تفسیر خبر جمعه ۱۰ فروردین

در این شماره از برنامه  همراه با میهمانان عزیز برنامه  امشب جناب آقای  حسن هاشمیان کارشناس امور خاورمیانه در واشنگتن و جناب آقای علیرضا نوری زاده  مدیر مرکز پژوهش های ایران و اعراب نگاهی خواهیم داشت به:تظاهرات اعتراضی ایرانیان عرب علیه حکومت در اهواز و گسترش بحران میان ایران و عربستان و نیز بحران میان حکومت ایران و آمریکا و چه کسی خواهان به را اندازی جنگی تازه در منطقه است؟؟؟ و اشاره ای به بست نشینی احمدی نژاد در امام زاده صالح خواهیم داشت

به اعنقاد آقای حسن هاشمیان  صدا و سیمای رژیم جمهوری اسلامی نماینده  مردم ایران نیست و بدنبال برنامه ایدئولوژی ولی فقیه است. ما شاهد این نوع توهین ها در مطبوعات و صداو سیمای رژیم از بدو حکومت با انگیزه اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی مخصوصا مردم عرب خوزستان بوده ایم. واکنش مردم و شعار آنها در اعتراضاتشان جواب دندان شکنی به این نوع توهین هاست. این رژیم مردم را به  دو گروه خودی و غیر خودی تقسیم نموده و هرکس خودی نیست از شغل و درامد  دولتی بی نصیب میماند و ای تبعیض در خوزستان چندین برابر دیگر مناطق میباشد.

در مورد دخالت در امور دیگر کشورها و پرتاب موشک از یمن به عربستان باید بگویم که این رژیم با ستیز و جنگ با کشور های منطقه بناشده و بر اساس جنگ تاسیس شده است. در اول انقلاب جنگ با عراق و حال حاضر درگیر سوریه و یمن و جنگ نیابتی با عربستان است.

این رژیم با تفکر دشمن سازی و دشمن پروری بزرگ شده وتمام اقوام مملکت را باهم درگیر کرده اند. حمایت از اسد و شبه نظامیان حزب الله در لبنان و عراق و یمن جزء لاینفک سیاست خارجی این حکومت است.

اما در پاسخ به نگرانی هموطنانمان از حمله آمریکا به ایران باید گفت که آمریکا به هیچ عنوان گزینه نظامی برعلیه ایران ندارد واین خود رژیم است که مردم  را در ترس و نگرانی از اینکه اگر ما برویم  ایران تبدیل به سوریه دیگری میشود.این جمهوری اسلامیست که از بدو تاسیس با تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گیری آمریکاییان و سپس حمله به  پایگاه نظامیان امریکایی در لبنان سر دشمنی با آمریکا را دارد. که البته تبلیغات رژیم بر این پایه استوار است و برای خودش یک دشمن فرضی تصور میکند.

بنظر جناب دکتر نوری زاده در مورد بعضی از اقوام ایرانی این ظلم مضاعف بصورت مستقیم و حساب شده وجود دارد مثلا کردها یا بلوچها و یا ترکمن ها که بیشتر اهل تسنن هستند حتی یک نماینده و یا یک وزیر در این حکومت ندارند . در خوزستان حتی زمینهایشان از مین  های زمان جنگ پاک نشده است و هنوز اجازه رفتن به زمینهای خودشان را ندارند. ظلم به این اقوام نشانه بی ثباتی و نالایقی مسئولان و از قبل برنامه ریزی شده ای است تا بتوانند از این طریق درگیری های قومی را بوجود بیاورند.

تا زمانی که از شر این رژیم راحت نشویم این منطقه در آشوب است . و دخالتهایش را در یمن و سوریه و عراق و بحرین ادامه میدهد.

در پاسخ به نگرانی هموطنانمان در ارتباط با حمله آمریکا یا اسراییل به ایران باید خاطر نشان کنم که آمریکا چنین تصمیمی ندارد.

اما در این شرایط جنگ برای این رژیم موهبت الهی است و کشوری نگران جنگ است که نگران مردمش باشد لاکن این حکومت هیچ ناراحتی از این بابت ندارد.

در حال حاضر رژیم متزلزل است و  بطور قطع دنبال جنگ است.

و در باب داستان احمدی نژاد این شخس نماد آزادی و مبارزه نیست ولی الکل را با الکل باید پاک کرد، او از خود آنهاست و این همت را دارد که برای نجات دوستانش دست به این کارها بزند چون هشت سال در عقد دائم رهبری و مداح خاص در گاه بوده است و از تمامی پس پرده آنها باخبر است و بلای جان آنهاست .

که یا باید اورا بکشند و یا به زندان بیندازند که در آن صورت هوادارانش اقدام به  انتشار اسناد فساد سران حکومت خواهند نمود.

با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو