر کسی آمد و گفت باید توی سر این ملت زد و ما آمده ایم شما را آدم کنیم باید از اینها فرار کرد دیگر دوران آن گذشته است، اکنون دورانی است که باید ایرانیها مصلحت همدیگر را درک کنند، ما همه عاشق این سرزمین هستیم و این عشق دو طرفه هست، و اگر بگویند نباید با زبان مادریت حرف بزنی میگوییم، نخیر!! زبان فارسی زبان مشترک ماست و باید این حق را برای اقوام دیگر هم قائل شویم که بزبان مادریشان بتوانند صحبت کنند،

در دفتر من رازی است که الان بازگو میکنم ،کاک عبدالله مهتدی و کاک مصطفی هجری و شاهزاده رضا پهلوی باهم صحبت می کردند و به شاهزاده گفتند شما بیا به کردستان ما تا بانه پشت سرت می آییم و پیام بده ببین چه اتفاقی میافتد،.
من شخصا ایشان را دوست دارم،چون انسان دموکراتی است، و با توجه به سخنان ایشان شاهزاده خواهان نظام غیر متمرکز است، یک طرف این را داریم و در طرف دیگر کسانی که حکومت پارلمانی میخواهند،.
باعث تاسف است که عده ای بدون اینکه این حرفها را شنیده باشند انتقاد میکنند و بر روی ما شمشیر کشیده اند .

در بخش دوم برنامه نگاهی به سخنان سرا پا دروغ سردار سلیمانی در ارتباط با انتخابات لبنان و حضور وی در عراق و وادار کردن مقتدا صدر به ائتلاف با هادی العامری خواهیم افکند و با شما سخن خواهیم گفت و در این میان به دیدن ویدیو کلیپ سخنان سردار قاسم سلیمانی که در باره انتخابات لبنان ایراد کرده است خواهیم نشست.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو