تفسیر خبر دوشنبه ۱۳ فروردین

در سیزدهمین روز از ایام نوروز همراه باشما خوبان به گفتگو با میهمانان گرامی آقایان اردلان روزبه روزنامه نگار و امیرحسین اعتمادی عضو سازمان دانش آموختگان لیبرال ایران خواهیم نشست و در ارتباط باچرا تصادفات رانندگی در ایران رکوردی جهانی دارد و اختلافات جناح های حکومت رو به کجا دارد و همچنین چرا  ایران در صورت سقوط مانند سوریه نمیشود.؟؟ به گفتگو خواهیم پرداخت.

ابتدا ضمن سلام خدمت آقای روزبه و ابراز تاسف از بابت از دست دادن یکی از بستگانشان در تصادف رانندگی در ایام نوروز و تشکر از حضور در این برنامه نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

در پاسخ ایشان فرمودند امیدواریم که امسال سال کاهش تصادفات نوروزی باشد، در حالی که تصادفات جاده ای در هر دو سه هفته معادل یک سقوط هواپیماست .متاسفانه در کشور ما چون دغدغه حکومت بجای امنیت مردم معطوف حجاب بانوان است.البته در این چنین حکومتی مردم تمام تقصیر را به گردن حکومت می اندازند در صورتیکه خطاهای انسانی هم در این حوادث نقش بسزایی دارند.

به اعتقاد آقای اعتمادی ایران تنها جایی ایست که فرد فقط زمانی که پشت فرمان مینشیند احساس آزاد بودن میکند.در ایران مردم به حکومت اعتماد ندارند و چون حکومت قانون وجود ندارد متاسفانه هموطنان از قانون فرار میکنند و همین درصد زیادی از تصادفات را تشکیل میدهد .مسئله شکاف بین حکومت و مردم است و مردم همیشه دنبال راهی برای فرار از قانون هستند.

در ادامه آقای روزبه اضافه نمودند در بدنه حکومت دستگاهای موازی امنیتی مردم را دچار سردر گمی کرده اند. هر کدام از ای دستگاه های امنیتی تابع مراجع خود هستند و از یک قانون پیروی نمیکنند این حکومت هر موضوعی اعم از معیشت مردم و مشکلات روزمره آنها را بصورت امنیتی نگاه میکند و با آن برخورد امنیتی دارد

در ادامه به اعتقاد آقای اعتمادی شکاف در درون حکومت به اوج خود رسیده و همین شکاف بین مردم و حکومت هم فاصله انداخته است . برخورد  تبعیض آمیز با عرب های خوزستان  یا اهل تسنن و سرکوب کارگران بخاطر تعویق در پرداخت حقوق یکسال گذشته اشان و همین داستان احمدی نژاد از همین نمونه است که شکاف درون حکومت را تشدی کرده است. خامنه ای علاقه ای به این تغییر بنیادی ندارد اما جریان احمدی نژاد فقط فرصت طلبانی با این شعار هستند .

اما به نظر آقای روزبه مسئله ای که امروز بعنوان تهدید خارجی مطرح است مسئله جدیدی نیست و در تمامی دوران این حکومت وجود داشته یک روز به نام جاسوس محیط زیست و روز  دیگر کشاورزان بی آب و ارتباط تمامی بحرانها به واژه کلیدی و تکراری تهدید خارجی است

به نظر  آقای اعتمادی جمهوری اسلامی یک نظام نیست بلکه مجموعه ای از باند های مافیایی است که بر سر منافع مادی و بودن بر سر قدرت باهم درگیری دارند و در این راه جامعه مدنی قربانی میگردد. با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو