تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا همچنان ادامه دارد

تعطیلی بخش‌هایی از دولت ایالات متحده وارد سومین روز خود شد و رییس‌جمهوری آمریکا گفته است در صورتی حاضر به مذاکره با جمهوری‌خواهان است، که آنها با بودجه که برای باز کردن اداره‌های دولتی لازم است موافقت کنند.
به گفته کاخ سفید واشینگتن، باراک اوباما، رییس‌جمهوری، هرگونه لایحه‌ای برای احیای هزینه تنها بخش‌های معینی از دولت چون پارک‌های ملی و برنامه‌ها برای کهنه سربازان را وتو خواهد کرد و آنرا ناکافی می‌داند.
در بیانیه‌ی کاخ سفید در این مورد نیز آمده بود:‌ «این تلاش‌های ناکافی جدی نیستند و راهی برای ادارهٔ یک دولت شمرده نمی‌شوند.»
باراک اوباما روز چهارشنبه دوم اکتبر از رهبران ارشد کنگره خواست تا از قانونگذاران بخواهد دولت را بازگشایند و سقف بدهی ایالات متحده را بالا ببرند.
سقف بدهی دولت ایالات متحده ۱۶ تریلیون و هفتصد میلیارد دلار است.
بدون بالا بردن سقف بدهی‌های دولت ایالات متحده، دولت ممکن است تا اواسط اکتبر دیگر پولی برای پرداخت هزینه‌هایش نداشته باشد.
چنین سناریویی می‌تواند به کاهش بدهی و مشکلات ناشی از آن در پرداخت بیانجامد؛ آنچه در تاریخ ایالات متحده رخ نداده و در نهایت کاهش گسترده مخارج و هزینه‌های دولتی را رقم خواهد زد.
تعطیلی بخش‌هایی از فعالیت دولت ایالات متحده، نیمه‌شب سه‌شنبه، اول اکتبر همزمان با شروع سال جدید مالی آغاز شد و بلافاصله تأثیر آن در سرتاسر ایالات متحده نمایان گشت.