تفسیر خبر – چهارشنبه ۲۳ اسفند

امشب در برنامه تفسیر خبر/ایران فردا/ همراه با مهمانان این برنامه جناب آقایان حسن اعتمادی عضو شورای مرکزی حزب سکولار دموکرات ایرانیان از استکهلم سوئد وناصر بلدائی سخنگوی حزب مردم بلوچستان از مقر سازمان ملل در ژنو به بررسی مهمترین اخبار امروز ایران وجهان خواهیم پرداخت.

ابتدا همراه با شما خوبان به دیدن چند گزارش تصویری از پایکوبی و جشن مراسم چهارشنبه سوری در شهر های مختلف ایران خواهیم نشست.

در ادامه به گفتگو درباره راز جاودانگی و ماندگاری سنت های باستانی ایران زمین در میان اقوام ایرانی با وجود تلاش حکومت جمهوری ولایی در محو کردن و ممانعت از انجام آن مراسم و سنن توسط مردم با میهمانان عزیز به گفتگو خواهیم پرداخت و نظرات ایشان را جویا خواهیم شد.

در پی آن نگاهی به بازداشت حمید بقایی در پی شکایت سپاه قدس خواهیم افکند، حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران، عصر سه‌شنبه ٢٢ اسفندماه به منظورگذراندن حکم١٥ سال حبس، بە زندان بردە شد.

دخل و تصرف در ٣٥٠ میلیون یورو پول دریافتی از سپاه قدس برای تقدیم بە سران کشورهای آفریقایی یکی از اتهامات حمید بقایی است. رئیس دادگستری تهران در بارە اجرای حکم بقایی گفته است که دادگاه تجدید نظر، حکم دادگاه بدوی حمید بقایی را ” ١٥ سال حبس، رد مال، جزای نقدی و شلاق،” محکوم کردە است.

حمید بقایی، پیشتر طی نامه‌ای به قاسم سلیمانی فرمانده  سپاه  قدس که در رسانه‌ها  و شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است، خواستار اعلام موضع صریح او درباره شکایت سازمان اطلاعات سپاه شده بود.

سپس نظرات میهمانان گرامی را در ارتباط با بحران آب و خشکسالی در مناطق مختلف کشور و مسائل مهم روزانه زندگی مردم ایران و سوء مدیریت و فساد در تمامی ارگانهای حکومتی و نداشتن برنامه ای مدون برای حل مسائل ابتدایی کارگران و دیگر اقشار زیر خط فقر در روزهای باقی مانده از سال جو یا خواهیم شد و به دیدن دو گزارش تصویری در باره اعتراضات کارگران خواهیم نشست.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو