پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۸خرداد

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز می نماییم.

سپس به گفتگو با دو میهمان عزیز برنامه جناب دکتر حسین لاجوردی و جناب آقای فرامرز فروزنده خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: دکتر لاجوردی عزیز مدتی است که در پی آقای فروزنده بودند تا ایشان را به جمع خانواده ایران فردا بیاورند خیلی علاقه مند هستم که خودتان در این باره توضیح بدهید

آقای فروزنده: سپاسگزارم از دعوت شما و پایمردی پشت پرده دوست عزیزم دکتر لاجوردی که حداقل در این چند ماه گذشته عامل ارتباط بنده و جنابعالی شدند.
شاید بعد از سالها کم علاقه گی خودم برای برگشتن به این زمینه صرف نظر از اتفاقاتی که برایم افتاد است، عامل دیگری علاوه بر این شرایط حساسی است که امروز با آن روبرو هستیم و من بعنوان یکی از هشتاد و یک میلیون نفر ایرانی وظایفی دارم در حد امکانی که در اختیارم هست و باید گوشه ای از کار را بگیرم.
به همین جهت برنامه ای را که پس از فروش تلوزیون اندیشه با اصرار صاحب قبلی تلوزیون روی آنتن به عنوان مرغ سحر میرفت پس از فروش تلوزیون دیدم حیف است که این جریان متوقف شود و با شماهم که مطرح شد شما هم استقبال کردید، وخواستید که داشته باشید در برنامه های متعدد و با ارزشی که در تلوزیون ایران فردا دارید.
اما هدف من بعنوان تهیه کننده برنامه این نیست که حرفهایی مطرح کنم که همه مطرح میکنند،تکیه ای که دارم اینست که در باره ایران چه باید کرد. امروز ما بمباران اطلاعاتی میشویم، بجایی میرسیم که برای گذر از این بحرانها باید چاره جویی کنیم.

دکتر نوریزاده: این که میگویید چه باید کرد؟ ریشه اصلی مشکل ما کجاست؟ما فقط روضه خواندیم و ممنونیم از شما که این کار را کرده اید.

آقای فروزنده: فرض بفرمایید که سیاست های ایالات متحده آمریکا در قبال ایران تغییر بسیاری کرده است ، اما جامعه مخالفان حکومت جمهوری اسلامی و کوشندگان برای احقاق حقوق مدنی ایران که میخواهند برای نجات کشور قدم بردارند چه برنامه ای را روی میز خواهند گذاشت برای جلب کمک های غرب و آمریکا؟ قائدتا میشود از کمک های آمریکا استفاده کرد در صورتی که ماهم برنامه داشته باشیم .

دکتر نوری زاده :آیا داشتن یک برنامه جامع در زمانی که آمریکا میخواهد به ایران حمله بکند و ما بگوییم برنامه ای داریم این خارج از اصول است این را دلم میخواهد از زبان شما بشنوم؟

دکتر لاجوردی: این پیش درآمد برنامه های جناب فروزنده است ، امیدوارم اثر گذار باشد در این تلوزیونی که من همیشه برایش احترام گذار هستم ، وهمیشه اذعان داشته ام که این تلوزیون بسیار حرفه ای عمل میکند ، وجناب فروزنده به اینجا آمده و خصوصیات خاص خودش را دارد ، ویک بی پروایی هایی دارد برای اینکه بتواند مطالب را مطرح کند.
اینکه در حمایت آمریکا و شرق؟ ، هیچ کدام اینها نه؟!! اصولا ما از لحاظ فرهنگی یا از جل از پشت بام می افتیم یا از پشت سر.، و اصلا به وسط که ممکن است چیزهای دیگری هم باشد اهمیت نمیدهیم، امروز در دنیا یی که ما زندگی میکنیم امکان ندارد که بدون حمایت های خارجی ، این حمایت لزوما بندگی و بردگی نیست، بحثی که من دارم اینست که اگر این کشورها از جمهوری اسلامی حمایت نکنند برای ما کافی است، و این چهار ده گذشته حمایت آنها بوده که نگذاشته است این تشکل بوجود بیاید ، ولی باید مطرح بکنم که نمیتوانیم فاقد برنامه باشیم،. دنیای آمریکا و اروپا و روسیه را کنار بگذاریم ، اگر بتوانیم به دنیا و منطقه بگوییم جمهوری اسلامی آگر فردا سقوط کرد چیکار میخواهیم بکنیم با نفت و گازمان،!! و تکلیف خودمان را با کشور های منطقه روشن کنیم.

دکتر نوری زاده: دکتر لاجوردی در این آمار گیری هایی که میکنی آیا جامعه ایران آماده تحول است؟؟ آیا نبود این حکومت باعث خان خانی نمیشود چنانکه بعضی ها می گویند؟؟

دکتر لاجوردی: ببینید یکی جامعه جوان ایران است و دیگری جامعه اقوام پیرامون ایران است، در بخش اول جامعه جوانان ایران بدنبال تحول لحظه شماری میکند ،اما در ارتباط با اقوام ایرانی هیچ جا نمی بینیم که اینها دم از جدایی و یا تجزیه طلبی بزنند،.

دکتر نوری زاده : کمیته فرعی سنای آمریکا نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرده است که در آن دولت اوباما در سال 2016 برای دولت جمهوری ولایت فقیه جواز تبدیل پول محرمانه صادر نموده است و حکومت جمهوری اسلامی بتواند در سلطان نشین عمان این تبدیل ارز را انجام دهد،.
جناب فروزنده آیا در برنامه شما به اقوام هم خواهید پرداخت؟؟

آقای فروزنده: وقتی من صحبت از این میکنم که در آمریکا شرایط تازه ای پدید آمده است و اگر برنامه ای داشته باشیم و روی میز بگذاریم ، این بعنوان سر سپردگی مطلق به آمریکا نیست بلکه بعنوان اپوزیسیون حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم آنرا مطرح کنیم دوران دوران انزوا نیست، جهان ما جهانی است در هم پیوسته و بهم وابسته است، من برای این نمی آیم که بگویم ریشه اختلاف شاه و مصدق چه بود در 28 مرداد. امروز شرایط ایران روز به روز وخیم تر میگردد، مسئله بی آبی دارد نیمی از کشور مارا به کویر و باعث در گیری خانواده ها در اصفهان میشود. ما برای رسیدن به آزادی ایران باید با هر قدرتی دست بدهیم ولی خودفروشی نکنیم.

دکتر نوری زاده : حتی مذاکره با جمهوری اسلامی ؟؟؟!!!
آقای فروزنده : بله به شرطی که دنیا ناظر گفتگوی ما باشد ، حتی مذاکره با شیطان هم اشکالی ندارد ،و میتوانید هر وقت خواستید کنار بکشید.

دکتر لاجوردی : مذاکره با حکومت اسلامی نه برای ماندن آنها در حکومت بلکه برای خروج تمامیت جمهوری اسلامی با کمترین هزینه می باشد.

در ادامه میهمانان گرامی به مطرح کردن نظرات خود در ارتباط با آینده اپوزیسیون و نقش اقوام در این مبارزات پرداختند . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو