وزیر اطلاعات: تعداد دیگری از زندانیان در عید غدیر آزاد می‌شوند

در حالی که اواخر شهریورماه ۱۵ تن از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شدند، حال نیز وزیر اطلاعات می‌گوید تعدادی از زندانیان در عید غدیر خم، دوم آبان‌ماه، آزاد می‌شوند. البته وزیر اطلاعات ایران گفت که نمی‌تواند بگوید زندانیانی که عید غدیر آزاد خواهند شد همگی زندانیان سیاسی هستند.
روز گذشته محمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در عید غدیر خم زندانیان بیشتری مشمول عفو و رحمت قرار می گیرند و ما منتظر هستیم که هدیه خوبی به این اشخاص و مردم در این روز داده شود.
روز دوم آبان ماه سال جاری، (نزدیک به یک ماه دیگر)، عید غدیر است.
به گزارش ایسنا وزیر اطلاعات درباره آزادی زندانیانی که اخیرا آزاد شده‌ا‌ند گفت این موضوع در ایران مسبوق به سابقه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک آرامش در کشور حکمفرماست و نگاه مردم امیدوارانه است گفت: «رهبری که حکم پدر جامعه را دارند علاقمندند تا چنین فضایی استمرار پیدا کنند.»
آقای علوی در این زمینه از توضیح درباره این‌که آیا افراد مورد عفو قرار گرفته دارای جرایم سیاسی هستند، خودداری کرد
در همین حال خبرنگاری از آقای علوی در خصوص وضعیت آقایان میرحسین موسوی و کروبی پرسید که وی دراین باره گفت: «من کلیت بحث را عرض نمودم شما به همین کلیات اکتفا کنید و ان‌شاءالله در آینده هم به امید خدا در خدمتتان خواهیم بود.»
در همین حال محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین نیز عصر روز گذشته با اشاره به آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی و نیز با ابراز خرسندی از اعلام خبر عفو و آزادی ۸۰ تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی گفت: «چرا این تعداد؟ بگوییم همه، مگر کسی که واقعاً جنایتی کرده باشد آن هم در محکمه صالح اثبات شده باشد.»
آقای خاتمی تاکید کرد که خیلی از این زندانیان سیاسی «واقعاً کاری نکرده بودند بسیاری از اتهاماتی که زده شد اتهامات غلطی بود.»
رییس دولت اصلاحات در عین حال «بازتر شدن فضای سیاسی ایران و آزادی شماری از زندانیان سیاسی» را مساله‌ای قابل تقدیر خواند.
اظهارات وزیر اطلاعات در مورد آزادی تعدادی از زندانیان در عید غدیر در حالی مطرح شده است که اول مهرماه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه از عفو ۸۰ محکوم امنیتی توسط رهبر ایران خبر داده و گفته بود که برخی از این زندانیان از متهمان حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هستند. در عین حال اواخر شهریورماه رسانه‌های جمهوری اسلامی اسامی گزارش دادند که ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شده‌اند. فیض‌الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی، علی خدابخش، نسرین ستوده، نادر بابایی، محمدعلی ولایتی، حسین زرینی، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از زندانیان سیاسی‌ای بودند که هفته گذشته آزاد شدند.