پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۱ فروردین

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم .سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با دوست عزیز وگرامی جناب آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و در ارتباط با سفر ولیعهد عربستان به فرانسه و دیگر رویداد های مهم داخلی و منطقه به تبادل نظر می نشینیم.

ابتدا در ارتباط با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به فرانسه و دیدار وی با رئیس جمهور فرانسه آقای مکرون نظر ایشان را جویا شدیم .

به اعتقاد ایشان سفر محمد بن سلمان تنها یک سفر تجاری نبوده و بیشتر برای رایزنی در ارتباط با دخالت ایران در یمن و سوریه و جلب نظر آقای مکرون در حمایت از عربستان بعد از موشک پرانی های حوثی ها به عربستان و مسئله توافق برجام میباشد و اهمیت تجاری و اقتصادی آن در درجه دوم قرار گرفته است که قرار داد ۲۰ میلیارد دلاری ازجمله با شرکت نفتی توتال حاصل آن بوده است .

و در این میان امروز پادشاه مغرب هم وارد فرانسه شد و تا ساعاتی دیگر با آقای مکرون دیدار خواهد نمود .

دکتر نوری زاده: داستان کدورت عربستان و کشور مغرب به آنجا بر میگردد که در زمانی که عربستان اتحاد نیروهای ائتلاف عرب را برای حمله به یمن تشکیل داد پادشاه مغرب از این ائتلاف حمایت نکرد و همین باعث رنجش سعودی ها شد و این علت ورود بدون خبر وی به فرانسه میباشد بلکه با پا درمیانی آقای مکرون یخ این روابط بشکند.

در ادامه از استعفای شهردار تهران و تایید مجدد ایشان توسط شورای شهر و عصبانیت دادستان تهران از تایید مجدد و قبول نکردن استعفای او توسط شورای شهر تهران شما را مطلع خواهیم ساخت.

در بخش دوم برنامه به حمله شیمیایی ارتش سوریه به مردم مظلوم غوطه شرقی و تصمیم دولت فرانسه و آمریکا درپاسخ به این حملات و دیگر مسائل مهم جاری در منطقه با جناب آقای محمدرضا شاهید به تبادل نظر خواهیم پرداخت و شما را در جریان آخرین اخبار قرار خواهیم داد.

با ما باشید وبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو