پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ فروردین

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دیوان اشعار دکتر علیرضا  نوری زاده آغاز می نماییم. در ادامه به گفتگو با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

ابتدا در ارتباط با مصاحبه اخیر دکتر مصطفی تاج زاده  نظر دکتر سازگارا را جویا می شویم.

در پاسخ ، ایشان ضمن تعجب از این مصاحبه  به تشریح  وقایعی مربوط به زمان آزاد شدنشان وعلت و چگونگی خروجشان از ایران پرداختند. همچنین در بخشی  دیگر اظهار داشتند که هیچ زمان بازجو ها به من نگفتند از ایران خارج شوم  بلکه بعلت   ۷۹ روزاعتصاب غذا در زندان  و داشتن  بیماری قلبی و همچنین بیماری چشم به  قید  وثیقه ۶۰۰ میلیون  تومانی ، با گرو گذاشتن  منزل پدرم  از زندان موقتا  آزاد  شدم. روزی که آزاد شدم  بازجو یک  شماره تلفن به من داده بود و من نه  او را میشناختم و  نه هرگز دیده بودم.  من برای خروج از کشور و ادامه درمان با او صحبت کردم ،  بعد از مدتی پاسپورت مرا دادند و من به سفارت  لندن رفته و شخصاً ویزای ورود به  انگلیس را بواسطه  پسرم  که  در آنجا زندگی می کرد را دریافت نمودم . حتی بعد از مداوا تصمیم داشتم به ایران برگردم. ایشان گفتن  چنین صحبتهایی  را از جانب آقای تاج زاده  بعید دانسته  و  از ایشان خواستند که   مراقب باشند تا  کلاهی که بر سر آقای شمس الواعظین گذاشته شد  بر سرشان نگذارند.

در ادامه  نظر ایشان را در ارتباط  با حملات  مطبوعات آمریکا و نمایندگان  دموکرات به جان بولتون و ارتباطش با سازمان مجاهدین خلق را خواهیم شنید.

به اعتقاد ایشان جان بولتون که سومین مشاور امنیت ملی در زمان  دونالد ترامپ میباشد  روحیه ای  جنگ افروز دارد و هوادار جنگ با ایران و کره شمالی و حضور بیشترآمریکا در سوریه و خاورمیانه است. همچنان که  در کارنامه خود دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق را هم  دارد و در متینگ آنها  بارها سخنرانی کرده است.

البته هر چند که  وزارت  دفاع  آمریکا  خواهان  ورود به جنگ دیگری نیست  و نظر خوبی نیز  نسبت به  سازمان مجاهدین خلق  ندارد اما بی شک با ورود وی به کابینه ترامپ موضع آمریکا  نسبت به  ایران  بسیار شدیدتر خواهد  شد ،  ممکن است  جنگ  مستقیم  با ایران نداشته باشد  اما   نبرد  با  نیروهای  سپاه  در سوریه  قطعا  اتفاق خواهد افتاد.

در صورت ادامه موشک پرا نی های ایران  توسط   حوثی ها ی  یمن  بطرف عربستان  تصمیم  ترامپ برای خروج از برجام قوی تر شده  و تحریم ها بار دیگر با همگا می اروپا  به ایران برخواهد گشت.

ممکن است در پس ذهن سرداران سپاه  و سران  نالایق حکومت با پشتگرمی  روسیه، توسل به  یک جنگ خارجی  تنها راه چاره  موجود برای  فرار از عجز حکومت  در حل مسائل  اقتصادی و روزمره  مردم  باشد ،  با این  نیت با  به  آشوب  کشیدن منطقه  فضایی برای سرکوب مخالفین داخلی  نیز بوجود بیاورند.

در بخش دیگر برنامه  یادی از دو نازنین هنرمند یکی زنده  یاد خسرو شکیبایی  و دیگری منوچهر اسماعیلی در سالروز تولدشان خواهیم نمود، در این میان به دیدن ویدیو کلیپ هایی از  هنر این دو هنرمند می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای  رو به خانه  پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن  نظرات شما  پیرامون  این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو