پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۲۳ خرداد

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس نگاهی به کنفرانس و نشست اپوزیسیون ایران در خارج از کشور در واشنگتن خواهیم افکند و به تفصیل با شما سخن خواهیم گفت.

گمان نمیکنم هیچ نشستی و کنفرانسی به این اندازه سرو صدا کرده باشد و خیلی جالب است کامنت هایی که زیر این ویدیو های کنفراس می گذارند. عده ای از آنها نوکر بیوه رجوی و عده ای دیگر شاه اللهی و عده ای دیگر ماموران رژیم جهل و جورند.

در این نشست اشخاصی همچون دکتر عبدیان و دکتر شهریار آهی و دکتر حسین بر و آقای عبدالله مهتدی سخنرانی کردند که حرفهای دکتر عبدیان مورد انتقاد قرار گرفت و ایشان تند شدند و این تندی باعث شد که عده ای به آنها بربخورد که من توضیح دادم ما یک ایران داریم و با بودن شما ها ایران ایرانستان نمی شود، و آنچه بسیار با اهمیت بود سخنرانی ژنرال بازنشسته، ریچارد سیکورد که پیش از انقلاب در ایران خدمت کرده بود نیز در ادامه کنفرانس ائتلاف نیروهای اپوزیسیون ایران سخنرانی کرد و گفت که مردم ایران زیر فشار اقتصادی و نابسامانی و سرکوب قرار دارند در حالی که حکومت ایران پول آنها را برای ماندگاری بشار اسد صرف می‌کند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان عبدالله مهتدی، فعال کرد از حزب کومله بود که طی سخنانی اعلام کرد که خواستار ایرانی آزاد و سکولار، با حفظ وحدت ملیت و حفظ حقوق اقوام با مشارکت جمعی است.
شهریار آهی فعال سیاسی نیز گفت که این ائتلاف باید خود را برای روزهای پس از تغییر رژیم در ایران آماده کند و جلوی هرج و مرج را بگیرد. به گفته او، ائتلاف باید به دنبال جامعه چند صدایی باشید که در آن همه گروه ها بتوانند حرف خود را بزنند.
نشست دموکراتیک این نیست که قهر بکنند و این کار شد و یکی دونفر هم آتششان تند بود و جلسه را ترک کردند . باید متفاوت باشیم نه مثل خمینی در دهان یکدیگر بزنیم ،بنده آنجا گفتم فقط یک ایران و یک زبان فارسی زبان ملی ماست ولی این بدان معنا نیست که اقوام ایرانی از یادگیری و صحبت کردن به زبان مادریشان محروم شوند. و نباید اجازه داد که هوچی ها معرکه دار شوند،.

در ادامه شما را از چندین تولد باخبر خواهیم نمود و شما را از دستگیری مجدد نسرین ستوده مطلع خواهیم کرد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری، در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک از دستگیری خانم ستوده در منزل و انتقال وی به زندان اوین خبر داده است.خانم ستوده در ماه‌های اخیر وکالت برخی از زنانی را برعهده داشت که با نام دختران خیابان انقلاب شناخته می‌شوند و به حجاب اجباری معترض‌اند. وی همچنین در هفته‌های اخیر به شدت با اقدام اخیر قوه قضاییه در ارائه فهرست وکلای مورد تایید این قوه، مخالفت کرده و آن را مغایر با حقوق شهروندی خوانده بود.نسرین ستوده پیش‌تر در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت و زندانی شده بود که سه سال بعد، در شهریور ماه سال ۱۳۹۲، آزاد شد. خانم ستوده پس از آزادی برای سه سال از انجام وکالت محروم بود.
در ادامه برنامه اشاره ای به سخنان خامنه ای در ارتباط با برخورد عقلانی با مسئله فلسطین خواهیم داشت و توضیحاتی در این باره تقدیم حضورتان خواهیم نمود.
دولت جمهوری اسلامی در پی نشست سران دو کشور آمریکا و کره شمالی به دولت سنگاپور اخطار کرده که طرف مقابل کیم جونگ اون یعنی دونالد ترامپ نماینده مردم آمریکا نیست چون هر تعهدی بدهد چند روز بعد پاره خواهد نمود.
مذاکرات سنگاپور همینطور شروع نشده است بلکه این مذاکرات در زمان کلینتون با پدر کیم جونگ اون به یک توافق نیمه بندی رسید که چینی ها هم واسطه بودند و تعد دادند که دست از آزمایشات هسته ای بردارند که برداشتند تا اینکه کیم جونگ اون برتخت رهبریت نشست و دوباره شروع کرد به آزمایشات هسته ای را ادامه دادن و کره جنوبی و حتی آمریکا را تهدید به حمله اتمی کردن نمود. اما با آمدن ترامپ برنامه کره شمالی در صدر برنامه ها قرار گرفت و به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا کره شمالی توافق کرده که دست از تمام کارهای اتمیش بردارد و کاملا خلع سلاح اتمی بشود. آقای ترامبپ موفق شد یک بمب ساعتی انفجاری را فعلا خنثی کند و بعد از این نوبت ایران است.
در بخش بعدی به دیدن چند کلیپ از اعتراضات کارگران عرب اهوازی و تیر اندازی به یک اتومبیل حامل میوه در بلوچستان و سخنان یک وکیل جوان در باره دو محکوم به اعدام خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت .
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین تحولات در منطقه از جمله حمله نیروهای اعتلاف عربی به یمن و حضور سپاه پاسداران در لیبی برای آموزش نیروهای متمرد لیبی، و دیگر رویداد های مهم منطقه قرار خواهیم داد و با شما سخن خواهیم گفت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو