تفسیر خبر دوشنبه ۶ فروردین

تفسیر خبر امشب را با کلیپی از جنگ گزمه های غم  در تقابل با مردمی  شاد در کنار زاینده رود اصفهان آغاز مینماییم .سپس در بخش اول برنامه به گفتگو با آقای جمشید اسدی کارشناس اقتصاد و استاد دانشگاه خواهیم پرداخت و نظر ایشان رادر ارتباط با وضعیت اسف بار اقتصاد ایران و راه های برون رفت از این بن بست وهمچنین  نظرشان در ارتباط با سخنان خامنه ای درباره اقتصاد و خرید کالای ایرانی جویا خواهیم شد.

به اعتقاد ایشان راه حل اساسی،  جایگزینی یک نظام مردمی به جای نظام  ولایی است. و این پاسخ را در به پا خیزی جنبش مردم در دی ماه امسال به چشم خود دیدیم. و شور بختانه وضع بهتر نخواهد شد و یکی از علائم آن گران شدن دلار است.

در رژیم قبلی ما نه بیکار داشتیم ونه تورم، هر فرد ایرانی به مراتب از یک فرد ترک در ترکیه یا  یک فرد در کشور های عربی و حتی در کره جنوبی وضعیت اقتصادی بهتری داشت.وقتی رئیس مجلس اذعان به وضعیت نابسامان اقتصادی میکند چطور رهبر براحتی دروغ میگوید و مردم را دعوت به خرید کالای ایرانی که مربوطه به سپاه پاسداران و یا بنیاد های تحت نظر خود اوست دعوت میکند. چون در نهایت سودش در جیب خودش میرود و من به مردم توصیه میکنم این کار را انجام ندهند. و من از لحاظ نظری و اقتصادی با شعار ایرانی جنس ایرانی بخر مخالفم.

باز سازی اقتصاد ایران با این نظام  ولایی امکان پذیر نیست. باید رقابت در کشور آزاد بشود و بدون اینکه هراس داشته باشند که کالای ارزان چینی از اسکله های نامریی وارد خواهد شد به کار آفرینی و ایجاد شغل بپردازد. در این صورت کارگر کار پیدا میکند و معضل بیکاری برطرف ویا حذف میشود هر چه رانت خواری از بین برود  اقتصاد شکوفا می شود و تولید بالا می رود، حتی کمبود کارگر پیدا میکنیم مثل سالهای قبل از انقلاب که بعلت ازدیاد تولید و نبود کارگر مجبور شدیم از خارج کارگر بیاوریم. لاکن این رژیم قاتل کارآفرین هاست و همین که خودشان نفع میبرند کافیست.اما تا این حکومت ولایی بر سر کار است شهروند ایرانی  نمیتواند آینده بهتری برای وضعیت معیشتی خود ببیند.

در بخش دوم برنامه به گفتگو با خانم اختر قاسمی خبرنگار مقیم کلن آلمان خواهیم نشست و در ارتباط با  چگونگی برگزاری مراسم نوروز در کشور آلمان و شهر کلن  خواهیم داشت وهمچنین نگاهی به  تاریخچه ایرانیان در یکصد سال اخیر خواهیم افکند و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

به اعتقاد خانم اختر قاسمی حکومت جمهوری اسلامی سعی کرده که نام  جشن ملی نوروز را به جشن طبیعت تغییر بدهد. وازاین طریق سنت نوروزی را حذف کند

لاکن با تلاش و همیاری ایرانیان خردمند در شناساندن فرهنگ نوروز و اشاعه آن در میان مردم آلمان هم اکنون جشن نوروز در تمامی شهرهای آلمان برگزار میگردد.

همچنین نقش زنده یاد مجید فلاح زاده در اشاعه فرهنگ و هنر ایران و تئاتر ایرانی راعظیم خواندند  و به تاثیر این هنر در بازتاب فرهنگ و هنر ایرانزمین در بین مردم آلمان تاکید نمودند. سپس ایشان  اشاره ای به حضور ایرانیان از یکصد سال قبل در آلمان و گسترش فرهنگ و سنت ایرانی در بین مردم این کشور نمودند.با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو