تفسیر خبر چهارشنبه ۱ فروردین

در اولين شماره از برنامه تفسير خبر امسال و با خجسته باد ایام نوروزی برای همه شما عزیزان با شما خواهیم بود واز شما دعوت میکنیم به دیدن چند گزارش از جشن و شادمانی و پایکوبی مردم و همچنین جلوگیری گزمه های حکومت از تجمع مردم بر مقبره کورش بزرگ در پاسارگاد بنشینید.

در ادامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر مرتضی انواری دارای تخصص در زمینه مالی و کار شناس امور بین الملل و سیاسی خواهیم نشست.ونظر ایشان را در ارتباط با پیام نوروزی دونالد ترامپ و سفر ولیعهد عربستان و دستور دونالد ترامپ برای در اختیار گذاشتن اینترنت رایگان در ایران و سخنان رهبری در مشهد جویا خواهیم شد.

به اعتقاد ایشان پیام نوروزی دونالد ترامپ تفاوت بزرگی با پیامهای دیگر رؤسای جمهور آمریکا داشت و آنهم جدا کردن حساب مردم از حکومت جمهوری جهل و جور و حمایت از مبارزات مردم برعلیه ظلم و ستمی که توسط حکومت بر انها میرود بود . واین خط کشی ها فعالیت منطقه ای رژیم و سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داده است.

دیدار ولیعهد عربستان از آمریکا، محور گفتگو با دونالد ترامپ برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران در منطقه و نقش ایران در سوریه و عراق و یمن میباشد، جمهوری اسلامی خود را نماینده شیعیان جهان میداند همانور که آنها میگویند منابع ایران متعلق به شیعیان جهان یعنی سوریه ، یمن و عراق است و جمهوری اسلامی خودش را مجبور به انجام کارهایی کرده است که ربطی به حکومت و اقتصاد آن کشور ها ندارد و مواضع جمهوری اسلامی هیچ زمانی همراه با منافع مردم نیست.

در ارتباط با سخنان اخیر خامنه ای در مشهد به نظر ایشان تعریف آزادی از دید جمهوری اسلامی متفاوت است. چون آمریکا نمیتواند به ما دستو بدهد پس ما هم استقلال داریم و هم آزادی، اما این هیچ ارتباطی به مردم ندارد، او از آزادی عمل خود سخن می گوید نه از آزادی مردمان ستم دیده و تحت ظلم و جور ایران .

و اما اینترنت رایگان بدین منظور است که هر کس در هر نقطه از ایران میتواند با داشتن یک حساب کاربری و ایجاد یک ایمیل رایگان تحت حمایت شرکت های تحت پوشش آمریکا با دیگر نقاط دنیا تماس حاصل کند وحکومت هیچ دخالتی و نظارت وکنترلی بر آن نمیتواند داشته باشد. اینکه از چه زمانی عملیاتی میشود واین امر اتفاق می افتد بستگی به نحوه واگذاری و پشتیبانی شرکت های مربوطه دارد.

در ارتباط با عدالت حسد بر انگیز در سخنان رهبری در بین تمامی کشور های جهان ، توجهتان را به گزارش تصویری از سخنان همسرحمید امامی که چندی است در اعتصاب غذای خشک بسر میبرد جلب می نماییم.با ما باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو