اخبار ورزشی پنجشنبه 18 مهرماه

تیم ملی والیبال ایران دررده بندی جهانی برای نخستین باردرصدر قاره آسیا قرارگرفت. فدراسیون جهانی والیبال دیروز رده بندی برترین تیم های دنیا را اعلام کرد، که تیم ملی ایران پس از قهرمانی دررقابت های جام ملت های آسیا درامارات با 68 امتیاز برای اولین بار درتاریخ والیبال، بالاتر تمام تیم های مدعی دررده نخست قاره کهن و دوازدهم جهان قرارگرفت. پیش از این، تیم ملی استرالیا بالاتر ازایران قرار داشت. دراین فهرست، تیم ملی برزیل درصدر برترین تیم های دنیا قراردارد و تیم های روسیه و ایتالیا دوم وسوم هستند.

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای بازی با تایلند درمرحله مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 آماده می کند دیروز یک جلسه تمرین سبک درتهران برگزار کرد. پیش ازآغاز این تمرین، کادر فنی به مدت یک ساعت با بازیکنان حاضر دراردو جلسه هماهنگی امور تمرین برگزارکرد. مجتبي جباری لژيونری که درتیم الاهلی قطرعضویت دارد، آخرین بازیکنی بود که با ورود به ایران، خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کرد و به این ترتیب تمامی بازیکنان دعوت شده از فردا درتمرینات گروهی این تیم درمحل کمپ تیم های ملی درتهران شرکت خواهند کرد. تیم ملی ایران درگروه دو مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا سه شنبه 23 مهر درورزشگاه یکصدهزارنفری آزادی تهران میزبان تایلند خواهد بود.

چند خبرکوتاه

درادامه رقابت های والیبال قهرمانی امیدهای جهان در برزیل، دیروز تیم ایران درچهارمین مسابقه خود مقابل صربستان 3به صفر مغلوب شد. امیدهای ایران با این نتیجه درگروه خود با دو پیروزی مقابل استرالیا و مکزیک و قبول دو باخت مقابل روسیه و صربستان دررده سوم قراردارند.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران دیروز دردیدار تدارکاتی مقابل مهمانش ذوب آهن اصفهان تن به شکست پرگل 3-2 داد.

لوکا جیانسانتی سفیر ایتالیا دیروز با ابراز خرسندی از حضور در باشگاه استقلال تهران اظهارداشت: می‌دانیم استقلال ازتیم‌های پرطرفدار ایران و آسیاست و سابقه و بنای خیلی خوبی دارد. شرایط به گونه‌ای است که می‌توان نسبت به گذشته زمینه همکاری‌ها را بسیار بالا برد و برای همکاری برنامه‌ریزی بهتر داشت.

محمد قاضی مهاجم تیم فوتبال استقلال درباره پیشنهاد تیم اف سی سئول و احتمال پیوستن به این تیم کره ای گفت:پیشنهاد غیررسمی از اف.سی سئول دریافت کرده ام، اما تا پایان فصل با آبی‌پوشان قرارداد دارم و می‌خواهم بهترین بازی‌های خود را برای این تیم انجام دهم.

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان اعتقاد دارد که فیلیپ لام کاپیتان تیمش درحال حاضر بهترین مدافع کناری دنیاست. وی دراین باره افزود:من نمی خواهم وارد يک بحث تازه شوم. شايد لام، تنها بازيکن درآلمان باشد که می تواند در هر پستی بازی کند. می توانيد او را در هر جای زمين بگذاريد و انتظار يک بازی خوب را نیزداشته باشيد.

دنیس برکمپ مهاجم هلندی سابق آرسنال اعلام کرد، دوست دارد روزی مربی توپ چی ها شود. برکمپ در اين زمينه به دیلی تلگراف گفت: درست همان حسی که يوهان کرويف نسبت به بارسلونا داشت را من به آرسنال دارم. در آرسنال که بودم همه چيز خوب بود. لذت بردم. هيچ روز بدی در آنجا نداشتم.يکی از آرزوهايم اين است که روزی به آنجا بازگردم. دنيس برکمپ 11 سال بسيار موفق را درترکيب آرسنال تجربه کرد و در سال 2006 نيز با پيراهن توپچی ‌ها از دنيای فوتبال کناره گيری کرد.

هافبک آلمانی تیم آرسنال معتقد است لیگ برتر انگلیس سخت ترین لیگی است که تاکنون درآن به میدان رفته است. مسوت اوزیل درباره مقایسه لیگ های مختلف فوتبال دراروپا گفت:هر بازی در ليگ انگليس سخت است و شرايط خاص خودش را دارد و همه بازی ‌ها بسيار نزديک به هم است. فکر می ‌کنم که اين شرايط بازی ‌ها به من کمک کند.چيز ديگری که در فوتبال انگليس نظرم را به خودش جلب کرده، جو ورزشگاه‌هاست. حمايت هواداران از ما بی ‌نظير بود