تفسیر خبر دوشنبه ۳ اردیبهشت

در این شماره از برنامه امشب همراه با خانم ناهید فرهاد فعال حقوق بشر نگاهی خواهیم داشت به تازه ترین خبرها در عرصه ی نقض حقوق بشر در ایران از جمله پی آمد های ضرب و شتم دختر ایرانی توسط گزمه های حکومتی.

شیوه های نوین مبارزات مدنی در ایران. اعتراضات مردم کازرون.

در دقایقی پایانی آقای فرد صابری / فعال سیاسی در استکهلم با ما خواهد بود تا گزارش تفسیری او را بشنویم درباره ی سفر اخیر معصومه ابتکار تروریست پیشین و معاون کنونی شیخ پرزیدنت به سوئد.

در ابتدا به دیدن گزارش تصویری از ناآرامی های شهر کازرون در اعتراض به تقسیم شهر خواهیم نشست و نظر میهمان برنامه خانم ناهید فرهاد را جویا خواهیم شد.

در پی چهار دهه حکومت پوپولیستی حاکمان جمهوری اسلامی و از دست دادن اعتبار و آبرویشان نزد مردم و بیرون افتادن چهره فریب کار و نیرنگ بازشان و از دست دادن وجه فرهنگی و سیاسیشان که مشخص شده سر سوزنی در فکر مردم و این مملکت نیستند و این دشمن تراشی های خامنه ای که هر بحرانی را به دشمن خارجی مربوط
میداند. تاکنون ماشین سرکوب نقش بازدارنده را بازی کرده ولی در حال حاضر دیگر این تهدیدها و سرکوبگری ها جواب نمیدهد. مردم هوشیار هستند و دیگر گول این فرافکنی های رژیم را نمیخورند و بدرستی فهمیده اند که دشمن حقیقی خود اینها هستند . وعلت و سر منشا تمام مشکلات خود شخص ولی فقیه میباشد.

متاسفانه این نیروهای سرکوب با اعتقاد این عمل را انجام میدهند. و ما باید در واقعیت زندگی کنیم قرار نیست این ماشین سرکوب متوقف شود این ماشین تا لحظه آخر و آخرین نفس از این حکومت و حاکمان پشتیبانی میکند و دست به قتل عام و کشتن و ضرب و شتم میزند. حتی در اعتراضات دیماه دیدیم که بچه های سیزده ساله را هم میکشد.

اگر فکر میکنید که اینها اصلاح میشوند و یا با دیدن خشم عمومی کنار میکشند و دستگاههای سرکوب را خاموش میکنند ، در اشتباه هستید .این افکار رویا گونه است. و چون این دستگاهها خاموش نمیشود مردم هم به اعتراضاتشان ادامه میدهند، که میبینید از دی ماه تا کنون فروکش نکرده است.

در ارتباط با سخنان آملی لاریجانی رِئیس قوه قضاییه و نقش نیروی انتظامی باید گفت که نیروی انتظامی فقط ضابط است و مجری نیست و این برخورد های سلیقه ای و موردی خلاف قانون اساسی است.

قانون گذار در قانون مجازات اسلامی در ارتباط با حجاب میگوید اگر فردی در ملاء عام اقدام به بی حجابی کند به 500 هزار ریال جریمه محکوم میگردد. و این سخنان سر دبیر کیهان شریعتمداری و رئیس قوه قضائیه خود ناقض قانون می باشد. وقتی در یک حکومت ایدئولوژی رهبر خودش قانون شکن است چه انتظاری از بقیه میتوانیم داشته باشیم.

مردم به پا خواسته اند که این قانون را نمیخواهند و نمیخواهند کسی در امور شخصی شان دخالت کند و یا در نوع پوششان تصمیم گیری کند و یا در حریم خصوصی شان سرک بکشد. اما اینها با وقاحت به این کارهایشان ادامه میدهند و خود را فرستاده خدا میدانند.

در کرج مادری چون نتوانست مخارج وضع حملش را به بیمارستان بپردازد کودکش را گروگان گرفتند نظرتان راجع به این سقوط فرهنگی چیست؟؟

ما تحت فریب و دروغگویی رژیم به این سطح از فرهنگ رسیده ایم. فروش اعضای بدن و فروش کودکان وآمار خودکشی جوانان جوانان تماما این موضوع را تایید میکند. این حکومت اشاعه دهنده گروگان گیری و خشونت و فریب کاری است.

در ارتباط با رفتار فرزندان سفرا و آقازاده ها باید گفت اینها دارای ژن خوب هستند و مابقی فاقد ژن خوب. از سیستمی که اقتصاد آن برپایه رانت خواری ودزدی و ارتشاء استوار است چه انتظاری میرود، اگر بجز این باشد غلط است.

در انتها به گفتگو با آقای فرد صابری می نشینیم و نظر ایشان را در ارتباط با سفر خانم معصومه ابتکار به سوئد جویا خواهیم شد.؟

ما هنوز متوجه نشدیم که چرا وزیر امور خارجه سوئد بین اینهمه بانوی مبارز و سرشناس از یک تروریست و گروگانگیر دعوت بعمل آورده است. البته ممکن است سوئد بخواهد نقش میانجیگری بین آمریکا و ایران را بازی کند و این دعوت به این منظور صورت گرفته باشد. تا بحال دولت سوئد هیچ جواب به این درخواست ما نداده است و این دعوت بنوعی به ما میگوید که جای شما در این جا نیست. با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیده نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو