تفسیر خبر جمعه ۳ فروردین

در این برنامه تفسیر خبرو در اولین جمعه سال جدید به گفتگو با میهمانان گرامی جناب آقای دکتر علیرضا نوری زاده  مدیر مرکز پژوهشهای ایران و اعراب از لندن و جناب آقای محمد نوریزاد نویسنده و فیلمساز و فعال سیاسی به گفتگو در باره خشکسالی و بی آبی و اعتراض کشاورزان و آنچه علی خامنه ای در نطق سالیانه اش در باره آزادی بیان و استقلال و عدالت بیان  کرده است وهمچنین انتخاب جان بولتن به سمت معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به تبادل نظر میپردازیم و نظر میهمانان گرامی را جویا خواهیم شد.

آب حیاتی ترین ماده برای ادامه حیات است و برخورد ناشیانه رژیم با این مسئله به خشکسالی و بی آبی در اکثر نقاط ایران دامن زده است. ابتدا  همراه با شما به  دیدن اولین گزارش تصویری از اعتراض کشاورزان اصفهانی در ارتباط با بی آبی و خشکسالی می نشینیم.

به اعتقاد دکتر نوری زاده مسئول مستقیم جنایت آب خود علی خامنه ای بعنوان رهبراست.سیاست ایشان در کثرت جمعیت و ایجاد خودکفایی در کشاورزی بطور ناشیانه و بدون تفکر که محصولاتی مثل گندم و برنج را که آب بسیار می طلبد را سر لوحه قرار داد و باعث این شد که با وارد کردن سپاه به این حوزه و سیاست ایجاد هر سد در هر منطقه دریاچه های پر آب را تبدیل به باتلاق نمودند واین شد که اکثر مناطق با کم آبی مواجه گردیدند و اینها مسئولیتش به گردن شخص رهبری است.

همچنین  به نظر جناب نوریزاد طبیعت خودش به ما میگوید چه چیزی بکاریم و در کجا بکاریم ، آب را از اصفهان به یزد نبریم که زاینده رود خشک شود و در یزد هم کاری اساسی انجام نشود.آقای کلانتری دوازده سال وزیر کشاورزی بود و هیچ اطلاعی نسبت به کشاورزی نداشت.حفر چاه های غیر مجاز با توصیه های امامان جمعه خود معضل جدا گونه ای است که سبب خشک شدن سفره های آبی میگردد. ما با یک بی سوادی بزرگ در مسئله آب روبرو هستیم.خود این خشکسالی ها با دیالوگ همراه ماست.

در این قسمت از برنامه به دیدن دومین بخش  از گزارش اعتراضات کشاورزان می نشینیم.

در پی آن به دیدن بخشی ازاظهارات علی خامنه ای خواهیم نشست و نظر میهمانان گرامی را راجع به این سخنان جویا خواهیم شد.

به  نظر دکتر نوری زاده علی خامنه ای در دنیای دیگری سیر میکند.آقای شعله سعدی یک نامه به خامنه ای نوشت و یکسال به حبس رفت.و آقای سید امامی را در زندان میکشند و میگویند آزادی وجود دارد.بله آزادی جعلیات هست.آزادی که یک ادم فاسد وبی سواد مثل علم الهدا به چند دختر بچه آن صفات نسبت میدهد.اشاره خوبی کردید به نامه احمدی نژاد که می گوید بیگناهانی که در اثر قضاوت فاسدین در زندان هستند.آری واقعا انتخابات آزاد داریم و آقای احمد جنتی نمونه آن است. هم و غم ولی فقیه حسن نصرالله در لبنان است.در مقایسه با رژیم سابق چیزی که در وجود آنها بود وطن پرستی بود که در وجود شما نیست.

اما آقای نوریزاد میگوید احساس شرم میکنم از اینکه با این سخنان کشور ما مورد مضحکه واقع شده است. خود من به خاطر اینکه سه نامه نمکین به ایشان نوشته بودم یک سال را در زندان سپری کردم .ایشان میگوید دشمن میخواهد از راه اقتصاد به ما ضربه بزند اما این آقا تمام درآمد مملکت را خرج لبنان سوریه و یمن میکند بنابرین دیگر پولی نمیماند که به دست  کشاورزان و افراد کارگر برسد.  که چرا باید ایشان روز روشن در چشم مردم دروغ میگوید چطور اسم فقیه بر خود میگذارد.

در ارتباط با انتخاب جان بولتن بعنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا باید به این نکته مهم اشاره کرد که آمریکا ، عربستان سعودی و امارات کمیته ای برای بررسی حضور ایران تشکیل داده اند و آمدن جان بولتن یکی از دشمنان سرسخت رژیم جمهوری ولایی هم در همین راستاست.و چرا ایران باید در جایی قرار بگیرد که دشمن اول آمریکا و عربستان و امارات محسوب شود .با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید .منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو