عیسی سحرخیز دو ماه مانده به پایان محکومیتش آزاد شد

عیسی سحر خیر از روزنامه‌ نگارانی که در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجال‌برانگیر سال ۸۸ دستگیر و به زندان محکوم شده بود، پنجشنبه ۱۱ مهر دو ماه مانده به پایان محکومیت خود آزاد شد. آزادی وی در ادامه‌ی روند آزادی‌ شماری از زندانیان سیاسی در هفته‌های اخیر بوده است.

شامگاه پنج‌شنبه، ۱۱ مهر ماه، مهدی سحرخیز فرزند عیسی سحرخیز خبر آزادی پدرش را روی صفحه فیس بوک خود اعلام کرد.
آقای سحرخیز در تیرماه سال ۸۸ و در پی بازداشت‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان محکوم شد.
در خرداد ماه امسال دوره محکومیت عیسی سحرخیز به پایان رسید ولی او آزاد نشد زیرا در پرونده رسانه‌ای دیگری، مربوط به روزنامه اخبار اقتصاد، به یک سال و شش ماه زندان محکوم شد.
اکنون، تنها دو ماه پیش از پایان این محکومیت، آقای سحرخیز از زندان آزاد شد.
خانواده آقای سحرخیز در دو سال گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی او و نحوه مراقبت های پزشکی در زندان ابراز نگرانی کرده اند.
عیسی سحرخیز از جمله زندانیانی است که پس از چند ماه حبس در زندان اوین، به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شده بود.
او در زمان گذراندن دوران محکومیت خود، چند بار به علت وضعیت بد جسمی، به بیمارستان منتقل شد. این روزنامه نگار در حالی حکم آزادی خود را دریافت کرد که در بیمارستان بستری است.

آزادی عیسی سحرخیز در ادامه‌ی روند آزادی‌ شماری از زندانیان سیاسی در هفته‌های اخیر بوده است. هرچند منتقدان می‌گویند زندانیان سیاسی‌ای آزاد می‌شوند که مدت زمان اندکی از پایان محکومیت آنها مانده است. با این حال غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه هفته پیش اعلام کرد رهبر جمهوری اسلامی با آزادی ۸۰ نفر از زندانیان سیاسی موافقت کرده که این افراد در عید غدیر (دوم آبان ماه) آزاد خواهند شد. روز گذشته نیز صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی را با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری بی‌ارتباط دانست و گفت قوه قضاییه مستقل است و به جهت تغییر فضای بوجود آمده این زندانیان را آزاد نکرده است.