پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۸ اردیبهشت

در ابتدای این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس اشاره ای به انتظارهمگانی و به ويژه سران حکومت جهل و جورو سرداران سپاه ، محمد علی جعفری و قاسم خان سلیمانی که میخ!! جلو تلويزيون نشسته اند و منتظراعلام تصمیم آقای ترامپ برای ماندن و یا خروج از برجام خواهند بود خواهیم داشت.
بهانه نگیرید که در سرزمینم نه رستم بجا مانده ونه ببر کوهسار حبیبی عزیز هست ولی یک دانه حبیبی کافی نیست. اینها جلو تمام قهرمانان را سد گذاشته اند. اما پهلوان پنبه های حالا مثل آقای ابراهیم حاتمی کیا میروند سوریه فیلم میسازند وادعایشان هم اینست که اگر ما به سوریه نمی رفتیم باید با داعش در خیابانهای تهران می جنگیدیم. این فیلم حتی در سوریه هم به سختی به نمایش گذاشته شد. حال آقا می آورد در پردیس کورش بهمراه چند بازیگر که خودشان را شبیه داعشیان ساخته اند و موجب ترس و ارعاب مردم میشود . یک هنرمند به چه درجه از حقارت باید برسد من فکر میکنم اینکه اینقدر آوینی آوینی میکرد نمی دانستیم که اینها دکان است و بسیار برایش متاسفم . بسیار متاسفم که گاه به گاه از او تقدیر کردند. در این میان به دیدن ویدیو کلیپی از این نمایش می نشینیم.
اصغر فرهادی عزیزم که امروز تولدش است ، امیدوارم که امروز فیلمش در فستیوال کن بدرخشد. حال این اصغر فرهادی در وطن خودش مجوز فیلمسازی به او نمیدهند و آزارش میدهند و آن میشود آقای حاتمی کیا که ۳۸ سال است دارد هزینه بر گرده مردم میگذارد. حیف که به این آدمها فیلمساز بگوییم.
امروز ۲۲ سال از درگذشت گیتی بانوی موسیقی ایران گذشت. او همسر مسعود کیمیایی بود و سر تا پا محو او بود. نمیتوانم بگویم مسعود قدرش را دانست یا خیر .همچنين در چنین روزی بانوی بزرگ فرهنگ ایران خانم فرخ رو پارسا را خلخالی جانی اعدام نمود. شوکت ملک بانو را در کمیته گرفته بودند و من با باقری کنی صحبت کردم و گفتم او از سال ۱۳۱۴ مدیر مدرسه بوده است و چرا وی را به اینجا آورده اید. بالاخره آزادش کردند. اما خانم فرخ رو پارسا را زورمان نرسید و گفتند بهایی است و چنین و چنان. آقایان بهشتی و با هنر از کارمندانش بودند و از او حقوق میگرفتند. این بانو را با وضعی فجیع اعدام نمودند . کجا ؟ در محله ۱۰ تهران . طناب دار پاره شد و این ناجوانمردان دوباره وی را دار زدند. حالا یکی میگوید دارش نزدند من آنجا بودم و خبرش راهم فردای آنروز نوشتم.
در این میان به دیدن کلیپ وصیت نامه ایشان با صدای یکی از دوستانش خواهیم نشست. این پایان بانویی است که چند هزار تن را تعلیم داد. در تاریخ اسمش ثبت است .درود بر روانش باد.
در ادامه برنامه به دیدن گزارش تصویری از پیام آقای اسانلو فعال سیاسی و کارگری قبل از ورود به اطاق عمل می نشینیم و آرزوی صحت و سلامتی ایشان را داریم. دکتر سازگارا اشاره ای به سکته او نمود . او خیلی زجر کشیده است و تا آنجا که خبر داریم عمل موفقیت آمیز بوده ولی احتیاج به یک عمل کوچک دیگر هم هست.
در بخش بعدی برنامه به گفتگو با آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و بطور زنده شما از آخرین خبرهای فستیوال سینمایی کن باخبر خواهیم ساخت .
بنا به گفته آقای شاهید در بخش مسابقه فستیوال کن ۴ فیلم از فرانسه ۲ فیلم از روسیه ۲ فیلم از ژاپن و یک فیلم از اصغر فرهادی و یک فیلم هم با بازی گلشیفته فراهانی بنام دختران خورشید که فرانسوی است به نمايش در خواهد آمد. گفتید که ای کاش من در آمریکا بودم ، باید بگویم ساعاتی پیش مکرون با ترامپ تلفنی گفتگو کرد.

رسانه ها خوشبین نیستند و امیدی به ماندن آمریکا در برجام ندارند.
همه ما منتظریم که چرا حالا و نه دوازدهم که قبلا قرار بود تصمیم بگیرد ؟
جمهوری اسلامی بعد از پرداخت پنجاه میلیون دلار به حزب الشیطان برای انتخابات لبنان که پیروزی آنها را تضمین کرد، باد به گلو انداخته و گفته این داستان در عراق هم تکرار خواهد شد .انتخابات عراق هم دوازدهم است . ترامپ دید اگر بایستاد تا روز دوازدهم ، این امر در عراق هم اتفاق می افتد .لذا امروز را برای تصمیم گیری انتخاب نمود.

در انتها نگاهی به انتخابات لبنان خواهیم نمود و وضعیت و تعداد کرسی نمایندگان را بررسی خواهیم کرد و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو