سازمان گزارش‌گران: دولت روحانی مسئول توقیف روزنامه بهار است

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با صدور اطلاعیه‌ای با بیان اینکه در ایران سرکوب مطبوعات همچنان ادامه دارد نوشت که دولت حسن روحانی روزنامه بهار را توقیف کرد.
به گزارش وب‌سایت این سازمان، گزارشگران بدون مرز تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات، که به نوشته‌ی این بیانیه «ارگان سانسور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است، برای توقیف روزنامه بهار در تاریخ ٦ آبان ماه ١٣٩٢ را محکوم کرد.
گزارش‌گران بدون مرز در ادامه‌ی اطلاعیه محکومیت سنگین علیه مهناز محمدی، مستند ساز و سینماگر و نیز پگاه آهنگرانی هنرپیشه و وبلاگ نویس را هم محکوم کرد. این دو هنرمند به ترتیب به پنج سال و هژده ماه زندان محکوم شده‌اند.
سازمان، نگرانی خود را از وضعیت دو روزنامه‌نگار کرد، خسرو و مسعود کردپور، مدیر و همکار سایت اطلاع‌رسانی موکریان اعلام کرد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: «علیرغم وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی رییس جمهور اصولگرای میانه‌رو، توقیف روزنامه بهار از سوی هیات نظارت بر مطبوعات که تحت مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد،نشان می‌دهد که اولویت دولت رژیم تهران کاهش تنش با جامعه جهانی است و نه کم کردن سرکوب آزادی اطلاع رسانی و فعالان رسانه‌ای.»
روزنامه «بهار» در شماره روز چهارشنبه گذشته خود یادداشتی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد که متعاقب آن توقیف شد. به‌دنبال توقیف آن هم، علی جتتی٬ وزیر ارشاد با دفاع از توقیف روزنامه «بهار» اعلام کرد یادداشت این روزنامه «تحریف تاریخ اسلام بود و به اختلافات قومی و مذهبی دامن زد.»