میزان قربانیان حوادث کار بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است

دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین ‌اجتماعی در آماری نشان داده است که در پایان نیمه دوم سال ۹۱، آمار مربوط به تعداد قربانیان حوادث ناشی از کار در مقایسه با نیمه نخست سال، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، بر اساس این آمار، در سال ۹۱، تعداد ۲۰ هزار و ۵۳۲ نفر از بیمهه‌شدگان این سازمان در حین انجام کار دچار حادثه شده‌اند.
همچنین در فاصله پاییز سال گذشته تا ابتدای سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۷۴۲ بیمه‌شده دیگر سازمان تأمین اجتماعی به فهرست آسیب‌دیدگان حوادث شغلی اضافه شده‌اند و به این ترتیب شمار حوادث حین کار ۱۱۰ درصد رشد داشته است.
در فاصله میان دو نیمه سال گذشته تعداد بیمه‌شدگانی که جان خود را از دست داده‌اند از ۵۳ نفر به ۱۱۳ نفر افزایش داشته است. تعداد بیمه‌شدگانی که بر اثر حوادث کاری از کارافتاده کلی شده‌اند از ۷۳ نفر به ۱۷۷ نفر رسیده است و تعداد افرادی که دچار از کار افتادگی جزئی شده‌اند، از ۱۵۲ نفر به ۳۳۱ نفر افزایش داشته است.
سازمان تأمین ‌اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته اعلام کرده بود که تعداد ۹ هزار و ۷۹۰ نفر از بیمه‌شدگان این سازمان در نیمه نخست سال ۹۱ در معرض حوادث شغلی قرار داشته‌اند.