محکوم شدن دو نماینده مجلس ایران در پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، در گفتگوئی با خبرگزاری مهر، هفتم مهرماه، از محکوم شدن دو نماینده مجلس ایران در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانکی در ایران خبر داده است.
آقای افتخاری گفته است «در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، سه نماینده مجلس متهم بودند که به اتهام آنها در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد، و بر اساس حکم دادگاه، دو نفر از متهمان محکوم شده، و برای آنها حکم مجازات صادر شد».
این مقام قضائی ایران در اردیبهشت ماه از «محاکمه قریب‌الوقوع سه نفر از نمایندگان مجلس هشتم ایران» در رابطه با پرونده‌ای که عنوان «فساد بزرگ بانکی» به خود گرفته است، خبر داده بود. در آن زمان، به نام این سه تن اشاره‌ای نشده بود.
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در تازه‌ترین گفتگوی خود نیز، اشاره‌ای به نام این افراد نکرده و فقط گفته است «به دلیل اینکه برخی نمایندگان ساکن شهرستان هستند، روند ابلاغ حکم زمان لازم دارد و احتمال می رود این پروسه، دو ماه طول بکشد».
با وجود این، در جریان رسیدگی به پرونده نام علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ارسلان فتحی‌پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس، به میان آمده بود.