شورای ملی مقاومت: ایران یک مرکز زیرزمینی هسته‌ای جدید می‌سازد

سازمان مجاهدین خلق که یک گروه مخالف دولت ایران است در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه ادعا کرده است که اطلاعات تازه ای از یک سایت سری ایران در نزدیکی مبارکه در استان اصفهان به دست آورده است.

مهدی ابریشمچی،‌ عضو سازمان که به عنوان مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت معرفی شده در این خصوص گفته است: «این سایت در منطقه موسوم به هفت تیر در مبارکه اصفهان واقع شده است و اطلاعات آن به شدت محرمانه نگه داشته می‌شود. ساخت این سایت برعهده شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران بوده است. این سایت توسط ارگان موسوم به سازمان پژوهش نوین وابسته به وزارت دفاع گرداننده می شود.»

آقای ابریشمچی گفته است که «این تاسیسات در داخل تونلی ششصد متری قرار دارد که در «مجتمع هفت تیر»، واقع در ده کیلومتری شهر مبارکه در استان اصفهان واقع شده است.

به گفته این گروه مخالف ایران، احداث این تونل از سال دو هزار و پنج تا دو هزار و نه ادامه داشته و هم‌اکنون مراحل نصب و راه‌اندازی تاسیسات در داخل آن رو به پایان است. به گفته آقای ابریشمچی، در داخل این تونل چهار سالن بزرگ ساخته شده اما به دلیل حفاظت شدید، اطلاعات زیادی از آن در دست نیست.

شورای ملی مقاومات در کنفرانس خبری خود مدعی شد تاسیسات جدید در اختیار یک مرکز سری است که برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ایجاد شده است و ریاست آن بر عهده شخصی به نام محسن فخری‌زاده است.

در گذشته نیز شورای ملی مقاومت درباره ابعاد بسیار مهمی از برنامه هسته‌ای ایران افشاگری کرده است. وجود تاسیسات غنی‌سازی نطنز، برای اولین بار در سال دو هزار و دو توسط این شورا افشا شد.