اخبار ورزشی چهارشنبه 17 مهرماه

خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار خبر بازی دوستانه فوتبال بین ایران و آمریکا، نوشته که این بازی برای دیپلماسی و روابط بین دو کشور مطلوب است. خبرگزاری مهر دیروز به نقل از ریانووستی درمطلبی دراین باره نوشت:برگزاری این دیدار ازسوی دولت آمریکا تایید شده وماریا هارف، سخنگوی این دولت دراین خصوص گفت:این دیدار درراستای مذاکرات واشنگتن با تهران است. وی افزود:همواره گفته‌ایم که آماده مذاکره و گفتگو با ایرانی‌ها هستیم. بنابراین چه جایی بهتر از زمین فوتبال. هارف این گفته را در راستای اظهارات علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در خصوص حضور تیم‌های ایران و آمریکا در تورنمنت چهارجانبه به منظور آماده‌سازی برای جام جهانی 2014 برزیل مطرح کرده است. دراین حال، نیل بوئث، سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا، هنوز تایید نکرده که آیا درخصوص این دیدار احتمالی با طرف ایرانی خود صحبت کرده اند یا نه، اما وی گفت: فدراسیون فوتبال آمریکا با تمامی فدراسیون هایی که به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرده اند درارتباط بوده است. به گفته وی، این دیدار تدارکاتی، اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن سال آینده برگزار خواهد شد. تیم‌های ایران و آمریکا درطول این سال ها دوبار با یکدیگر روبرو شده اند که یک بار درجام جهانی 98 فرانسه، ایران 2-1 از سد آمریکا گذشت و یک بار نیز دوسال بعد، دردیداری دوستانه درپاسادنای کالیفرنیا دوتیم به تساوی 1-1 دست یافتند. تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا به طور مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرده اند.

تیم فوتبال جوانان ایران مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا را با برتری مقابل تاجیکستان آغاز کرد. درنخستین روز گروه چهار مرحله مقدماتی این مسابقات که به میزبانی کرمان برگزارمی شود، دیروز تیم جوانان ایران درنخستین دیدار خود به مصاف تاجیکستان رفت و این تیم را با دوگل بابک عبدالله زاده و علی فتحیان شکست داد و به کسب این سه امتیاز درصدر جدول رده بندی این گروه قرارگرفت. جوانان فوتبالیست ایرانی دردومین مسابقه، پنجشنبه دردیداری حساس رودرروی عربستان قرارخواهند گرفت. دردیگر بازی گروه چهار، عربستان 2-1 از سد لبنان گذشت.

چند خبرکوتاه

پس از پایان تور بین المللی دوچرخه سواری چین، درآخرين رده‌بندی فدراسیون جهانی این رشته که سی ام ماه سپتامبراعلام شد، تیم ملی ايران با اقتدار کامل وبا کسب 1068 امتياز، قهرمان تورهای آسيايی شد قزاقستان و ژاپن نیز، با 649 و 593 امتيازدوم و سوم شدند. دررده‌بندی تيم‌های باشگاهی هم، پتروشيمی تبريز با کسب 813 امتياز قهرمان شد و و تيم‌های نيپوده روسا از ژاپن با 609 امتياز و تيم دوکلا پراها ازجمهوری چک با 518 امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.

درادامه رقابت های والیبال قهرمانی امیدهای جهان دربرزیل، تیم ایران درسومین دیدار خود مقابل تیم قدرتمند روسیه تن به شکست 3-1 داد. امیدهای والیبال ایران دردومسابقه قبلی خود از سد استرالیا و مکزیک گذشته بودند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیروز علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس را به علت انجام اظهارات توهین آمیز درمصاحبه بعد از بازی این تیم با سپاهان دررقابت های لیگ برتر به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

فدراسیون جهانی بوکس آماتور، جدیدترین رده بندی برترین بوکسورهای آماتوردرماه اکتبر را اعلام کرد که براین اساس، احسان روزبهانی بوکسور وزن منهای 81 کیلوگرم تیم ایران با 1350 امتیاز دررده چهارم دنیا قراردارد.

باشگاه ساندرلند انگلیس دیروز به طور رسمی اعلام کرد، گوستاوو پویت اروگوئه ای و ستاره سابق تیم های چلسی و تاتنهام را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده است. پویت 45 ساله جانشين پائولو دی کانيو ایتالیایی می شود که دو هفته قبل به دليل کسب نتايج ضعيف درلیگ برتر، از سمت خود اخراج شد.مذاکرات ساندرلند با پويت بعد از اخراج دی کانيو آغاز و او سرانجام وی روز گذشته به طور رسمی به رسانه ها معرفی شد. ساندرلند درحال حاضر تنها با کسب یک امتیاز درقعر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد.

روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی و قرضی تیم فوتبال اورتون مصمم است تا با ارائه بازی های خوب دراین تیم به ژوزه مورینیو سرمربی جلسی ثابت کند که درموردش اشتباه کرده است. لوکاکو درچند بازی ابتدايی اش برای اورتون، 4 گل به ثمر رساند، اما آقای خاص به تازگی اعلام کرد که ازقرض دادن او پشيمان نيست. این درحالی است که مهاجمان چلسی، تورس، اتوئو و دمبا با هنوز موفق به گلزنی در رقابت های اين فصل لیگ برترنشده اند.