نوبخت: عدالت ایجاب می‌کند دهک‌هایی که نیاز به دریافت یارانه ندارند حذف شوند

سخنگوی دولت با اشاره به بحث این روزهای هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر حذف برخی از ثروتمندان از دایره یارانه‌بگیرها گفت: عدالت ایجاب می‌کند که دهک‌هایی که نیاز به دریافت یارانه ندارند از این درآمد معاف شوند.
آقای نوبخت گفت: ما باید مرحله دوم قانون هدفمندی را در دست داشته باشیم؛ پرداخت یارانه‌ها باید متناسب با درآمدها باشد در حالی‌که امروز همه خانوارها با درآمدهای متفاوت، یارانه‌های یکسان دریافت می‌کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ هم گفت: تلاش ما این است که بتوانیم هدفمندی یارانه‌ها را در سال آتی بدون کمترین مشکل برای جامعه اجرا کنیم.
سخنگوی دولت افزود: دولت در کارگروه‌های مختلف مرتبط با ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال بررسی این مطلب است که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد و همه راهکارها را در این باره مورد بررسی قرار دهد. تأکید آقای رییس‌جمهور نیز بر این مساله است که ما در گزینه‌های خود در بودجه سال ۹۳ این مساله را مد نظر داشته باشیم.
در همین حال رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم با اشاره به موضوع حذف سه دهک از یارانه‌بگیران اظهار داشت: در این راستا بحث‌های زیادی میان نمایندگان مجلس و دولت انجام شده اما تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.
رحمانی از بررسی بیشتر حذف سه دهک یارانه‌بگیران پس از تعطیلات مجلس خبر داد و گفت: قطعاً این موضوع باید در بحث بودجه دولت نیز در نظر گرفته شود و دولت موظف است در این راستا اقدامات عملی و شفاف به همراه کار کارشناسی به کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس ارائه دهد.