اخبار ورزشی جمعه 19 مهر ماه

تیم فوتبال جوانان ایران با برتری پرگل مقابل لبنان یک گام دیگر به صعود به مرحله نهایی قهرمانی آسیا نزدیک شد. درادامه مرحله مقدماتی این رقابت ها که درکرمان برگزارمی شود دیروز درگروه چهار، تیم فوتبال جوانان ایران دردومین دیدار خود لبنان را با نتیجه 6-1 درهم کوبید و با این برد شیرین با 6 امتیاز به صدر جدول رده بندی این گروه راه یافت. گل‌های اين ديدار را علي فتحيان ، آرمين سهرابيان و سردار آزمون دوبارو ميلاد سرلک به ثمررساندند. جوانان فوتبالیست ایرانی درسومین و آخرین مسابقه دراین گروه شنبه درحساس ترین دیدار رودرروی عربستان قرارخواهند گرفت که درصورت کسب یک تساوی نیز به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا خواهند شد. دردیگر مسابقه برگزارشده دیروز نیز، عربستان با 5 گل از سد تاجیکستان گذشت.

ترکیب نهایی تیم ملی ووشو ایران برای شرکت دررقابت های جهانی مالزی مشخص شد. براین اساس و دربخش ساندا یا مبارزه، محسن محمد سيفی در وزن 65 کيلوگرم، سجاد عباسی در70 ، جواد آقايی در75 ، امير فضلی در80 و حميد رضا قلی پور در وزن 85 کيلوگرم ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می دهند. دردوئیلین نیز، محسن احمدی، ابراهيم فتحی و نويد مکوندی و درتالو، فرشاد عربی و احسان پيغمبری حضور دارند. دربخش بانوان و درساندا، الهه منصوريان دروزن 52 کيلوگرم، مريم هاشمی در70 و شهربانو منصوريان دروزن 75 کيلوگرم وتالو، هانيه رجبی، محبوبه کريمی و مرضيه صفری ووشوکارانی هستند که در این مسابقات شرکت خواهند کرد. پیکارهای جهانی ووشو، از نهم تا چهاردهم آبان به ميزبانی کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار خواهد شد.

چند خبرکوتاه

تیم فوتبال زیر 22 سال ایران که برای برگزاری چند دیدار دوستانه به عمان سفر کرده، دیروز درنخستین مسابقه با یک گل از سد تیم میزبان گذشت.

کاظم ساريخانی، عضو تيم ملی جودو ايران دربازی های المپیک 2000 سیدنی استرالیا که در اين مسابقات به عنوان پنجم رسيد، صبح دیروزبه علت سکته قلبی چشم از جهان فرو بست. وی دروزن 81 کيلو تيم ملی جودو ایران به عنوان قهرمانی آسيا رسيده بود و چند مدال تورنمنت‌های بين‌المللی نیز در کارنامه خود داشت.

مسئولان باشگاه ذوب آهن اصفهان قصد دارند تیم بسکتبال این باشگاه که قدمتی سی ساله درایران دارد را پس از یک سال غیبت دررقابت های لیگ برتر، از فصل آینده دراین مسابقات شرکت دهند.

اشکان دژاگه هافبک تیم ملی فوتبال ایران با ابراز خوشحالی از حضور درتمرینات این تیم گفت:آنچه تیم ملی را به جام جهانی برد، تاکتیک خوب و همدلی بود. وی همچنین درباره آخرین وضعیت خود اظهارداشت:من در باشگاهم تلاش می‌کنم تا بجنگم و درجام جهانی 2014 برزیل بازی کنم. می‌خواهم درتیم ملی حضور داشته باشم و از لحاظ بدنی در وضعیت خوبی قرار دارم. بعد از بازی با تایلند به تمرینات فولام برمی‌گردم و در آنجا تلاشم را می‌کنم تا بار دیگر خودم را نشان دهم.

کارل هاینس رومنیگه نایب رئیس باشگاه بایرن مونیخ آلمان اعلام کرد که فروش پیراهن این باشگاه فراتر از بوده و حتی توانسه است رکورد پرفروش ترین تیم های بوندسلیگایی را نیز بشکند. وی دراین باره به روزنامه بیلد آلمان گفت:برای اولين بار است که ما به رکورد 400 ميليون می رسيم. می توانم اعلام کنم که رکورد جديد در فروش برايمان رقم خورده است. من حتی تصور نمی کنم که هيچ باشگاه آلمانی موفق به کسب اين رکورد فروش شده باشد.

آندرس اینیستا بازکین تیم بارسلونا اسپانیا، دیه گو کاستا مهاجم آتلتیکومادرید را بازیکنی تقریبا بی نظیر عنوان کرد و از حضور او درتیم ملی اسپانیا نیز استقبال کرد. وی افزود:کاستا شايسته پيدا کردن فرصتی برای بازی در ترکيب لاروخاست. به گزارش سایت بین المللی گل، اینیستا تصریح کرد:اگر ديه گو کاستا بتواند برای اسپانيا بازي کند، سرمربی او را به عنوان بازيکن مهمی براي تيم در نظر خواهد داشت.او به عنوان يک مهاجم، در سطحی تقريبا بی نظير بازی می کند.