تفسیر خبر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

در این شماره از برنامه تفسیر خبر شما را از چندین خبر در عرصه داخلی آگاه خواهیم ساخت و با شما سخن خواهیم گفت :

ابتدا اشاره ای به خبر در گذشت ناصر چشم آذر یکی از هنرمندانی که در عرصه موسقی ایران نامی ماندگار است خواهیم نمود و از ممنوع التصویر بودن ایشان توسط صدا و سیمای رژیم آخوندی با شما سخن خواهیم گفت. در ادامه یادی خواهیم نمود از زنده یاد حسین مهری مترجم و نویسنده و روزنامه نگار و مرحوم بزرگ لشکری که چندی پیش به هفت هزار سالگان پیوستند، یادشان گرامی باد.

در ادامه از فعالیت 128 نهاد اقتصادی بدون شفافیت شما را باخبر خواهیم کرد. وهمچنین ازاعتراض کارگران هپکو به پرداخت نشدن حقوقشان واز بستن راه آهن شمال به جنوب توسط آنها با شما سخن می گوییم .

سپس به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای افشین افشین جم فعال سیاسی و فعال حقوق بشر خواهیم پرداخت و تفسیر ایشان را از دهها میلیون دلار هزینه اتمی شدن ایران جویا خواهیم شد.

آقای افشین جم: این سِؤال را در دو قسمت میشود پاسخ گفت :
یکی از نظر مالی است که بنا برگزارش آقای احمدی نژاد حدود 30 میلیارد دلار بوده است و در دیگر گزارش آقای خرم که وزیر راه و ترابری دولت خاتمی بود آمده است خسارت ها ها حدود چهارصدو بیست میلیون دلاربین سالهای 90 تا 92 بوده است. برای توضیح بیشتر باید گفت بوجه امسال ایران 240 میلیارد دلار است.
واگر بخواهیم این خسارت ها را گسترش بدهیم باید گفت که ما از فناوری های دنیا عقب افتاده ایم و از نظر آبیاری کشاورزی عقب افتاده ایم و خسارات وارده به مملکت در عرض این چهل سال بیش از چند تریلیون دلار بوده است. و تمام هم نشده است در حال حاضر وسط این برنامه هستیم. حتی اگر جمهوری اسلامی امروز هم ساقط بشود بازهم ما متحمل خسارت های جانبی دیگری هستیم.

بله در تایید سخنان شما درآمد کل نفت از زمان استخراج از اولین چاه نفت در مسجد سلیمان تا سال وقوع انقلاب بالغ بر400 میلیلرد دلار به نرخ امروز میشود.
آیا این کشور مثل کانادا یا کشور های اروپایی گوشه چشمی هم به نقض حقوق بشر در ایران دارند؟؟

اگر کشوری بخواد در کشور دیگری سرمایه گذاری کند و آن کشور از اوضاع ثابتی برخوردار نباشد و شما احساس امنیت در سرمایه گذاری نداشته باشید و امنیت ورود و ماندن و خروج تضمین شده نباشد شما این سرمایه گذاری را انجام نمیدهید.مثلا در ایران هرکس برای خودش رِئیس است این مملکت هزاران صاحب دارد. و معلوم نیست چه کسی تصمیم گیرنده است. و کشوری که مسئولینش متهم به گرفتن رشوه هستند. چون سرمایه گذار خارجی سرمایه شخصی ندارند و سرمایه آنها اکثرا عمومی است و باید به صاحبان دسرمایه گزارش بدهند نمیتوانند رشوه پرداخت کنند . در حال حاضر اروپا کوته بینانه فکر میکند چون جمهوری اسلامی دوام نخواهد داشت و هم اکنون کلیه شرکت های اروپایی دارند از ایران خارج میشوند و پروژه هایشان را نیمه تمام رها نموده اند.

ممکن است این ترس از بابت تحریم های آمریکا باشد نه فروپاشی حکومت؟؟

باید دید چرا این تحریمها شروع شده است. وقتی ایران به قوانین دنیا اهمیتی نمیدهد. و چون کشوری است که به جامعه جهانی متعهد نیست و در حال حاضر به او به چشم یک سازمان تروریستی نگاه میکنند تا یک کشور.

همه چنین نگاهی به حکومت ایران دارند؟؟؟ کشور های اروپایی با ایران تجارت دارند و خوشحال هم هستند.

فروش جنس به هر کشوری برای فروشنده جنس همراه با خوشحالی و لبخند است. اما این سرمایه گذاری نیست.
بله اگر سرمایه گذاری انجام شود که ایجاد کار کند و ایجاد شغل نماید و بیکاری را کمتر کند و یا باعث استخدام گردد.خوب است. و اگر بخواهند سرمایه گذاری کنند احتیاج به یک امنیت شغلی و سرمایه ای دارند. وقتی متخصصین و سرمایه گذاران دوملیتی یا بجرم جاسوسی و یا بجرم های مجهول در زندان بسر میبرند کدام کشور متخصصین خودش را به ایران میفرستد.؟

ایا فروپاشی حکومت زمینه ساز سوریه شدن خواهد شد تفسیر شما چیست؟؟

اگر به سوریه بنگریم میبینیم چندین کشور خارجی در آن دخالت دارند و دستشان به خون بیش از نیم میلیون نفر انسان بیگناه الوده هست که همین رژیم حکومت اسلامی در این جنایات شریک جرم روسیه و بشار اسد میباشد. بعد از فرو پاشی جمهوری اسلامی مردم سوریه گریبان ایران را خواهند گرفت و باید جبران خسارت کند. و تا زمانی که میرویم و به این حکومت رای میدهیم ما هم شریک جرم حکومت هستیم.
در سوریه چندین کشور خارجی دخالت دارند که در مورد ایران چنین چیزی وجود ندارد و اگر رژیم سرنگون شود ما ارتش را داریم و دل نگرانی از حمله خارجی نداریم.

آقای افشین جم تخصص شما در هتل داری و توریسم است اگر امروز بیایند و بگویند مبلغی مثلا چندین میلیارد دلار در اختیار شما برای صنعت توریسم و هتل داری قرار میدهند چه کاری انجام میدهید.؟؟

اگر بخواهیم صنعت توریسم را احیا کنیم حداقل سه میلیون کار ایجاد خواهیم نمود. صنعت توریسم ما نوپاست و باید بزرگ شود. کشور ترکیه سالیانه 22 میلیون توریست دارد و در آمد سالیانه آن برابر درامد فروش نفت مان است. البته ما دنبال توریست هایی که به مشهد میایند و در کنار زیارت به دنبال صیغه کردن هم هستند نیستیم این اسمش گسترش فحشا در کنار زیارت است. ما حدود بیست و پنج هزار طلبه افغانی در کشورمان داریم که بصورت رایگان مشغول یاد گیری دروس دینی هستند و در کنار این حدود یکصدو بیست هزار کودک خیابانی بدون هویت داریم که هیچ حمایتی نمیشوند. که باید این کودکان را مورد حمایت قرار دهیم.

در انتهای برنامه همراه با شما خوبان نگاهی به انتخابات عراق و افتتاح سفارت آمریکا در اورشلیم خواهیم داشت و در این باره با شما به سخن خواهیم نشست و شما را در جریان آخرین خبرها قرار خواهیم داد.با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو