تفسیر خبر جمعه ۱۷ فروردین

دراین شماره از برنامه تفسیر خبر به گفتگو با دو میهمان برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و مهندس حسن شریعتمداری خواهیم نشست و به تحلیل و بررسی :

آيا محمود احمدي نژاد در مخالفت با آيت الله خامنه اي به مردم پيوسته است؟ آيا آنگونه كه هواداران او در نامه به آيت الله خامنه اي هشدار داده اند رژيم در حال فروپاشي كامل است ؟ آيا حكومت ايران براي نجات خود در حال دامن زدن به اختلافات قومي ست ؟ و پرسش ها ئي ديگر در ارتباط با ايران و مردم ايران به اعتقاد دکتر نوری زاده میتوان به این پدیده عجیب از سه منظر نگاه کرد. منظر اول به عنوان مهره سوخته خامنه ای نگاه کرد حالا که اوضاع را بهم ریخته میبیند میخواهد از این نمد برای خودش کلاهی بدوزد اما این نمد سوراخ سوراخ است و امیدی به آن نیست. منظر دوم ، احمدی نژاد معلول یک تقلب و برنامه ریزی بیست ساله است. که طرف را از اردبیل به تهران بیاورند و مداح شبهای پنج شنبه بیت رهبری بشود و بعد شهردار و در یک کودتا توسط خامنه ای به ریاست جمهوری برسد، و حالا متوجه شده که به او و رفقایش ظلم شده عده ای هم دور او را در امام زاده صالح گرفته اند و میخواهد خود و رفقایش را نجات بدهد  و فردی بشود که در پروسه های مردم ایران نقش بازی کند ،من تا امروز او را در این مرحله ندیده ام . اما اگر بیاید و اعتراف کند به تقلب در انتخابات و نقش خامنه ایدر ان کودتا و از مردم عذر خواهی کند شاید مردم اورا به بازی بگیرند . اما به نظر مهندس شریعتمداری نامه سیصد نفراز حزب اللهی ها و هواداران احمدی نژاد که از بدنه جامعه هستند، بسیار مهم است. اعلام این سیصد نفر نشان میدهد که اختلافات درونی نیروهای نظام پنهان نگاه داشته شده بوده است،.و شکاف درون این نیرو ها بیش از آن چیزی است که میدانیم. با استناد حرفهای آقای قدیانی که می گوید گوبلزکه ادعاهای بزرگ و دروغ های بزرگ میگوید ،فکر میکند هرچه دروغ بزرگتر باشد مردم بهتر باور میکنند و راستی انگاری آن بیشتر خواهد بود،چگونه خامنه ای می آید و ادعا میکند که در دنیا حرف اول را میزنیم و نظام نظام مشعشعی است همه این حرفها باد هواست. آقای خامنه ای محصور ده دوازده تا بولتن خبری است. که او را احاطه کرده اندو خودش هم دوست دارد این اطلاعات غلط را باور کند. مسئله احمدی نژاد مسئله کوچکی نیست او میداند که روش حکومت برای از میان برداشتنش چگونه است ، بنابرین دست پیش گرفته و میخواهد که قدرتش را حفظ کند ، اما هیچ اثری از ندامت و پشیمانی نسبت به اعمال گذشته اش در او دیده نمیشود. شاید از اینکه خامنه ای در مسئله برجام او را دور زده است از او کینه دارد و در پی انتقام جویی شخصی است.

در ادامه به دیدن کلیپ کوتاهی از سخنان سردار نقدی خواهیم نشست به نظر دکتر نوری زاده صحبت های سردار نقدی مانند داستان دون کیشوت است که سوار بر اسب چوبی است و میخواهد با آمریکا بجنگد.ما تجربه جنگ عراق را داشته ایم که آمریکا در عرض یک روز تمام ماشین جنگی صدام را منهدم کرد. همین آقای قدیانی که اعلامیه جدیدش عبور از خط قرمز است، ایشان عضو سازمان انقلاب اسلامی بودند سازمانی که هنوز مرگ بر آمریکا میگوید. الارغم این ببینید او به کجا رسیده است که این حرفها را میزند.آقای خامنه ای که تشویق به خرید کالای داخلی مینماید ،مگر دیگر کالای داخلی هم وجود دارد ما حتی آفتابه را ازچین وارد میکنیم واردات و تعطیلی کارخانه ها و اعدام کارآفرینان دیگر رمقی برای تولید کالای داخلی باقی نگذاشته است،.حکومت ایران هیچ برنامه ای برای تولیدات داخلی ندارد.

در ادامه آقای شریعتمداری گفتند این جمعیت ۸۰ میلیونی را بشود برای مدتی زیادی با اسلحه سرکوب کرد امکان پذیر نیست همانهایی که قرار است سرکوب کنند همین سیصد تا سیصد تا هایی هستند که اعلامیه برعلیه خامنه ای میدهند و هنوز نوبت به تظاهرات خیابانی نرسیده ،که آثار ترک های عمده بر بدنه اجتماعی نظام پدیدار است. انچه در دیماه اتفاق افتادمستضعفانی هستند که حکومت ادعای حمایت از آنها را دارد.و اکنون همه انها را در مقابل خود میبیند ،.بنابراین آقای خامنه ای در تنهایی میماند و سرنوشت صدام و قذافی در انتظار اوست مگر اینکه بر سر عقل بیاید و و تا دیر نشده مراحل گذار مسالمت آمیز را فراهم کند .

در پی اعتراضات مردم عرب خوزستان نسبت به توهین به لباس ملی آنها نیروهای امنیتی و سپاه در خوزستان شروع به شعار های تجزیه طلبانه میکنند و ادای اینکه ایران در خطرتجزیه است و احتیاج به یک رئیس جمهور نظامی دارند که آنها را نجات دهند.هیچکدام از این وقایع طبیعی نیست همه اینها دستهایی است که میخواهند ایران را به لبه پرتگاه ببرندو حکومت نظامیان را خواهانند،.در حقیقت دشمنان خامنه ای خانگی هستندهمان نقدی ها و عماریون ها که بلدند چطور اوضاع را به حدی از نا آرامی برسانند که آنه به حکومت برسند.

اما بنظر دکتر نوری زاده ماجرای اهواز خیلی مشکوک است ودارند یک موج ضد عربی در ایران راه می اندازند. رژیم از همبستگیاقوام ایرانی هراس و وحشت دارد. ودر دیماه در خوزستان یک فضایضد رژیم داشت رشد میکرد،آنقدر رژیم حقیر و آلوده هست که برای بقای عمر خودش دست به هر کاری میزند.و اینکه بگویند اینها با سعودی ها ارتباط داشتند و تجزیه طلب هستند . در حالیکه این مردم فقط به لباس ملیشان تعصب دارند اما رژیم دنبال آشوب است.تا زمانیکه این رژیم برسر کار است همین اوضاع و احوال در بین اقوام دگر مناق ایران اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه برنامه به تبادل نظر با میهمانان گرامی در ارتباط با مسائل و رویدادهای مهم منطقه خواهیم پرداخت و تفسیر این عزیزان را خواهیم شنید. با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو