تفسیر خبر سه شنبه ۷ فروردین

در هفتمین روز از ایام نوروز سالروز تولد دختر ایرانی آتنا دائمی که هم اکنون در زندان و در حال اعتصاب غذا میباشد را به او و تمامی زنان و دختران مبارز که در این ایام بخاطر دفاع از کودکان و همنوعان خود در زندان بسر میبرند تبریک میگوییم.

سپس به دیدن یک کلیپ شاد می نشینیم.

در بخش اول برنامه امشب به گفتگو با جناب آقای هاشم خواستار نماینده معلمان ایران خواهیم پرداخت و نظر ایشان را در ارتباط با مطالبات معلمان و افشای اسناد جدید توسط احمدی نژاد ونوید ساخت زندانهای جدید توسط حکومت در سال جاری جویا خواهیم شد.

در پاسخ ایشان خاطر نشان نمودند که آتنادائمی در شصتمین روز اعتصاب غذای خود بسر میبرد و از نظر ایشان تمامی مردم ایران در زندان این مستبدین و دیکتاتور بزرگ خامنه ای اسیر هستند.

این حکومت قرار بود حکومت مستضعفان باشد واین ها وعده و وعید زیاد دادند و اکنون یکی از فاسد ترین نظامهای دنیاهستند. و افشاگری های امثال احمدی نژادها مثل افشاگری های نمایندگان مجلس در اواخر حکومت شاه می باشد و احمدی نژاد  میداند که عمر حکومت بسر رسیده و با این افشاگری ها برعلیه سران حکومت میخواهد برای خودش پیش مردم جایگاه بخرد.اما مردم ما آگاه هستند و فریب این گونه افراد را نخواهند خورد.

مردم مشهد با پوست وگوشت و استخوانشان فساد را لمس کرده اند. چون آنها ابراهیم رئیسی و دزدی های او را از نزدیک میبینند و من بارها به ایشان گفته ام شما دزد هستید و صد ها میلیون خرج انتخاباتتان کردید اینها را از کجا آوردید.؟

در ارتباط با  معلمان باید بگویم که  مطالباتشان به هیچ جا نرسیده است و این حکومت اینقدر مفت خور دارد که به معلمان زحمت کش نمیرسد. این همه بودجه در اختیار این آخوند های مفت خور گذاشته اند برای چه؟؟؟آنها با این بوجه هنگفت چه میکنند ؟؟؟در این میان نه رهبر و نه هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

در تمام دنیا هر کس قدرت بیشتر و امکانات مالی زیادتر در حکومت دارد بیشتر پاسخگوست. هم اکنون این استبداد صد برابر بدتر از استبداد رژیم گذشته است و مردم حال که ساکت هستند در حال بازیابی و ترمیم نیروهای خود هستند.

در ادامه به دیدن گزارش تصویری  از برخورد با حجاب بانوان خواهیم نشست ونظر ایشان را پرسیدیم.

ایشان در پاسخ گفتند حکومت همه چیزش را ازدست داده است و تنها مورد باقی مانده و میتواند به اجرا بگذارد همین حجاب و مبارزه با بی حجابی است .

در این میان به دیدن کلیپی از رقص و پایکوبی مردم تاجیکستان می نشینیم

در بخش دوم  برنامه همراه با دومین میهمان عزیز برنامه جناب آقای جلال ایجادی کارشناس محیط زیست از پاریس به بحث و گفتگو  پیرامون طوفان نمک در ارومیه و کم آبی  در اکثر مناطق کشور و ریزگرد های خوزستان خواهیم نشست وراه حل این مشکلات را از ایشان جویا خواهیم شد.

دریاچه ارومیه بعلت از دست دادن مقداری زیادی آب در شرایط بحرانی قرار دارد و در حال حاضر اطراف دریاچه تبدیل به تپه های نمک گردیده است. اقدامات نادرست مسؤلان  ومیزان جمع شدن بیش از اندازه نمک باعث این طوفان و سونامی نمک شده است. امروزه این طوفان آسیب های جدی برای کلیه ساکنان این منطقه به همراه دارد. و متاسفانه دولت هیچ راه حلی ارائه ننموده است. نمک دریاچه ارومیه بیش از حد مجاز شده است و تنها راه موجود برگرداندن آبهای از دست رفته به دریاچه میباشد.

اما در ارتباط با مشکلات کشاورزان باید گفت که در مجموع ایران در شرایط کم آبی وبی آبی قرار گرفته ، ایجاد سدهای متعدد و کشیدن آب زاینده رود برای شهر یزد و استفاده شرکت هایی مانند شرکت فولاد که احتیاج به آب زیادی دارند باعث شده این بحران چند برابر شود و اگر بارش باران به حد کافی نباشد و وضعیت به همین منوال باشد این معضل کشاورزان باقی خواهد ماند و مجبور خواهند شد کار را تعطیل و از این منطقه به مناطق دیگر بروند.

در انتها نگاهی به ایزدی های مقیم سنجارکردستان عراق خواهیم داشت وتوضیحاتی در این باره تقدیم حضورتان خواهیم نمود. با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو