تفسیر خبر جمعه ۷ اردیبهشت

در این شماره از برنامه تفسیر خبر همراه با میهمانان عزیز برنامه جناب آقایان علیرضا نوری زاده از لندن و محمد نوری زاد از تهران به بررسی و تحلیل آنچه در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران میگذرد خواهیم نشست
پنهان کاری حکومت در باره پیکر مومیایی رضا شاه چه معنایی دارد؟
آیا آنگونه که ملای حکومتی جوادی آملی عنوان کرده حکومت در حال فرو پاشی است؟
چرا احمدی نژاد ساکت شد؟
تصویب تحریم های تازه علیه ایران در کنگره آمریکا در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران.
دیدار انگلا مرکل صدر اعظم آلمان با دونالد ترامپ در ارتباط با توافق هسته ای ایران.

در ابتدا جناب نوری زاد تفسیر شما از داستان آقای آلیور استون فیلمساز آمریکایی چیست؟
چندی پیش خامنه ای در اختتامیه مسابقات قرآن در برابر سران کشور های اسلامی صحبت میکرد و یاد آور شد که هیچکس مثل ما دشمن آمریکا نیست و تنها دشمن ما آمریکاست. اگر آمریکا ستیزی و کلمه دشمن را از خامنه ای بگیرید او هیچ چیزی برای گفتن ندارد. آقای الیور استون یک فیلمساز آمریکایی است و ایشان هرچقدر از سیستم حکومتی آمریکا انتقاد کند هیچ خطری برای او وجود ندارد چون در کشورش برای آزادی بیان و آزادی پس از بیان قرن ها زحمت کشیده اند .
در مقایسه به دروغ های شخص رهبر در سخنان نوروزیش توجه کنید که میگوید در کشور ما آزادی بیان وجود دارد اما همه میدانند که وجود ندارد و هر آدمی که از آمریکا بیاید آنها از او امام زاده متحرک میسازند.

جناب دکترنوری زاده نظر شما در ارتباط با آقای الیور استون و سخنانش چیست.؟
تعبیر آزادی در کشور های مختلف تفاوت میکند. چطور غرب بد است ولی یک نفر را اینقدر لالی به لالایش میگذارند. خیر ایشان در آمریکا هیچ مشکلی نخواهد داشت. دوران مک کارتیسم گذشته. اما در کشور ما آقای نوریزاد و آقای شعله سعدی یک نامه به رهبر نوشتند وزندانی شدند. این بازی های جمهوری اسلام آنقدر نخ نما شده که دیگر خودشان راهم فریب نمیدهد.
و در ارتباط با سخنان محمد جواد ظریف باید بگویم او هم سخنگوی همان رژیم دروغ گو و فریب کار است و ایشان در مصاحبه اش با فرید ذکریا حقیقت رژیم را برملا کرد و گفت ما تمام رژیم های را که از تند روی و افراط و تروریسم حمایت میکنند مورد حمایتقرار میدهیم. در حقیقت شما چه انتظاری از نماینده سیاست خارجی دروغ پرداز جمهوری اسلامی دارید.

هراس حکومت در آشکار کردن هویت پیکر رضا شاه فقید از چه بابت است و ارزیابی شما چیست؟
از نظر جناب نوریزاد اگر نقشه جهان را پیش روی خود بگذارید و دست بر روی هر کشوری بگذارید میبینید یک روال عادی را در مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی سپری میکند .اما جمهوری اسلامی دچار چندین بحران است انهم نه بحران معمولی مثلا یکی از آنها بحران دلار است دیگری بحران تلگرام و فضای مجازی است سومی بحران سوریه است و دیگری تصمیم آمریکا برای ماندن یا نماندن در تفاهم برجام است و این آخری پیدا شدن جسد رضا شاه است و از انطف یکدفعه جوادی آملی میگوید اگر مائل مردم و مشکلاتشان حل نشود ما را به دریا میریزند .
من از همین تریبون اعلام میکنم که هیچ شاهی یا حکمرانی تا کنون به اندازه رضا شاه به ایران خدمت نکرده است. وکارهایی کرده که ملا ها هرگز نکرده اند.
من متاسفم که زمانی بر اثر تبلیغات همین دروغگویان نسبت به این شخص نظر دیگری داشته ام. و با قدرت میگویم بسا این داستان پیدا شدن پیکر رضا شاه ترفندی باشد برای سرپوش گذاشتن بر بحران دلار. این موضوع از نظر حکومت آواری است بر سرشان و از نظر ملت یکبار دیگر در سیبل توجهات مردم قرار گرفته است که سپاسگزار کارهایی که در این مملکت کرده است باشند.
به اعتقاد جناب نوری زاده هرگز رضا شاه در دوران خودش و یا در دوران پسرش اینقدر مورد توجه قرار نگرفت که حالا قرار گرفته است.و نسل جوانی که می گوید رضا شاه روحت شادرا رژیم جدی نگرفت. برای مردمی که صبح تا شب در برابر حمله خرافات هستند.
پیداشدن پیکر رضا شاه فقید یک روز قبل از تاجگذاری او خرافاتی را بهمراه می آورد. بسیاری از آدمها میگن این کار خدایی است. اما این مسئله را تغییر نمیدهد که رضا شاه مرد بزرگی است و خدمات ارزنده ای در این مملکت انجام داده است. شما چیکار کرده اید . بنظر من این خبر نیک را باید به فال نیک گرفت. ونسل جدید از بین خمینی و دارو دسته اش او را انتخاب میکند.

چرا احمدی نژاد سکوت کرده است؟
به اعتقاد آقای نوریزاد احمدی نژاد بیشتر نگران خودش است تا رحیم مشایی و بقایی. این اواخر او حرفهای قشنگی میزد ولی چرا به دلهای ما نمی نشست؟ چون او 8 سال با فریب و نیرنگ حکومت کرد و همین کافیست که به او اعتماد نداشته باشیم.
و علت ساکت شدنش را هم نمیدانم شاید کرک و پرش را ریخته اند . ولی او از رهبری و دیگر سران رژیم اسنادی دارد که در زمان مصلحی از وزارت اطلاعات دزدیدند شاید منتظر خیز بعدی باشد.

عدالت و سعید مرتضوی تفسیر شما چیست؟
به اعتقاد دکتر نوری زاده سعید مرتضوی نور چشم خامنه ای بود و طبیعتا به خاطر جنایت کهریزک باید به اشد مجازات محکوم میشد اگر آبروریزی نبود همین دوسال را هم به او نمیدادند و بجایش ترفیع میگرفت و در سمتهای بالاتر قوه قضاییه به کار گماشته میشد
اما به نظر جناب نوریزاد هرچه او کرده منویات مجتبی خامنه ای بوده است او بود که انتخابات 88 را با تغلب بنفع احمدی نژاد برگرداند.خروجی فعالی های مجتبی خامنه ای میشود سعید مرتضوی و حتی زندانی شدنش دستور بیت رهبری بوده است.
در ادامه به علل سفر انگلا مرکل به آمریکا در پی سفر امانوئل مکرون اشاره ای خواهیم نمود و تفسیر میهمانان برنامه را در این باره جویا خواهیم شد و با شما مطرح خواهیم کرد . با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیده نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو