فرمانده نیروی هوافضای سپاه: سپاه پاسداران توانایی تولید موشک قاره پیما را دارد

در حالی که اواخر سال گذشته کنگره آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی نمی‌تواند تا سال ۲۰۱۵ به این موشک دست پیدا کند. سرتیپ، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی «هوافضای» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می‌گوید ایران قادر به تولید موشک قاره‌پیماست اما نیاز به صرف هزینه‌های بالا در این زمینه نیست. پیشتر نخست وزیر اسرائیل در جریان سفرش به آمریکا، مدعی شده بود که ایران در حال ساخت موشک قاره‌پیمای جدیدی با این هدف است که روزی آمریکا را نیز هدف قرار دهد.

سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی توان تولید موشک قاره پیما را دارد اما نیازی به تولید آن نمی‌بیند.
سرتیپ حاجی زاده دراین باره گفت: «ما امروز تکنولوژی ساخت موشک قاره پیما را با توجه به ارسال ماهواره داریم اما به گفته وی چون دشمنان به جمهوری اسلامی نزدیک هستند، نیازی به صرف هزینه‌های بالادر این زمینه نیست.»
فرمانده هوا فضای سپاه در ادامه گفت که این هفته سپاه رزمایشی را برگزار خواهد کرد و در آن موشک بالستیک رادارزن ساخت ایران با نام «آرم» را آزمایش می‌کند.
به گفته‌ی موشک‌های ناتو در ترکیه و کشورهای خلیج فارس در برابر «آرم» آسیب‌پذیر هستند.
حاجی زاده گفت: «موشک بالستیک آرم قادر است هر مرکز تشعشع‌دهنده راداری را که در زمین و یا دریا باشد، با دقت بالا مورد هدف قرار دهد و آنها را منهدم کند. این موشک بالستیک با سرعتی چند برابر سرعت صوت به اهداف مورد نظر اصابت می‌کند.»
وی افزود: «در آینده‌ای نزدیک، این موشک بالستیک رادارزن کاملا بومی که کار تحقیقاتی آن به پایان رسیده و توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، به بهره برداری می‌رسد.»
سرتیپ حاجی زاده همچنین اعلام کرد هواپیماهای بی سرنشین ایران از جمله پهباد «شاهد ۱۲۹»، قادر به پرواز تا اسراییل هستند.
اظهارات فرمانده هوافضای سپاه در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو یازدهم مهر ماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌بی‌اس خطاب به افکار عمومی آمریکا گفت: ایرانی‌ها پیشاپیش موشک دوربرد برای ضربه زدن به اسرائیل دارند؛ اگر این موشک قاره‌پیما را می‌سازند برای ضربه به کشور آمریکاست. به گفته نخست وزیر اسرائیل، نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز از این خطر آگاه هستند. آقای نتانیاهو همچنین در مصاحبه دیگری نیز گفت که موشک قاره‌پیمایی که ایران در دست تکمیل دارد می‌تواند به کلاهک هسته‌ای نیز مجهز شود. اما لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا پیشتر گفته بود: «بر اساس تجربیاتم می‌توانم بگویم که توانایی ایرانی‌ها درباره آنچه که می‌گویند انجام داده‌اند، به طور جدی زیر سوال است.» در همین راستا کنگره آمریکا نیز اواخر سال گذشته گفت ایران احتمالا نمی‌تواند تا سال ۲۰۱۵ به موشک‌های دوربرد دست پیدا کند. استیون هیلدرِت، متخصص در موشک‌های دفاعی نیز پیشتر گفته بود که ایران تا کنون پرواز‌ آزمایشی مربوط به موشک‌های قاره‌پیما را انجام نداده است. از زمانی که ایران نخستین ماهواره خود را با استفاده از موشک ایرانی به مدار زمین فرستاد، کشورهای غربی بارها از توسعه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. جمهوری اسلامی بهمن‌ماه ۱۳۸۷ ماهواره امید را که آن‌را ماهواره‌ای «پژوهشی و مخابراتی» توصیف کرده، با استفاده از فن‌آوری بومی به فضا پرتاب کرد. از آن زمان تا کنون ایران دو ماهواره دیگر، نوید و رصد را نیز در مدار زمین قرار داد.